Άλμα 7,74% πραγματοποίησε χθες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου Baltic Dry Index (BDI) και έκλεισε στις 4.163 μονάδες μετά από μια πτωτική εβδομάδα.
Πιο εντυπωσιακή ακόμη η εκτίναξη του μέσου ημερήσιου ναύλου στα capes, τα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, που έφτασε στα 52.908 δολ. επίδοση που καταγράφηκε για τελευταία φορά πριν 11 χρόνια, καταγράφοντας άνοδο μέσα σε μια μόλις ημέρα κατά 14,6%.
Στη διαδρομή Αυστραλία-Κίνα, ο μέσος ναύλος εκτινάχθηκε κατά 12.600 δολ. την ημέρα και έφτασε τα 54.600 δολ την ημέρα με το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος στην εν λόγω διαδρομή να καταγράφει άνοδο 8% την προηγούμενη εβδομάδα.
Όμως, την ίδια περίοδο κατέγραψε πτώση το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος από Βραζιλία προς Κίνα κατά 22% λόγω συντήρησης λιμανιών.
Πάντως τα προθεσμιακά συμβόλαια ναύλων δείχνουν ανοδικές τάσεις καθώς για τον Οκτώβριο κερδίζουν 2.900 δολ. στα 47.500 δολ. την ημέρα.
Σε μια ανάλυση της η Bimco αποδίδει εν μέρει την σημαντική άνοδο των ναύλων στους περιορισμούς και τα προβλήματα λόγω της πανδημίας καθώς τα πλοία υποχρεώνονται να παραμένουν δεμένα για περισσότερο χρόνο από το συνηθισμένο.
Την 1η Σεπτεμβρίου 2021, αναφέρει ότι 674 πλοία ξηρού φορτίου περίμεναν στην Κίνα για δύο ή περισσότερες ημέρες. Την ίδια μέρα στην προ-πανδημία του 2019, μόνο 287 πλοία ξηρού φορτίου περίμεναν τόσο πολύ.
Η αγορά, συμπληρώνει η Bimco, αναμένεται να παραμείνει ισχυρή έως το 2022 έως ότου οι παράγοντες που προς το παρόν λειτουργούν επ ωφελεία της πλοιοκτησίας, όπως η συμφόρηση και οι καθυστερήσεις στα λιμάνια που σχετίζονται με την πανδημία, η κινητήρια ζήτηση και η ισχυρή ανάπτυξη στον μεταποιητικό τομέα αρχίζουν να υποχωρούν.
Latest News
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.