Άλμα 7,74% πραγματοποίησε χθες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου Baltic Dry Index (BDI) και έκλεισε στις 4.163 μονάδες μετά από μια πτωτική εβδομάδα.
Πιο εντυπωσιακή ακόμη η εκτίναξη του μέσου ημερήσιου ναύλου στα capes, τα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, που έφτασε στα 52.908 δολ. επίδοση που καταγράφηκε για τελευταία φορά πριν 11 χρόνια, καταγράφοντας άνοδο μέσα σε μια μόλις ημέρα κατά 14,6%.
Στη διαδρομή Αυστραλία-Κίνα, ο μέσος ναύλος εκτινάχθηκε κατά 12.600 δολ. την ημέρα και έφτασε τα 54.600 δολ την ημέρα με το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος στην εν λόγω διαδρομή να καταγράφει άνοδο 8% την προηγούμενη εβδομάδα.
Όμως, την ίδια περίοδο κατέγραψε πτώση το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος από Βραζιλία προς Κίνα κατά 22% λόγω συντήρησης λιμανιών.
Πάντως τα προθεσμιακά συμβόλαια ναύλων δείχνουν ανοδικές τάσεις καθώς για τον Οκτώβριο κερδίζουν 2.900 δολ. στα 47.500 δολ. την ημέρα.
Σε μια ανάλυση της η Bimco αποδίδει εν μέρει την σημαντική άνοδο των ναύλων στους περιορισμούς και τα προβλήματα λόγω της πανδημίας καθώς τα πλοία υποχρεώνονται να παραμένουν δεμένα για περισσότερο χρόνο από το συνηθισμένο.
Την 1η Σεπτεμβρίου 2021, αναφέρει ότι 674 πλοία ξηρού φορτίου περίμεναν στην Κίνα για δύο ή περισσότερες ημέρες. Την ίδια μέρα στην προ-πανδημία του 2019, μόνο 287 πλοία ξηρού φορτίου περίμεναν τόσο πολύ.
Η αγορά, συμπληρώνει η Bimco, αναμένεται να παραμείνει ισχυρή έως το 2022 έως ότου οι παράγοντες που προς το παρόν λειτουργούν επ ωφελεία της πλοιοκτησίας, όπως η συμφόρηση και οι καθυστερήσεις στα λιμάνια που σχετίζονται με την πανδημία, η κινητήρια ζήτηση και η ισχυρή ανάπτυξη στον μεταποιητικό τομέα αρχίζουν να υποχωρούν.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς