Στην παραγγελία μέχρι έξι δεξαμενοπλοίων Aframax διπλού καυσίμου προχώρησε η Tsakos Energy Navigation (ΤΕΝ) στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Daehan.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν μετά το τέταρτο τρίμηνο του 2023.
Η παραγγελία αφορά αρχικά τέσσερα δεξαμενόπλοια με option για την ναυπήγηση δυο ακόμη σε μία τιμή στην περιοχή των 75 εκατ. δολ. το ένα σύμφωνα πάντα με ναυλομεσιτικούς οίκους.
Μιλώντας με τους αναλυτές στα τέλη Ιουνίου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ, κ. Νίκος Τσάκος, είχε επιβεβαιώσει ουσιαστικά, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, τις συζητήσεις με την πετρελαϊκή εταρεία Equinor για την ναυπήγηση dual fuel aframax τα οποία θα ναύλωνε η ΤΕΝ στην εν λόγω εταιρεία.
Ο κ. Τσάκος επανειλημμένως στο παρελθόν έχει συνδέσει ενδεχόμενες νέες παραγγελίες της ΤΕΝ με την ύπαρξη συμβάσεων ναύλωσης αυτών των πλοίων με μεγάλους πελάτες της ναυτιλιακής εταιρείας, καθώς θεωρεί ότι διαφορετικά πλήττεται ο κλάδος των δεξαμενοπλοίων από την υπερπροσφορά μεταφορικής ικανότητας.
Επίσης, όπως τόνισε τότε, ο κ. Τσάκος, η δομή της ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλάζει και αποκάλυψε ότι ειδική επιτροπή υπό τον πρώην επικεφαλής του ΙΜΟ κ Ευθύμιο Μητρόπουλο έχει συσταθεί από την ΤΕΝ προκειμένου να διερευνήσει τι είδους πλοία (καύσιμα, κινητήρας) θα επικρατήσουν στο μέλλον για να παραγγείλει και η εταιρεία τα ανάλογα.
Η TEN στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2021 κατέγραψε μειωμένα έσοδα, λόγω πτώσης των ναύλων στο κλάδο, στα 139,013 εκατ. δολ. από 178,899 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν και ζημίες ύψους 4,822 εκατ. δολ. έναντι κερδών ύψους 21,221 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Να σημειωθεί πάντως ότι το τέταρτο τρίμηνο του 2020 οι ζημίες που κατέγραψε η ΤΕΝ ήταν υψηλότερες, στα 29,6 εκατ. δολ.
Η Tsakos Energy Navigation (TEN), ελέγχει ένα στόλο από 64 δεξαμενόπλοια και τρία πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Latest News
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στις νέες ναυτιλιακές παραγγελίες
Η μεγαλύτερη αύξηση πραγματοποιήθηκε στα δεξαμενόπλοια, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα LNG carriers
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Στα 2 τρισ. η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – Οι παραγγελίες για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα
Στη ναυτιλία, η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου αυξήθηκε στα 2 τρισ. δολ. από 1,2 τρισ. δολά το 2020
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οι ναύλοι στα Containerships
Tο τρίτο έτος στην ιστορία του κλάδου με τόσο υψηλά κέρδη για τις ναυτιλιακές εταιρείες παρά την αύξηση κατά 10% του παγκοσμίου στόλου
Πόσα πλοία πούλησαν και αγόρασαν το 2024 οι Έλληνες εφοπλιστές – Οι πρωτιές
Οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε πωλήσεις πλοίων αξιοποιώντας τις υψηλές τιμές – Τα reports διεθνών ναυλομεσιτικών οίκων
Χούθι, Πούτιν και Τραμπ καθορίζουν την παγκόσμια ναυτιλία
Οι νέες παράμετροι αποτελούν μια σημαντική πρόκληση, που παρά τις επενδύσεις θα έχει επιπτώσεις και ανατροπές στη διεθνή σκηνή
Ρεκόρ εσόδων από την κρουαζιέρα το 2024 αλλά και γκρίνια για το «τέλος»
Τα έσοδα από την κρουαζιέρα ανήλθαν στο 1 δισ. ευρώ το 2024 – Διαμαρτύρονται οι εταιρείες για την επιβολή του τέλους
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Τρεις περιβαλλοντικές προκλήσεις το 2025 για την ναυτιλία
Το 2025 είναι κρίσιμη χρονιά για την πορεία της πράσινης μετάβασης καθώς αναμένονται οριστικές αποφάσεις από την πλευρά του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανσιμού (ΙΜΟ)