Παρότι το ταμείο της Jumbo ξεχειλίζει μετρητό λόγω του «φρένου» στις αγορές, η διοίκηση του ομίλου συνεχίζει να ανησυχεί συγκαταλέγοντας στις «χαμένες χρονιές» όχι μόνο το 2021, αλλά και το 2022.
Μάλιστα λόγω της έλλειψης προϊόντων, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εισηγμένη λιανεμπορική αλυσίδα σε σχετική ενημέρωση, οδηγείται σε αναβολή της λειτουργίας των νέων χώρων καταστημάτων και αποθηκών καθώς και της λειτουργίας του ηλεκτρονικού καταστήματος στη Ρουμανία.
Εξαίρεση, αποτελεί το νέο ιδιόκτητο κατάστημα στην Craiova, στη Ρουμανία, όπου αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2021 για το οποίο έχει ήδη προχωρήσει και στη στελέχωσή του.
«Για το 2022 και ιδίως κατά τους πρώτους μήνες η κατάσταση πιθανόν να χειροτερεύσει, προτού ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης οδηγήσει την λειτουργία της αγοράς σε μία κανονικότητα, υπάγοντας πολύ πιθανόν και το 2022 σε μία ακόμα από τις χαμένες χρονιές», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.
Αύξηση πωλήσεων και κερδών
Το πρώτο εξάμηνο του 2021, βρίσκει τον όμιλο Jumbo οικονομικά ισχυρό, με θετικό πρόσημο στις πωλήσεις και με κερδοφορία που ξεπέρασε τα επίπεδα του πρώτου εξαμήνου και του 2019. Όλα αυτά ωστόσο πραγματοποιήθηκαν, μέσα σ’ ένα δύσκολο, δυσερμήνευτο και διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, τόσο από υγειονομικής πλευράς, όσο και από την πλευρά λειτουργικών και κοστολογικών δεδομένων.
Συνολικά, οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Ιούνιος 2021), διαμορφώθηκαν σε 313,78 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά +12,54% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (ήταν 278,82 εκατ. ευρώ).
– Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +4%
– Στην Κύπρο οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +17%
– Στην Βουλγαρία οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +18%
– Στην Ρουμανία οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά + 35%.
Η μικτή κερδοφορία του ομίλου Jumbo, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, ανήλθε σε 166,52 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση +14,88% (144,95 εκατ. ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020) και το περιθώριο των μικτών κερδών του Ομίλου JUMBO διαμορφώθηκε σε 53,07% ενώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα ήταν 51,99% λόγω διαχείρισης των αποθεμάτων.
Κατά την ίδια περίοδο, η συγκράτηση του λειτουργικού κόστους συνέβαλε σημαντικά ώστε τα Καθαρά Ενοποιημένα Κέρδη μετά από φόρους να διαμορφωθούν σε 67,18 εκατ. ευρώ έναντι των 49,81 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περσινής περιόδου, αυξημένα κατά +34,88%.
Υπενθυμίζεται ότι τα καθαρά ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019 ήταν 64,13 εκατ. ευρώ.
Στα 755 εκατ. ευρώ το ταμείο
Τα χρηματικά διαθέσιμα και λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού, διαμορφώθηκαν σε 755,45 εκατ. ευρώ από 665,15 εκατ. ευρώ κατά την 31.12.2020 λόγω και της μείωσης των αγορών κατά 18% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Περίπλοκες συνθήκες στην τροφοδοτική αλυσίδα
Παρά την εξαιρετικά θετική εικόνα των αποτελεσμάτων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 ως αποτέλεσμα της αμυντικής στρατηγικής που ακολουθήθηκε και ακολουθείται, οι πρωτόγνωρες καταστάσεις συνθέτουν ένα πολύπλοκο πάζλ για δυνατούς λύτες.
– Η συνεχιζόμενη άνοδος των πρώτων υλών και της ενέργειας με διψήφιο πρόσημο καθώς και το κόστος μεταφοράς που στην περίπτωση των Jumbo έχει δεκαπλασιασθεί και παραμένει σε μη βιώσιμα επίπεδα αποτελούν παράγοντες που εκτοξεύουν την πίεση από την πλευρά του κόστους.
– Το κλείσιμο ή υπολειτουργία λιμανιών έστω και με ένα μόνο περιστατικό Covid-19, επιβαρύνει την κατάσταση στην ήδη διαταραγμένη εφοδιαστική αλυσίδα. Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις αυξάνουν τις ελλείψεις προϊόντων ειδικά αυτών που η φύση τους είναι αυστηρά εποχιακή.
Σε αυτό το περιβάλλον υψηλής αβεβαιότητας με παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλλονται, για την Jumbo υπάρχουν δύο σταθερές για την πορεία της:
1. Να μένει πιστή έναντι των μετόχων- συνεταίρων της διατηρώντας την πολιτική της για διανομή μερίσματος κάθε χρόνο.
2. Την διατήρηση που χαρακτήρα της Jumbo απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν επιλέγοντας μέχρι και την άρνηση επαναγορών σε πολλές κατηγορίες προϊόντων.
Σταθερός ο αριθμός καταστημάτων
Κατά την 30η Ιουνίου 2021 ο όμιλος Jumbo αριθμούσε 80 καταστήματα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία 14 στη Ρουμανία. Επιπλέον, στην Ελλάδα και στην Κύπρο λειτουργεί το ηλεκτρονικό κατάστημα www.e-jumbo.gr. Μέσω συνεργασιών, ο όμιλος έχει παρουσία με 30 καταστήματα που φέρουν το σήμα JUMBO, σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο).
«Πράσινη» επενδυτική στρατηγική
Ο όμιλος Jumbo στο πλαίσιο της πολιτικής του για Βιώσιμη Ανάπτυξη και εκμεταλλευόμενος την ισχυρή του ρευστότητα συνεχίζει και επενδύει στη βελτίωση των κτηριακών του εγκαταστάσεων στοχεύοντας στην μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα από την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.
Πιο συγκεκριμένα:
• το 2021 αναμένεται να ολοκληρωθεί το τριετές πρόγραμμα αντικατάστασης συμβατικών λαμπτήρων φθορισμού με λαμπτήρες LED για 19 κτηριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και Κύπρο.
• το 2021 ξεκίνησε το τριετές πρόγραμμά για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων ιδιοκατανάλωσης σε 25 κτηριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και Κύπρο, με εγκατεστημένη ισχύ που θα ξεπεράσει τα 8,4MWp.
Η συνολική παραγωγή των συστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο αναμένεται να ξεπεράσει τις 12.593,3MWh ετησίως. Με τη χρήση των φωτοβολταϊκών συστημάτων γίνεται μια σημαντική εξοικονόμηση στις εκπομπές του Διοξειδίου του Άνθρακα (CO2) της τάξεως των 8.069 τόνων ετησίως.
Latest News
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων