Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δύο κρατικά δάνεια ύψους 900 εκατ. ευρώ, που χορηγήθηκαν από την Ιταλία στην αεροπορική εταιρεία Alitalia το 2017, είναι παράνομα σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, και καλείται να τα επιστρέψει.
Σε άλλη απόφασή της, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η Italia Trasporto Aereo S.p.A. («ITA») δεν είναι ο οικονομικός διάδοχος της Alitalia και, ως εκ τούτου, δεν είναι υπόχρεος επιστροφής των πιο παράνομων κρατικών ενισχύσεων που έλαβε η Alitalia. Η Επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι οι εισφορές κεφαλαίου της Ιταλίας ύψους 1,35 δισεκατομμυρίων ευρώ στη νέα εταιρεία είναι σύμφωνες με τις συνθήκες της αγοράς και ως εκ τούτου δεν αποτελούν κρατική ενίσχυση σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ.
Σε σχετικές δηλώσεις της η Επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ τόνισε πως «η Ιταλία απέδειξε ότι υπάρχει σαφής διακοπή μεταξύ της Alitalia και της νέας αεροπορικής εταιρείας ITA και ότι η επένδυσή της στην ITA είναι σύμφωνη με τους όρους τους οποίους ένας ιδιώτης επενδυτής θα είχε αποδεχτεί. Μόλις η ITA αρχίσει τις δραστηριότητές της, εναπόκειται στην Ιταλία και τη διοίκηση της αεροπορικής εταιρείας να χρησιμοποιήσουν αυτήν την ευκαιρία μια για πάντα».
Οικονομική ασυνέχεια
Το 2020, η Ιταλία ίδρυσε έναν νέο αερομεταφορέα – ITA – ο οποίος σχεδιάζει να αναλάβει μέρος των περιουσιακών στοιχείων και των σχετικών δικαιωμάτων της Alitalia.
Σε ξεχωριστή απόφαση σήμερα, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δύο κρατικά δάνεια ύψους 900 εκατ. ευρώ, που χορηγήθηκαν από την Ιταλία στην Alitalia το 2017, είναι παράνομα σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Οι κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις προβλέπουν ότι μια νέα εταιρεία που αποκτά περιουσιακά στοιχεία άλλης εταιρείας δεν φέρει ευθύνη για παρελθούσες ενισχύσεις που έλαβε ο πωλητής, εάν οι δύο εταιρείες διαφέρουν αρκετά μεταξύ τους – με άλλα λόγια, εάν υπάρχει «οικονομική ασυνέχεια» μεταξύ των δύο εταιρειών. Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, η «οικονομική ασυνέχεια» εκτιμάται με βάση ορισμένα κριτήρια που έχουν καθοριστεί από τα δικαστήρια της Ένωσης, όπως το εύρος των περιουσιακών στοιχείων που μεταβιβάζονται και η οικονομική λογική της συναλλαγής.
Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι, με βάση το σχέδιο της Ιταλίας για τη νέα εταιρεία και τους όρους υπό τους οποίους ορισμένα περιουσιακά στοιχεία θα μεταφερθούν από την Alitalia στην ITA, υπάρχει οικονομική ασυνέχεια μεταξύ της Alitalia και της ITA. Κατά συνέπεια, η ITA δεν θα είναι υπεύθυνη για τα 900 εκατομμύρια ευρώ, πλέον των τόκων, που πρέπει να αποπληρώσει η Alitalia στην Ιταλία μετά τη σημερινή ξεχωριστή απόφαση της Επιτροπής.
Το σχέδιο για την ΙΤΑ
Το σχέδιο που σχεδιάστηκε από την Ιταλία περιλαμβάνει μια σειρά στοιχείων για τη διασφάλιση της οικονομικής ασυνέχειας μεταξύ των δύο εταιρειών:
Όσον αφορά τις πτήσεις, η ITA θα έχει σημαντικά μειωμένη περίμετρο δραστηριοτήτων. Θα εκμεταλλευτεί λιγότερο από το μισό στόλο αεροσκαφών της Alitalia. Θα επικεντρωθεί στις κερδοφόρες διαδρομές και θα αφήσει τις ζημιογόνες. Η Ιταλία δεσμεύτηκε επίσης ότι θα χρησιμοποιήσει μόνο έναν αριθμό θέσεων απογείωσης και προσγείωσης της Alitalia που είναι ανάλογες της ικανότητας πτήσης της.
Η ITA θα μπορεί να αναλάβει μόνο περιορισμένα τμήματα του handling και της συντήρησης της Alitalia. Αυτές οι δραστηριότητες θα πωλούνται σε ανοικτούς, διαφανείς, χωρίς διακρίσεις και χωρίς όρους διαγωνισμούς.
Το brand της Alitalia θα πωληθεί σε ανοιχτό διαγωνισμό σε πλειοδότη. Η ITA θα μπορεί να υποβάλλει προσφορές σε ανταγωνισμό με άλλους πλειοδότες.
Το πρόγραμμα πίστης της Alitalia MilleMiglia θα πωληθεί επίσης σε διαγωνισμό, στον οποίο η ITA δεν θα μπορεί να συμμετάσχει. Αυτό γίνεται για να αποφευχθεί η άμεση μεταφορά πελατών μεταξύ των δύο εταιρειών.
Σε σύγκριση με την Alitalia, η ITA θα έχει μια πιο βιώσιμη δομή κόστους, όσον αφορά τον στόλο και τις συμβάσεις εργασίας. Θα προσλάβει σημαντικά μειωμένο αριθμό προσωπικού από την αγορά, συμπεριλαμβανομένης της Alitalia, αλλά βάσει νέων συμβάσεων εργασίας, με βάση τις συνθήκες της αγοράς. Επίσης, θα εκσυγχρονίσει τον στόλο του μέσω ψηφιοποίησης και αεροσκαφών νέας γενιάς με αποδοτικά καύσιμα.
Latest News
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν