
Κλείνοντας περί τα δύο καταστήματα την ημέρα το τελευταίο 12μηνο ο ισπανικός όμιλος ένδυσης Inditex (Zara, Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe, Zara Home) σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων και κερδών το δεύτερο τρίμηνο εφέτος.
Ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής ρούχων στον κόσμο με 683 λιγότερα καταστήματα σε σχέση με τον περσινό Ιούλιο, κατάφερε όχι απλά να επανακάμψει αλλά να ξεπεράσει τα επίπεδα τζίρου που έκανε το αντίστοιχο διάστημα του 2019, όταν η Covid-19 ήταν άγνωστη.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις από τον Μάιο έως τον Ιούλιο έφτασαν σε 6,993 δισ. ευρώ, με τα καθαρά κέρδη στα 850 εκατ. ευρώ, το καλύτερο δεύτερο τρίμηνο του ομίλου στην 40ετή ιστορία του (η μάρκα Zara είναι παλαιότερη). Την ίδια στιγμή, τα ταμειακά αποθέματα αυξήθηκαν σε 8 δισ. ευρώ έναντι 6,49 δισ. ευρώ τον Ιούλιο του 2020 και 6,73 δισ. ευρώ δύο χρόνια νωρίτερα.
Εκτός από την επαναλειτουργία των φυσικών καταστημάτων της σε ποσοστό 99% σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, βασικός τροφοδότης των εντυπωσιακών επιδόσεων του παγκόσμιου γίγαντα της ένδυσης ήταν οι διαδικτυακές πωλήσεις.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου παρουσίασαν αύξηση 36% κατά το πρώτο εξάμηνο σε ετήσια βάση και σημείωσαν 137% άνοδο σε σύγκριση με το 2019.
Η εταιρεία υπολογίζει ότι στο τέλος του 2021 για κάθε 100 ευρώ πωλήσεων τα 25 θα γίνονται μέσω του διαδικτυακού καναλιού.
Ο εκτελεστικός πρόεδρος της Inditex, Pablo Isla, σχολίασε ότι αυτή η ισχυρή ανάκαμψη, «είναι το αποτέλεσμα της δέσμευσης που επιδεικνύουν όλοι στην εταιρεία και της συνεχούς εστίασής τους στην παροχή κορυφαίας δημιουργικής και ποιοτικής μόδας. Χάρη σε όλα αυτά, αποκομίζουμε τα οφέλη του στρατηγικού και βιώσιμου μετασχηματισμού στο επιχειρηματικό μας μοντέλο».
Στον ψηφιακό μετασχηματισμό του ομίλου θα κατευθυνθούν επενδύσεις ενός δισεκατομμυρίου την περίοδο 2020-2022, ενώ θα εκταμιευτούν περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για την ανάπτυξη του δικτύου.

Ντεμπούτο στη Ελλάδα
Το νέο μοντέλο των καταστημάτων της ναυαρχίδας του ομίλου Inditex, του brand Zara, που συνδυάζει μεγάλους φυσικούς χώρους με τεχνολογικές λύσεις, κάνει το ντεμπούτο του και στην ελληνική αγορά.
Συγκεκριμένα, το νέο κατάστημα, ουσιαστικά η ανακαίνιση και η διεύρυνση του υπάρχοντος καταστήματος της Zara, άνοιξε στο εμπορικό κέντρο Golden Hall, στο Μαρούσι.
Με επιφάνεια πωλήσεων σχεδόν 3.200 τ.μ. σε δύο ορόφους, ο νέος χώρος θα στεγάσει όλες τις συλλογές της αλυσίδας, συμπεριλαμβανομένου ενός πλήρως εξοπλισμένου τμήματος ομορφιάς.
Το ολοκληρωμένο μοντέλο καταστημάτων και διαδικτύου της Zara επιτρέπει στην αλυσίδα να προσαρμόζεται στους πελάτες σε πραγματικό χρόνο, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης με τη μόδα σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους. Από την άποψη αυτή, οι χώροι εμπειρίας πελατών στο κατάστημα θα προσφέρουν νέους χώρους ευελιξίας, όπως χώρους αναμονής δωματίων και εκθεσιακούς χώρους.
Ψηφιοποιημένο κατάστημα
Χάρη στο ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης αποθεμάτων (SINT), οι πελάτες έχουν πολλές επιλογές: να επισκεφθούν το κατάστημα και να αγοράσουν online ζητώντας κατ’ οίκον παράδοση, να κάνουν αλλαγές ή επιστροφές χρημάτων στο κατάστημα, να στείλουν ηλεκτρονικές παραγγελίες από καταστήματα και ούτω καθεξής.
Αυτή η τεχνολογική ενσωμάτωση είναι δυνατή λόγω της πλήρους εφαρμογής του συστήματος αναγνώρισης ραδιοσυχνοτήτων (RFID). Επιπλέον, η Zara στο Golden Hall ενσωματώνει ένα διαδικτυακό Silo για ηλεκτρονικές παραδόσεις.
Νέα στρατηγική
Η δημιουργία μεγάλων καταστημάτων που θα προσφέρουν πλήρη προϊοντική γκάμα και υπηρεσίες βασισμένες σε νέες τεχνολογίες είναι άλλωστε μέρος του business plan που είχε εκπονήσει προ πανδημίας η εταιρεία για την Ελλάδα, ενώ και στην εγχώρια αγορά κλείνουν καταστήματα που δεν μπορούν να ενταχθούν στο νέο concept.
Σήμερα, ο όμιλος διαθέτει 6.758 καταστήματα σε όλο τον κόσμο, εκ των οποίων τα 158 βρίσκονται στην Ελλάδα. Το 2019 ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 7.469 και από αυτά τα 166 στη χώρα μας.
Παράλληλα, πριν λίγους μήνες έγινε η συγχώνευση όλων των θυγατρικών του ομίλου Inditex στην Ελλάδα (Massimo Dutti, Bershka, Oyshο, Pull & Bear, Stradivarius, Zara Home και Uterque), με απορρόφηση από τη Zara Hellas. Η δημιουργία της νέας εταιρείας που έχει την επωνυμία «ΙΤΧ ΕΛΛΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.», κρίθηκε σκόπιμη και συμφέρουσα προκειμένου να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα και να επιτευχθούν συνέργειες ώστε να ανταπεξέλθει αποτελεσματικότερα στον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό.


Latest News

Άνοιξαν οι αιτήσεις για τον 1ο κύκλο επιτάχυνσης του Inno4CFIs Acceleration Program
Το πρόγραμμα αφορά startups και μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον τομέα GreenTech και Γεωργίας Άνθρακα (Carbon Farming)

Η μάχη του δορυφορικού ίντερνετ και η «σφήνα» του Μασκ με την Starlink
«Το δορυφορικό ίντερνετ, και αν θέλουμε να μιλήσουμε ξεκάθαρα με ονόματα, η Starlink, ήρθε για να καλύψει ένα κενό», έχει παραδεχθεί ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής

Η κίνηση ματ της Ελλάδας στην παγκόσμια σκακιέρα για το γάλλιο - Τα μεγέθη και οι παίκτες
Η στρατηγική σημασία του κρίσιμου μετάλλου - Οι ιδιότητες, οι τιμές και η σχέση με τον γαλλικό... «κόκορα»

Νέες μπίζνες σε ακίνητα και τεχνολογία για τον Μιχάλη Τσαούτο μετά την ΕΨΑ
Τα επόμενα επιχειρηματικά του βήματα ετοιμάζει ο Μιχάλης Τσαούτος, πρώην βασικός μέτοχος της βιομηχανίας αναψυκτικών ΕΨΑ

Στο μικροσκόπιο των αναλυτών οι τράπεζες - Τα ψιλά γράμματα των business plan
Στους ρυθμούς των αποτελεσμάτων που θα ανακοινώσουν οι τράπεζες θα κινηθεί το Χρηματιστήριο Αθηνών την ερχόμενη εβδομάδα - Τι περιμένουν οι αναλυτές

Στον Large Cap του FTSE Russell η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από 10 Μαρτίου
Η αλλαγή έγινε στο πλαίσιο της τριμηνιαίας αναθεώρησης των δεικτών του οίκου

Τράπεζα Πειραιώς: Ξεκινά η συγχώνευση με την Πειραιώς Financial Holdings
Με την ολοκλήρωση της Συγχώνευσης, η Τράπεζα θα διατηρήσει την άδεια που κατέχει ως πιστωτικό ίδρυμα

Νέο μέλος εκλέχθηκε στο ΔΣ της Τράπεζας Πειραιώς
O Jeremy John Masding αντικαθιστά τον παραιτηθέντα Σολομώντα Μπεράχα

Aegean: Ακυρώσεις και αλλαγές πτήσεων στις 28 Φεβρουαρίου λόγω της απεργίας
Επαναπρογραμματισμός των πτήσεων της Aegean λόγω απεργίας - Αναλυτικά οι πίνακες των πτήσεων

Μικρή αύξηση στα κέρδη του δ' 3μηνου του ΟΤΕ περιμένει η ΑΧΙΑ
Για το τρίμηνο, η ΑΧΙΑ αναμένει ότι ο όμιλος θα παρουσιάσει έσοδα 919,1 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα κατά 1,2% σε ετήσια βάση