
Αυξημένα έσοδα σε σύγκριση με το 2020 θα καταγράψει το 2021 η Ελλάδα από την κρουαζιέρα και θα φτάσουν στα επίπεδα του 50-60% του 2019 σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας κ. Γιώργο Κουμπενά.
Όπως εξηγεί στον ot.gr ο κ. Κουμπενάς, η χώρα μας κινήθηκε ταχύτερα και πιο μεθοδικά συγκριτικά με άλλα κράτη στο άνοιγμα της κρουαζιέρας καθώς αυξήθηκε ο αριθμός πλοίων και εταιρειών που πραγματοποιούν φέτος από-επιβίβαση (homeporting) στα ελληνικά λιμάνια.
Για πρώτη φορά, τονίζει, μετά τη δεκαετία του ‘80 είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στα ελληνικά λιμάνια τόσο μεγάλο αριθμό πλοίων που χρησιμοποιούν τα ελληνικά λιμάνια ως homeporting και η χώρα μας να βρεθεί στο επίκεντρο του κλάδου παγκοσμίως. Το γεγονός αυτό αυξάνει σημαντικά τα έσοδα για την εθνική οικονομία καθώς το οικονομικό αποτύπωμα πλοίων και επιβατών που πραγματοποιούν homeporting είναι πολύ μεγαλύτερο από τις προσεγγίσεις transit (δηλαδή τα διερχόμενα κρουαζιερόπλοια).
Η θετική αυτή πορεία ωστόσο, είναι απόλυτα συνυφασμένη με την πορεία της πανδημίας και την πρόοδο των εμβολιασμών αλλά και των εξελίξεων με τις μεταλλάξεις. Δεν θα ήταν ρεαλιστικό να αναμένουμε, εκτιμά, υψηλούς οικονομικούς δείκτες, όμοιους με το 2019 στη διάρκεια του οποίου είχαν σημειωθεί εξαιρετικά αποτελέσματα στον τουρισμό και πιο ειδικά στην κρουαζιέρα, στη διάρκεια της φετινής χρονιάς.
Θεωρούμε ωστόσο ότι η αύξηση homeporting σε συνάρτηση με τις πολλαπλές προσεγγίσεις πλοίων στα ελληνικά λιμάνια θα φέρει ως αποτέλεσμα αύξηση εσόδων που θα φτάσει στο 50-60% του 2019. Είμαστε αισιόδοξοι ότι το 2022 θα είναι η χρονιά που θα εξισορροπηθούν οι απώλειες των προηγούμενων 2 χαμένων ετών και φυσικά προσβλέπουμε και σε ολική ανάκαμψη του κλάδου από το 2023 και έπειτα, καταλήγει ο κ. Κουμπενάς.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ