Η θεαματική ώθηση που έδωσε στο ηλεκτρονικό εμπόριο η πανδημία του κορωνοϊού θα συνεχιστεί προβλέπουν οι αναλυτές.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών της UBS, το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αυξηθεί περισσότερο από 10% ετησίως τα επόμενα 10 χρόνια, διεκδικώντας ένα ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων από τους παραδοσιακούς λιανοπωλητές που βασίζονται μόνο σε φυσικά καταστήματα.
Εφέτος, τα παγκόσμια έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 5 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, ποσό που αντιστοιχεί σχεδόν στο 20% των συνολικών λιανικών πωλήσεων.
Μάλιστα, αναμένεται να αυξηθούν σε περισσότερα από 7 τρισ. έως το 2025, σύμφωνα με το eMarketer.
Σε άνοδο το m-commerce
Περισσότερες από τις μισές από αυτές τις συναλλαγές πραγματοποιούνται μέσω κινητών τηλεφώνων και εφαρμογών, (πρόκειται για το λεγόμενο m-commerce). Το μερίδιο του αναμένεται να αυξηθεί λόγω της αυξανόμενης διείσδυσης των smartphone και από το γεγονός ότι οι millennials χρησιμοποιούν κυρίως αυτό το κανάλι.
Η ευκολία είναι η αιτία
Η ευκολία είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές αγοράζουν διαδικτυακά. Μπορούν να αγοράσουν τα επιθυμητά αγαθά και υπηρεσίες όποτε και όπου θέλουν, χωρίς περιορισμούς τόπου και χρόνου. Παράλληλα μπορούν να συγκρίνουν εύκολα τις τιμές από την άνεση του σπιτιού τους χωρίς να πρέπει να επισκεφτούν πολλαπλά φυσικά καταστήματα, ενώ τα προϊόντα που έχουν παραγγείλει έρχονται στην πόρτα τους.
Η τεχνολογία έχει επίσης διευκολύνει το διαδικασία πληρωμής.
Στην Κίνα μία στις δύο αγορές γίνονται ηλεκτρονικά
Η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκε εντυπωσιακά σε όλες γεωγραφικές περιοχές μετά τα περιοριστικά μέτρα για να αντιμετωπιστεί η πανδημία, ωστόσο σε Κίνα και ΗΠΑ ξεπέρασε κάθε προσδοκία.
Αυτή τη στιγμή το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο κυριαρχείται από δύο αγορές (Κίνα και ΗΠΑ) και δύο εταιρείες (Alibaba, Amazon).
Για παράδειγμα στην Κίνα, με την αξία του e-commerce στα 2,2 τρισ. δολάρια ΗΠΑ, το ποσοστό διείσδυσης των online πωλήσεων αυξήθηκε από 34% το 2019 σε 47% το 2021 και αναμένεται να ξεπεράσει το 50% το 2022 και το 57% το 2025, με βάση τα στοιχείa του eMarketer.
Αντίστοιχα στις ΗΠΑ, το ποσοστό διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει φτάσει στο 15% το 2021 από το 11% που ήταν το 2019, πριν την έναρξη της πανδημίας.
Εκτός από την Κίνα και τις ΗΠΑ, στις κορυφαίες αγορές όσον αφορά τη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου συμπεριλαμβάνονται το Ηνωμένο Βασίλειο και η Νότια Κορέα, ενώ υστερούν η Ιταλία, η Ελβετία και η Βραζιλία.
Latest News
Καταρρέει το επιχειρηματικό μοντέλο της Γερμανίας - Τι σημαίνει για την Ευρώπη
Όλες οι μεγάλες βιομηχανίες της χώρας βρίσκονται σε κρίση, και η οικονομία στη Γερμανία ισοπεδώνεται
Πώς προετοιμάζεται ο πλανήτης για μια νίκη Τραμπ ή Χάρις
Η οικονομία της Αμερικής παραμένει η μεγαλύτερη στον κόσμο και οι πολιτικοί της είναι έτοιμοι να την εργαλειοποιήσουν
Τι θα φέρουν οι αμερικανικές εκλογές στις εταιρείες των ΗΠΑ;
Το αποτέλεσμα θα έχει μεγάλες συνέπειες για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας, των αυτοκινήτων και των φαρμάκων
Κατώτερα των προσδοκιών τα αποτελέσματα γ' τριμήνου για την DHL
Ο γερμανικός όμιλος logistics ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 751 εκατομμυρίων ευρώ για το τρίτο τρίμηνο, έναντι 807 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι
Βουτιά 69% στα κέρδη της Nintendo - Μειώνεται η ζήτηση για το Switch
Το Switch είναι η δεύτερη κονσόλα με τις περισσότερες πωλήσεις της Nintendo στην ιστορία, πίσω από το Nintendo DS
Αυτή την κάρτα ποιος θα την εξαργυρώσει; Τι φοβάται η TGI Friday's μετά την πτώχευση
Σχεδόν 50 εκατομμύρια δολάρια βρίσκονται σε αχρησιμοποίητες δωροκάρτες και δωροεπιταγές της TGI Friday's στις ΗΠΑ
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές