Οι διαταραχές στο θαλάσσιο εμπόριο προκαλούν και πολιτικές παρεμβάσεις κυρίως στις ΗΠΑ που φαίνεται να πληρώνουν περισσότερο το τίμημα των προβλημάτων που προκάλεσε η πανδημία στο κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ένας συνασπισμός περισσότερων από 152 εταιρειών και εμπορικών ενώσεων που εκπροσωπούν εισαγωγείς, εξαγωγείς, μεταφορείς και άλλους εμπλεκόμενους φορείς στην εφοδιαστική αλυσίδα, εγκαλούν τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών ότι «δεν παίζουν δίκαια» και κατέθεσαν στο Κογκρέσο επιστολή υποστήριξης ενός νομοσχεδίου που φέρει τον τίτλο «Ocean Shipping Reform Act of 2021-OSRA21» και προβλέπει αλλαγές στο υφιστάμενο καθεστώς σχετικά με τις θαλάσσιες μεταφορές.
«Οι ξένες αγορές είναι κρίσιμες για τις αμερικανικές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα τους αγρότες των ΗΠΑ και τους κτηνοτρόφους, με πάνω από το 20% της αγροτικής παραγωγής να πηγαίνει στο εξωτερικό. Προβλήματα απόκτησης εμπορευματοκιβωτίων οποιουδήποτε είδους σε συνδυασμό με τη δυσκολία εξασφάλισης χώρου στα πλοία σε τιμές δίκαιες και λογικές, θέτουν σε κίνδυνο τον βιωσιμότητα και την οικονομική ανάκαμψη» αναφέρει χαρακτηριστικά σε ένα σημείο η επιστολή. Οι μεταρρυθμίσεις που προτείνονται στο OSRA21 είναι κρίσιμες για την αντιστροφή αυτών των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν όχι μόνο οι Αμερικανοί εξαγωγείς αλλά και οι αμερικανικές επιχειρήσεις που βασίζονται στις εισαγωγές, προστίθεται στην επιστολή.
Το νομοσχέδιο κατατέθηκε τον περασμένο μήνα από τον βουλευτή του Δημοκρατικού Κόμματος John Garamendi και τον Ρεπουμπλικάνο Dusty Johnson και θα επικαιροποιήσει, όπως υποστηρίζουν, τον Ναυτιλιακό Νόμο για να ενσωματώσει και τις σημαντικές αλλαγές που συντελέσθηκαν στο διεθνές σύστημα θαλάσσιων μεταφορών τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Οι αμερικανικές εταιρείες, οι εργαζόμενοι και οι καταναλωτές τους βασίζονται σε ένα παγκόσμιο σύστημα θαλάσσιων μεταφορών για να υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις τους και να μεταφέρουν αγαθά μέσω της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η προτεινόμενη νομοθεσία είναι ουσιαστική για να επιτευχθούν οι απαραίτητες βελτιώσεις του συστήματος που έχουν καταγραφεί κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πανδημίας, επισημαίνεται.
«Οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν παίζουν δίκαια και οι Αμερικανοί παραγωγοί πληρώνουν το τίμημα. Ήρθε η ώρα για επικαιροποίηση των κανόνων. Αυτό κάνει το νομοσχέδιο μας» δήλωσε ο Dusty Johnson.
«Η πρόσβαση των ξένων επιχειρήσεων στην αμερικανική αγορά και τους καταναλωτές της είναι προνόμιο και όχι δικαίωμα. Οι εξαγωγείς αγροτικών προϊόντων της Καλιφόρνια και άλλες επιχειρήσεις είναι διατεθειμένες να πληρώσουν για να διασφαλίσουν ότι τα αμερικανικής παραγωγής προϊόντα θα φτάσουν στις βασικές αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού. Με τη σειρά τους, οι εταιρείες που επιθυμούν να ξεφορτώσουν ξένα προϊόντα στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής πρέπει να δώσουν ευκαιρίες στις αμερικανικές εξαγωγές. Ακόμη και κατά τη διάρκεια μιας παγκόσμιας πανδημίας, το εμπόριο πρέπει να είναι αμοιβαία επωφελές και αυτό ακριβώς διασφαλίζει το δικομματικό μας νομοσχέδιο » δήλωσε ο John Garamendi
Ο εκπρόσωποι των φορέων στοχεύουν να συνεχίσουν να ασκούν πίεση προκειμένου το νομοσχέδιο να ψηφισθεί εντός του έτους.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς