
Το καλοκαίρι είναι η καλύτερη στιγμή για χαλάρωση και ψυχαγωγία, καθώς δεν υπάρχουν σχολεία, μαθήματα και εργασίες. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, τα παιδιά έχουν περισσότερο χρόνο να παρακολουθήσουν διαφορετικό περιεχόμενο, να «γνωρίσουν» περισσότερους bloggers, να παίξουν διαδικτυακά παιχνίδια και να συνομιλήσουν με φίλους τους. Η Kaspersky ανέλυσε ανώνυμα δεδομένα, όπως ερωτήματα αναζήτησης, τη λίστα με τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές Android, καθώς και κατηγορίες ιστότοπων, που παρέχονται οικειοθελώς από χρήστες του Kaspersky Safe Kids, για να διερευνήσει πώς άλλαξαν τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες των παιδιών το καλοκαίρι του 2021.
Τα παιδιά που χρησιμοποιούν συσκευές Android πέρασαν τον περισσότερο χρόνο στο YouTube (32,9%). Αυτό το καλοκαίρι, το TikTok (19%) κατάφερε να ξεπεράσει το WhatsApp (16%) κατακτώντας τη δεύτερη θέση. Το γεγονός αυτό διαφέρει από την τάση που παρατηρήθηκε από τον Νοέμβριο του 2020 έως τον Απρίλιο του 2021, όταν το μερίδιο χρήσης του TikTok βρισκόταν στο 14,9%, ενώ του WhatsApp στο 18,1%.
Οι κύριες δραστηριότητες που τράβηξαν το ενδιαφέρον των παιδιών είναι τα βίντεο και το YouTube, και συγκεκριμένα επεξηγηματικά βίντεο που σχετίζονται με τα βιντεοπαιχνίδια (32,3%), όπως η κατηγορία «Let’s Play». Μεταξύ των πιο δημοφιλών «Let’s Players» ήταν ο αγγλόφωνος λογαριασμός «SSundee» και ο «MrBeast Gaming». Το Minecraft (25,9%) ήταν το πιο δημοφιλές παιχνίδι κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ενώ το Brawl Start (4,9%) ξεπέρασε το Roblox (4,6%).
Ο παράγοντας μουσική
Η δεύτερη βασική τάση μεταξύ των παιδιών ήταν η μουσική. Σχεδόν το ένα πέμπτο όλων των αναζητήσεων στο YouTube (18,4%) αφιερώθηκε σε καλλιτέχνες και βίντεο κλιπ. Το πιο δημοφιλές κομμάτι του φετινού καλοκαιριού ήταν το «Astronaut In The Ocean» από τους Masked Wolf, ενώ οι Ariana Grande και Lil Nas X αναδείχθηκαν ως οι πιο διάσημοι τραγουδιστές.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το ότι ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision αποδείχθηκε επίσης δημοφιλής μεταξύ των παιδιών και των εφήβων. Οι φετινοί νικητές, το ιταλικό συγκρότημα Måneskin, έχουν γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή νεανικά συγκροτήματα σε όλο τον κόσμο. Στο YouTube τα παιδιά αναζητούσαν συχνότερα τα τραγούδια τους «Beggin’», “I wanna be your slave» και το νικητήριο τραγούδι της Eurovision “Zitti e buoni».
Μεταξύ άλλων τάσεων στο Διαδίκτυο, έχει ενδιαφέρον να επισημανθεί η εκρηκτική δημοτικότητα των νέων παιχνιδιών «Simple Dimple» και «Pop It». Μουσικά κομμάτια που έγιναν viral στο TikTok αναφέρονταν σε αυτά τα παιχνίδια, ενώ παράλληλα πολλές ήταν οι κριτικές για παιχνίδια που εμφανίστηκαν στο YouTube.
Οι τάσεις στην Ελλάδα
Παρόμοιες είναι οι τάσεις που διαμορφώνονται και στην Ελλάδα. Το παιδικό κοινό της χώρας μας, ακολουθώντας τις τάσεις που καταγράφονται σε παγκόσμιο επίπεδο, πέρασε τον περισσότερο χρόνο του παρακολουθώντας περιεχόμενο (44,88%). Ακολουθούν τα PC games (20,52%) και το ηλεκτρονικό εμπόριο (17,38%). Από τις εφαρμογές, το YouTube έρχεται πρώτο σε προτίμηση (32,99%), ενώ ακολουθούν το TikTok (20,49%) και το Intagram (10,80%). Το Brawl Stars έχει καταφέρει να κυριαρχήσει στις προτιμήσεις και των παιδιών στην Ελλάδα, κατακτώντας μερίδιο της τάξεως του 7,73%, με αποτέλεσμα το Roblox να έρχεται και στη χώρα μας δεύτερο (6,51%).


Latest News

Mετά το αποτυχημένο... πραξικόπημα στην OpenAI, η πρώην CEO λανσάρει δική της startup
Η Μουράτι παρουσίασε την Τρίτη το Thinking Machines Lab, έναν οργανισμό προϊόντων και έρευνας στην τεχνητή νοημοσύνη

Οι δημιουργοί του Pokemon Go βρίσκονται κοντά σε συμφωνία πώλησης του τμήματος gaming για 3,5 δισ.
Στο «κυνήγι των Pokemon» η Scopely Inc από την Σαουδική Αραβία - Σχέδιο για μεγάλες επενδύσεις βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών

Οι τελικές αποφάσεις στη Σύνοδο Κορυφής για την AI
Έμφαση στον ανταγωνισμό των τεχνολογικά προηγμένων χωρών εις βάρος της προσπάθειας υιοθέτησης ενός διεθνούς ρυθμιστικού πλαισίου

Η Microsoft αποκαλύπτει το κβαντικό τσιπ Majorana 1
Το Majorana 1 δεν θα είναι διαθέσιμο μέσω του cloud Azure της Microsoft, αλλά ανοίγει την πόρτα σε μελλοντικά μοντέλα

Αστεροειδής 2024 YR4: Το σχέδιο για να αποτραπεί τυχόν σύγκρουσή του με τη Γη
Αυξήθηκαν στο 3,1% οι πιθανότητες να πλήξει τη Γη ο αστεροειδής 2024 YR4 – Είναι οι υψηλότερες πιθανότητες που έχουν καταγραφεί ποτέ

Αποκαλυπτήρια για το Apple iPhone 16e - Φθηνότερο μεν, με AI δε
Η νέα συσκευή που ουσιαστικά αντικαθιστά το προγενέστερο iPhone SE αφαιρεί το κουμπί αρχικής οθόνης και τον αισθητήρα δακτυλικών αποτυπωμάτων υπέρ του σαρωτή FaceID της Apple

Οι πρώτες αντιδράσεις για το μοντέλο ΑΙ Grok 3 του Μασκ
Οι πρώτες αντιδράσεις για το μοντέλο ΑΙ Grok 3 του Μασκ δεν είναι αυτό που περίμενε

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ

Περισσότεροι από 4 στους 10 εφήβους κερδίζουν χρήματα διαδικτυακά
Πάνω από το 70% των νέων στις ΗΠΑ και την Ευρώπη δηλώνουν ότι είναι σημαντικό να έχουν δικά τους έσοδα, ενώ το 42% των εφήβων κερδίζει ήδη χρήματα διαδικτυακά

Netcompany: Πλώρη για τζίρο το 2026 πάνω από τα 1,25 δισ. ευρώ
Η εταιρεία είδε τα έσοδά της να αυξάνονται κατά 7,6%, φθάνοντας τα 875 εκατ. ευρώ το 2024 - Ο ρόλος της ελληνικής θυγατρικής Netcompany-Intrasoft