Αυξημένα έσοδα σε σύγκριση με το 2020 θα καταγράψει το 2021 η Ελλάδα από την κρουαζιέρα και θα φτάσουν στα επίπεδα του 50-60% του 2019 σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας κ. Γιώργο Κουμπενά.
Όπως εξηγεί στον ot.gr ο κ. Κουμπενάς, η χώρα μας κινήθηκε ταχύτερα και πιο μεθοδικά συγκριτικά με άλλα κράτη στο άνοιγμα της κρουαζιέρας καθώς αυξήθηκε ο αριθμός πλοίων και εταιρειών που πραγματοποιούν φέτος από-επιβίβαση (homeporting) στα ελληνικά λιμάνια.
Για πρώτη φορά, τονίζει, μετά τη δεκαετία του ‘80 είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στα ελληνικά λιμάνια τόσο μεγάλο αριθμό πλοίων που χρησιμοποιούν τα ελληνικά λιμάνια ως homeporting και η χώρα μας να βρεθεί στο επίκεντρο του κλάδου παγκοσμίως. Το γεγονός αυτό αυξάνει σημαντικά τα έσοδα για την εθνική οικονομία καθώς το οικονομικό αποτύπωμα πλοίων και επιβατών που πραγματοποιούν homeporting είναι πολύ μεγαλύτερο από τις προσεγγίσεις transit (δηλαδή τα διερχόμενα κρουαζιερόπλοια).
Η θετική αυτή πορεία ωστόσο, είναι απόλυτα συνυφασμένη με την πορεία της πανδημίας και την πρόοδο των εμβολιασμών αλλά και των εξελίξεων με τις μεταλλάξεις. Δεν θα ήταν ρεαλιστικό να αναμένουμε, εκτιμά, υψηλούς οικονομικούς δείκτες, όμοιους με το 2019 στη διάρκεια του οποίου είχαν σημειωθεί εξαιρετικά αποτελέσματα στον τουρισμό και πιο ειδικά στην κρουαζιέρα, στη διάρκεια της φετινής χρονιάς.
Θεωρούμε ωστόσο ότι η αύξηση homeporting σε συνάρτηση με τις πολλαπλές προσεγγίσεις πλοίων στα ελληνικά λιμάνια θα φέρει ως αποτέλεσμα αύξηση εσόδων που θα φτάσει στο 50-60% του 2019. Είμαστε αισιόδοξοι ότι το 2022 θα είναι η χρονιά που θα εξισορροπηθούν οι απώλειες των προηγούμενων 2 χαμένων ετών και φυσικά προσβλέπουμε και σε ολική ανάκαμψη του κλάδου από το 2023 και έπειτα, καταλήγει ο κ. Κουμπενάς.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International