
Κύματα αντιδράσεων από τα συνδικάτα των ναυτεργατών και λιμενεργατών σηκώνει η προσπάθεια ναυτιλιακών εταιριών να δρομολογήσουν αυτόνομα (μη επανδρωμένα πλοία) τα οποία βέβαια είναι ακόμη σε δοκιμαστικό στάδιο.
Ο Harold J. Daggett, πρόεδρος του αμερικάνικου συνδικάτου λιμενεργατών International Longshoremen’s Association έστειλε καθαρό μήνυμα στις ναυτιλιακές εταιρείες που σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν φορτηγά πλοία χωρίς πλήρωμα να μην δοκιμάσουν να προσεγγίσουν τα λιμάνια που «ελέγχει» η ILA. Η οργάνωση έχει κάνει μια εξαετούς διάρκειας συμφωνία με την United States Maritime Alliance (USMX) το 2018 που απέτρεψε κάθε αυτοματοποίηση ή αυτοματοποιημένο εξοπλισμό στα λιμάνια της ILA. Σε αντάλλαγμα, η ILA δεσμεύτηκε να διατηρήσει τα επίπεδα παραγωγικότητας πάνω από αυτά που θα μπορούσε να παράγει ο αυτοματοποιημένος εξοπλισμός. Η συμφωνία τηρείται και ο Daggett, ελπίζει να πείσει και άλλα ναυτεργατικά και λιμενεργατικά σωματεία να αγωνισθούν κατά της αυτοματοποίησης, που καταργεί θέσεις εργασίας.
Στην ανακοίνωση του το συνδικάτο ILA αναφέρεται στα σχέδια της Nippon Yûsen Kabushiki Kaisha, γνωστής ως NYK, που είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Ιαπωνίας, για την δρομολογηση ενός φορτηγού πλοίου, χωρίς πλήρωμα, σε ένα ταξίδι 236 μιλίων από το Τόκολ στο λιμάνι Ise.
Επίσης επικαλείται το τηλεοπτικό κανάλι CNN που παρουσίασε μια αναφορά σε μια νορβηγική εταιρεία, τη Yara International, και τα σχέδιά της να δοκιμάσει ένα αυτόνομο πλοίο το οποίο θα πλέει μεταξύ δύο νορβηγικών πόλεων.
Τα σχέδια αυτά ο πρόεδρος του ILA τα υποδέχθηκε με μία δήλωσης την οποία τονίζει μεταξύ άλλων ότι οι εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο δέχονται επίθεση από την απειλή της αυτοματοποίησης «από άπληστες εταιρείες που ενδιαφέρονται μόνο να κερδίσουν χρήματα» και να απαλλαγούν από τους εργαζόμενους «που τους βοήθησαν να δημιουργήσουν επιτυχημένες εταιρείες». «Αυτό πρέπει να σταματήσει και η ILA θα κάνει ό, τι πρέπει να κάνει για να σώσει τις δουλειές μας και αυτές των εργαζομένων στις ναυτιλιακές σε όλο τον κόσμο».


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)