Κλείνοντας περί τα δύο καταστήματα την ημέρα το τελευταίο 12μηνο ο ισπανικός όμιλος ένδυσης Inditex (Zara, Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe, Zara Home) σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων και κερδών το δεύτερο τρίμηνο εφέτος.
Ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής ρούχων στον κόσμο με 683 λιγότερα καταστήματα σε σχέση με τον περσινό Ιούλιο, κατάφερε όχι απλά να επανακάμψει αλλά να ξεπεράσει τα επίπεδα τζίρου που έκανε το αντίστοιχο διάστημα του 2019, όταν η Covid-19 ήταν άγνωστη.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις από τον Μάιο έως τον Ιούλιο έφτασαν σε 6,993 δισ. ευρώ, με τα καθαρά κέρδη στα 850 εκατ. ευρώ, το καλύτερο δεύτερο τρίμηνο του ομίλου στην 40ετή ιστορία του (η μάρκα Zara είναι παλαιότερη). Την ίδια στιγμή, τα ταμειακά αποθέματα αυξήθηκαν σε 8 δισ. ευρώ έναντι 6,49 δισ. ευρώ τον Ιούλιο του 2020 και 6,73 δισ. ευρώ δύο χρόνια νωρίτερα.
Εκτός από την επαναλειτουργία των φυσικών καταστημάτων της σε ποσοστό 99% σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, βασικός τροφοδότης των εντυπωσιακών επιδόσεων του παγκόσμιου γίγαντα της ένδυσης ήταν οι διαδικτυακές πωλήσεις.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου παρουσίασαν αύξηση 36% κατά το πρώτο εξάμηνο σε ετήσια βάση και σημείωσαν 137% άνοδο σε σύγκριση με το 2019.
Η εταιρεία υπολογίζει ότι στο τέλος του 2021 για κάθε 100 ευρώ πωλήσεων τα 25 θα γίνονται μέσω του διαδικτυακού καναλιού.
Ο εκτελεστικός πρόεδρος της Inditex, Pablo Isla, σχολίασε ότι αυτή η ισχυρή ανάκαμψη, «είναι το αποτέλεσμα της δέσμευσης που επιδεικνύουν όλοι στην εταιρεία και της συνεχούς εστίασής τους στην παροχή κορυφαίας δημιουργικής και ποιοτικής μόδας. Χάρη σε όλα αυτά, αποκομίζουμε τα οφέλη του στρατηγικού και βιώσιμου μετασχηματισμού στο επιχειρηματικό μας μοντέλο».
Στον ψηφιακό μετασχηματισμό του ομίλου θα κατευθυνθούν επενδύσεις ενός δισεκατομμυρίου την περίοδο 2020-2022, ενώ θα εκταμιευτούν περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για την ανάπτυξη του δικτύου.
Ντεμπούτο στη Ελλάδα
Το νέο μοντέλο των καταστημάτων της ναυαρχίδας του ομίλου Inditex, του brand Zara, που συνδυάζει μεγάλους φυσικούς χώρους με τεχνολογικές λύσεις, κάνει το ντεμπούτο του και στην ελληνική αγορά.
Συγκεκριμένα, το νέο κατάστημα, ουσιαστικά η ανακαίνιση και η διεύρυνση του υπάρχοντος καταστήματος της Zara, άνοιξε στο εμπορικό κέντρο Golden Hall, στο Μαρούσι.
Με επιφάνεια πωλήσεων σχεδόν 3.200 τ.μ. σε δύο ορόφους, ο νέος χώρος θα στεγάσει όλες τις συλλογές της αλυσίδας, συμπεριλαμβανομένου ενός πλήρως εξοπλισμένου τμήματος ομορφιάς.
Το ολοκληρωμένο μοντέλο καταστημάτων και διαδικτύου της Zara επιτρέπει στην αλυσίδα να προσαρμόζεται στους πελάτες σε πραγματικό χρόνο, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης με τη μόδα σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους. Από την άποψη αυτή, οι χώροι εμπειρίας πελατών στο κατάστημα θα προσφέρουν νέους χώρους ευελιξίας, όπως χώρους αναμονής δωματίων και εκθεσιακούς χώρους.
Ψηφιοποιημένο κατάστημα
Χάρη στο ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης αποθεμάτων (SINT), οι πελάτες έχουν πολλές επιλογές: να επισκεφθούν το κατάστημα και να αγοράσουν online ζητώντας κατ’ οίκον παράδοση, να κάνουν αλλαγές ή επιστροφές χρημάτων στο κατάστημα, να στείλουν ηλεκτρονικές παραγγελίες από καταστήματα και ούτω καθεξής.
Αυτή η τεχνολογική ενσωμάτωση είναι δυνατή λόγω της πλήρους εφαρμογής του συστήματος αναγνώρισης ραδιοσυχνοτήτων (RFID). Επιπλέον, η Zara στο Golden Hall ενσωματώνει ένα διαδικτυακό Silo για ηλεκτρονικές παραδόσεις.
Νέα στρατηγική
Η δημιουργία μεγάλων καταστημάτων που θα προσφέρουν πλήρη προϊοντική γκάμα και υπηρεσίες βασισμένες σε νέες τεχνολογίες είναι άλλωστε μέρος του business plan που είχε εκπονήσει προ πανδημίας η εταιρεία για την Ελλάδα, ενώ και στην εγχώρια αγορά κλείνουν καταστήματα που δεν μπορούν να ενταχθούν στο νέο concept.
Σήμερα, ο όμιλος διαθέτει 6.758 καταστήματα σε όλο τον κόσμο, εκ των οποίων τα 158 βρίσκονται στην Ελλάδα. Το 2019 ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 7.469 και από αυτά τα 166 στη χώρα μας.
Παράλληλα, πριν λίγους μήνες έγινε η συγχώνευση όλων των θυγατρικών του ομίλου Inditex στην Ελλάδα (Massimo Dutti, Bershka, Oyshο, Pull & Bear, Stradivarius, Zara Home και Uterque), με απορρόφηση από τη Zara Hellas. Η δημιουργία της νέας εταιρείας που έχει την επωνυμία «ΙΤΧ ΕΛΛΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.», κρίθηκε σκόπιμη και συμφέρουσα προκειμένου να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα και να επιτευχθούν συνέργειες ώστε να ανταπεξέλθει αποτελεσματικότερα στον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό.
Latest News
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων