Ο δείκτης ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας παρουσίασε επιδείνωση κατά την εβδομάδα έως την 5η Σεπτεμβρίου. Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης έφτασε στις 99,3 μονάδες από τις 101,3 μονάδες της προηγούμενης εβδομάδας.

Ο υποδείκτης με τη μεγαλύτερη μείωση ήταν αυτός της κινητικότητας / κατανάλωσης στον οποίο οφείλονται περίπου τα δύο τρίτα της συνολικής μείωσης. Μείωση παρουσίασε και η κινητικότητα που μαζί με τη μείωση και στον υποδείκτη της αγοράς εργασίας αποτελούν τους άλλους λόγους της μείωσης του συνολικού δείκτη. Από την άλλη μεριά ο υποδείκτης της υγείας αυξήθηκε, κυρίως λόγω της ελαφρώς καλύτερης εικόνας στα ημερήσια κρούσματα του Covid-19.

Φαίνεται ότι η ελληνική κοινωνία μείωσε την κινητικότητά της κατά την εβδομάδα αυτή, εν αναμονή της επόμενης εβδομάδας που θα χαρακτηριστεί από την έναρξη της σχολικής δραστηριότητας. Αυτό αναμένεται να επηρεάσει την οικονομική αλλά και γενικότερα τη δραστηριότητα στην ελληνική οικονομία. Ίσως να έχουμε αρχίσει να μεταβαίνουμε σε μια τάση σταθεροποίησης του δείκτη ανάκαμψης, όπου θα παρατηρούνται μικρές αυξήσεις και μειώσεις ανά εβδομάδα, όπως ακριβώς και στην περίπτωση της Ευρωζώνης λίγες εβδομάδες νωρίτερα.

Για την Ευρωζώνη δεν υπήρξαν κατά την εβδομάδα αυτή νέοι υπολογισμοί του δείκτη ανάκαμψης από την Oxford Economics 

Προβλέψεις ΑΕΠ 2021-2024

H Oxford Economics ανακοίνωσε τις εκτιμήσεις της του Σεπτεμβρίου του 2021, χωρίς ωστόσο να παρατηρείται ουδεμία διαφορά σε σχέση με τις αντίστοιχες εκτιμήσεις του προηγούμενου μήνα. Έτσι, δεν υπάρχει κάποια αλλαγή στις προβλέψεις για την ελληνική οικονομία

Πανδημία και Οικονομία

Η μείωση των κρουσμάτων  αύξησε τον υποδείκτη της υγείας αλλά η αλλαγή αυτή δεν καταγράφηκε θετικά λόγω της μείωσης άλλων δεικτών λόγω της  έναρξης της σχολικής χρονιάς.

* O καθηγητής Παναγιώτης Πετράκης, επιστημονικός υπεύθυνος στο Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης του Προγράμματος Συμπληρωματικής Εκπαίδευσης (E-learning) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με συνεργάτες τους Δρ Π.Χ. Κωστή και Δρ Κ.Η. Καυκά και ομάδα ερευνητών παράγουν τους δείκτες από τη Βάση Δεδομένων για Οικονομικές προβλέψεις.

Μεθοδολογία Δεικτών Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης του E-learning ΕΚΠΑ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Academia
ΟΤ Delphi Economic Forum X-Γεράσιμος Σιάσος: Το ΕΚΠΑ καταθέτει αίτηση για παράρτημα στην Κύπρο
Academia |

ΟΤ Delphi Economic Forum X-Γεράσιμος Σιάσος: Το ΕΚΠΑ καταθέτει αίτηση για παράρτημα στην Κύπρο

Ο Πρύτανης του ΕΚΠΑ, Γεράσιμος Σιάσος, μιλώντας στο πλαίσιο του ΟΤ Delphi Economic Forum X, δήλωσε ότι «το Χάρβαρντ, το Γέιλ, το Κολούμπια και το Τζονς Χόπκινς είναι ήδη παρόντα στην Ελλάδα μέσω συνεργασιών»

Γεράσιμος Σιάσος: Τα δημόσια πανεπιστήμια διακρίνονται στο διεθνές στερέωμα και θα παραμείνουν στην κορυφή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
Academia |

Γ. Σιάσος: Τα δημόσια πανεπιστήμια διακρίνονται στο διεθνές στερέωμα και θα παραμείνουν στην κορυφή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Πρωταρχικός στόχος της ελληνικής Πολιτείας θα πρέπει να είναι η στήριξη των δημόσιων πανεπιστημίων, που αποτελούν την ατμομηχανή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τονίζει ο πρύτανης του ΕΚΠΑ, Γεράσιμος Σιάσος

ΟΠΑ: Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψε η Netcompany με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Academia |

Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψε η Netcompany με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το μνημόνιο υπέγραψε από τη Netcompany, o κ. Αλέξανδρος Μάνος, Διευθύνων Σύμβουλος Netcompany-Intrasoft, και από το ΟΠΑ, ο Πρύτανης και Καθηγητής στο Τμήμα Στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Βασίλης Βασδέκης

ΕΤΕπ: Δάνειο 95 εκατ. ευρώ για φοιτητικές εστίες στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Academia |

ΕΤΕπ: Δάνειο 95 εκατ. ευρώ για φοιτητικές εστίες στο Πανεπιστήμιο Κρήτης

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) συγχρηματοδοτεί με δάνειο ύψους €95 εκατ. την κατασκευή και λειτουργία φοιτητικών εστιών και νέων ακαδημαϊκών εγκαταστάσεων στο Πανεπιστήμιο Κρήτης

PODCAST Economics & Business TALKS- Σέργιος Δημητριάδης | Η στρατηγική Μάρκετινγκ στα χρόνια των Social Media και του AI
Economics & Business Talks |

PODCAST Economics & Business TALKS | Η στρατηγική μάρκετινγκ στα χρόνια των Social Media και του AI

Σε αυτό το επεισόδιο υποδεχόμαστε τον καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου στο Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας κ. Σέργιο Δημητριάδη. Στη συζήτησή μας, συμμετέχει, και ο Γιώργος Γκριτζάλας συνιδρυτής διαφημιστικής εταιρείας και σύμβουλος στρατηγικής μάρκετινγκ. 

O πρύτανης του ΕΚΠΑ Γεράσιμος Σιάσος στο MEGA για την ιστορία και τις επιτυχίες του Πανεπιστημίου Αθηνών
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών |

O πρύτανης του ΕΚΠΑ Γεράσιμος Σιάσος στο MEGA για την ιστορία και τις επιτυχίες του Πανεπιστημίου Αθηνών

O Πρύτανης Γεράσιμος Σιάσος στη συνέντευξή του στην εκπομπή «Μεγάλη Εικόνα» στο MEGA και την δημοσιογράφο Νίκη Λυμπεράκη ανέδειξε την πορεία του πρώτου και μεγαλύτερου Πανεπιστημίου στη χώρα τους σχεδόν δύο αιώνες λειτουργίας του