
Άλμα 7,74% πραγματοποίησε χθες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου Baltic Dry Index (BDI) και έκλεισε στις 4.163 μονάδες μετά από μια πτωτική εβδομάδα.
Πιο εντυπωσιακή ακόμη η εκτίναξη του μέσου ημερήσιου ναύλου στα capes, τα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, που έφτασε στα 52.908 δολ. επίδοση που καταγράφηκε για τελευταία φορά πριν 11 χρόνια, καταγράφοντας άνοδο μέσα σε μια μόλις ημέρα κατά 14,6%.
Στη διαδρομή Αυστραλία-Κίνα, ο μέσος ναύλος εκτινάχθηκε κατά 12.600 δολ. την ημέρα και έφτασε τα 54.600 δολ την ημέρα με το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος στην εν λόγω διαδρομή να καταγράφει άνοδο 8% την προηγούμενη εβδομάδα.
Όμως, την ίδια περίοδο κατέγραψε πτώση το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος από Βραζιλία προς Κίνα κατά 22% λόγω συντήρησης λιμανιών.
Πάντως τα προθεσμιακά συμβόλαια ναύλων δείχνουν ανοδικές τάσεις καθώς για τον Οκτώβριο κερδίζουν 2.900 δολ. στα 47.500 δολ. την ημέρα.
Σε μια ανάλυση της η Bimco αποδίδει εν μέρει την σημαντική άνοδο των ναύλων στους περιορισμούς και τα προβλήματα λόγω της πανδημίας καθώς τα πλοία υποχρεώνονται να παραμένουν δεμένα για περισσότερο χρόνο από το συνηθισμένο.
Την 1η Σεπτεμβρίου 2021, αναφέρει ότι 674 πλοία ξηρού φορτίου περίμεναν στην Κίνα για δύο ή περισσότερες ημέρες. Την ίδια μέρα στην προ-πανδημία του 2019, μόνο 287 πλοία ξηρού φορτίου περίμεναν τόσο πολύ.
Η αγορά, συμπληρώνει η Bimco, αναμένεται να παραμείνει ισχυρή έως το 2022 έως ότου οι παράγοντες που προς το παρόν λειτουργούν επ ωφελεία της πλοιοκτησίας, όπως η συμφόρηση και οι καθυστερήσεις στα λιμάνια που σχετίζονται με την πανδημία, η κινητήρια ζήτηση και η ισχυρή ανάπτυξη στον μεταποιητικό τομέα αρχίζουν να υποχωρούν.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες