![Boeing – Δύο χρόνια ανάπτυξης κόστισε η πανδημία στον κλάδο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/ImgSrc-38-1.jpg)
Δύο χρόνια ανάπτυξης κόστισε στον αεροπορικό κλάδο η πανδημία, με τη ζήτηση στον κλάδο της αεροναυπηγικής να επιστρέφει στην κανονικότητα από το 2024! Αυτά τονίζει, μεταξύ άλλων, στο νέο δεκαετές outlook που εξέδωσε για τον κλάδο, αλλά και τη δική της πορεία, η αμερικανική Boeing.
«Χάσαμε περίπου δύο χρόνια ανάπτυξης και αυτά δεν μπορούμε να τα παρακάμψουμε» σχολίασε χαρακτηριστικά, μιλώντας στους «Financial Times» ο αντιπρόεδρος εμπορικής ανάπτυξης του αμερικανικού κολοσσού, Ντάρεν Χάλστ.
Στην έκθεση της, η Boeing υποστήριξε πως ο ρυθμός ανάπτυξης για τον εμπορικό αεροπορικό κλάδο κινείται σε ποσοστό 7% χαμηλότερα από τα επίπεδα που βρισκόταν πριν την πανδημία, αν και πρόκειται για ένα ποσοστό βελτιωμένο σε σχέση με το 11% της υποχώρησης που βρισκόταν πέρυσι.
Με τον ρυθμό αυτό οι παραδόσεις νέων αεροσκαφών παγκοσμίως (και όχι μόνο από την Boeing) θα διαμορφωθούν στα 19.330 μέχρι το 2030.
Πρόκειται βέβαια για εκτιμήσεις που βασίζονται σε εκτιμώμενους ρυθμούς ανάκαμψης για την παγκόσμια οικονομία στο 2,7% παγκοσμίως, που θα διαμορφώσουν την αύξηση της επιβατικής κίνησης αλλά και της διακίνησης εμπορευμάτων μέσω αέρος περίπου στο 4% ετησίως.
Αναφορικά με τη συνολική αξία της αγοράς, η έκθεση υπολογίζει ότι η συνολική αγορά αεροναυπηγικής και άμυνας θα φτάσει σε αξία τα 9 τρισ. δολάρια μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια, με την αγορά εμπορικών αεροσκαφών να κυμαίνεται στα 3,2 τρισ. δολάρια και τον κλάδο των υπηρεσιών στα 3,2 τρισ. δολάρια.
Με τη λήξη της πανδημίας οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες θα ανεβάσουν στροφές στην ανανέωση των στόλων τους, με αποτέλεσμα η απόσυρση παλαιών αεροσκαφών να κινηθεί σε επίπεδα ρεκόρ. Συγκεκριμένα εκτιμάται πως το 20% με 25% του παγκόσμιου στόλου θα αποσυρθεί, έναντι του 15% που παραδοσιακά ανανεώνεται σε φάσμα πενταετίας.
Η ίδια η Boeing πέρασε μια δύσκολη περίοδο, όχι μόνο λόγω της πανδημίας, αλλά και της κρίσης που προέκυψε για την τύχη των 737 Max μετά από δύο πτώσεις αεροσκαφών με δεκάδες θύματα. Όμως, πλέον προετοιμάζεται για «επιστροφή στην ανάπτυξη», με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για ανάκαμψη του ταξιδιωτικού κλάδου στα προ της πανδημίας επίπεδα γύρω στα τέλη του 2023 με τις αρχές του 2024. Μάλιστα, ο εγχώριος κλάδος στις ΗΠΑ θα αναρρώσει ακόμη πιο γρήγορα, επιστρέφοντας στα προ της πανδημίας επίπεδα μέσα στο 2022.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
![Μεξικό: Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xalyvas-600x370.jpg)
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
![Κομισιόν: Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/von-der-leyen-vance-600x400.jpg)
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου