![MyAADE – Η Εφορία στο κινητό μας – Τι μπορείτε να κάνετε με ένα κλικ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/ΑΑΔΕ-.jpg)
Τέλος στις επισκέψεις, την ταλαιπωρία και το χάσιμο χρόνου στην Εφορία βάζει η νέα ψηφιακή πύλη “myAADE”, η οποία έχει αντικαταστήσει από χθες το Taxisnet. Με την έναρξη της λειτουργίας της νέας ψηφιακής πύλης, εκδόθηκε η απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή η οποία δίνει τη δυνατότητα σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις να αλλάζουν ηλεκτρονικά με λίγα κλικ στον υπολογιστή τους ή ακόμη και από το κινητό τους τα στοιχεία του φορολογικού τους προφίλ ή ακόμη και να διακόπτουν τις εργασίες τους χωρίς να χρειαστεί να επισκεφθούν τη Δ.Ο.Υ. τους.
Συγκεκριμένα μέσω της νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας τα φυσικά και νομικά πρόσωπα έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν στοιχεία που αφορούν:
- την ταχυδρομική διεύθυνση της έδρας της άσκησης της δραστηριότητας της επιχείρησης
- τις δραστηριότητες
- το καθεστώς ΦΠΑ, στις ενδοκοινοτικές συναλλαγές και στον ειδικό φόρο κατανάλωσης
- την κατηγορία των τηρουμένων βιβλίων σύμφωνα με τα ΕΛΠ
- την εγγραφή στο Επιμελητήριο
- τις εγκαταστάσεις εσωτερικού και εξωτερικού
- την επιλογή φορολόγησης των Ενδοκοινοτικών εξ αποστάσεως Πωλήσεων Αγαθών και Παροχών Τηλεπικοινωνιακών, Ραδιοτηλεοπτικών και Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών προς άλλα κράτη μέλη, στο κράτος μέλος προορισμού.
Επίσης ηλεκτρονικά θα γίνεται και η διακοπή των εργασιών της επιχείρησης
Όπως ορίζεται στην απόφαση Πιτσιλή:
- Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) / Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης / Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας αποστέλλονται με την υποβολή της αίτησης δήλωσης, μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», στην αρμόδια ΔΟΥ της έδρας της επιχείρησης. Η μη αποστολή του συνόλου των απαιτούμενων δικαιολογητικών συνιστά λόγο απόρριψης της αίτησης.
- Η διαδικασία αφορά σε υποβολή εμπροθέσμων αιτήσεων δηλώσεων μεταβολών ή διακοπής εργασιών, ήτοι εντός της προθεσμίας των 30 ημερών από τη μεταβολή ή τη διακοπή των εργασιών.
- Η διαδικασία, παρέχεται εναλλακτικά της συναλλαγής με φυσική παρουσία στη ΔΟΥ. Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος επιλέξει τη διαδικασία της χρήσης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και όχι τη συναλλαγή με φυσική παρουσία στη ΔΟΥ τότε αποστέλλει και τα δικαιολογητικά μόνο μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», και δεν απαιτείται σε κανένα στάδιο της διαδικασίας η φυσική του παρουσία στη ΔΥΟ.
- Οι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα με την ίδια αίτηση δήλωση να μεταβάλλουν ένα ή περισσότερα στοιχεία της επιχείρησης, εφόσον οι μεταβολές συντρέχουν την ίδια ημερομηνία. Αν η ημερομηνία μεταβολής για κάθε στοιχείο διαφέρει, υποβάλλεται χωριστή δήλωση για κάθε μία μεταβολή.
Αλλαγές στα στοιχεία
Μεταβολή στα στοιχεία επιχείρησης συνιστά:
α) Η αλλαγή της έδρας της άσκησης της δραστηριότητας, για την οποία συμπληρώνονται τα στοιχεία της μίσθωσης ή της δωρεάν παραχώρησης ή τα στοιχεία του ακινήτου από το Ε9. Τα στοιχεία του μισθωτηρίου και του Ε9 ελέγχονται από τη ΔΟΥ και δεν υποβάλλονται ως δικαιολογητικά, ενώ στην περίπτωση υπεύθυνης δήλωσης λόγω δωρεάν παραχώρησης, αυτή αποστέλλεται μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», στην αρμόδια ΔΟΥ.
β) Η αλλαγή κατηγορίας βιβλίων σύμφωνα με τα ΕΛΠ.
γ) Η υπαγωγή στο Φόρο Προστιθέμενης Αξίας ή η μετάταξη σε καθεστώς ΦΠΑ (ενδεικτικά καθεστώς απαλλασσομένων μικρών επιχειρήσεων κ.λπ.), η άσκηση ενδοκοινοτικών συναλλαγών και η ένταξη στον ειδικό φόρο κατανάλωσης.
δ) Η δήλωση ή η μεταβολή εμπορικού τίτλου της επιχείρησης και των στοιχείων του επιμελητηρίου.
ε) Η έναρξη ή η μεταβολή ή η διακοπή δραστηριότητας. Στην περίπτωση προσθήκης νέας δραστηριότητας υποβάλλεται, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με τις διατάξεις, βεβαίωση εγγραφής ή απαλλαγής από τον ΕΦΚΑ καθώς και προέγκριση ίδρυσης ή αντίγραφο βεβαίωσης κατάθεσης υποβολής αιτήματος και υπεύθυνη δήλωση για τις δραστηριότητες που εμπίπτουν στους ΚΑΔ που αναφέρονται στις διατάξεις της υπό στοιχεία ΠΟΛ.1104/2017 και της υπό στοιχεία Ε.2133/2019.
στ) Η έναρξη ή η μεταβολή ή η διακοπή εγκατάστασης εξωτερικού.
ζ) Η έναρξη ή η διακοπή επιλογής φορολόγησης των Ενδοκοινοτικών εξ αποστάσεως Πωλήσεων Αγαθών και Παροχών Τηλεπικοινωνιακών, Ραδιοτηλεοπτικών και Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών προς άλλα κράτη μέλη, στο κράτος μέλος προορισμού.
η) Η έναρξη ή η μεταβολή ή η διακοπή εγκατάστασης εσωτερικού
Διακοπή εργασιών
Τα φυσικά πρόσωπα, τα νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες, εφόσον δεν έχουν στην κατοχή τους πάγια περιουσιακά στοιχεία ή εμπορεύσιμα, δύνανται να υποβάλλουν αίτηση δήλωση διακοπής εργασιών. Ευθύς αμέσως μετά την υποβολή της αίτησης, αποστέλλουν συνημμένα, μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», τα δικαιολογητικά όπως αυτά ορίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις της υπό στοιχεία ΠΟΛ.1006/2013. Σε περίπτωση κατοχής επαγγελματικού αυτοκινήτου από φορολογούμενους φυσικά πρόσωπα συνυποβάλλεται και δήλωση ακινησίας και στοιχείο αυτοπαράδοσης.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής της αίτησης δήλωσης, η πληροφορία καθίσταται διαθέσιμη προς επεξεργασία στο Υποσύστημα Μητρώου TAXIS από την αρμόδια ΔΟΥ της έδρας της επιχείρησης. Στην περίπτωση που η μεταβολή στη διεύθυνση της έδρας συνιστά ταυτόχρονα και αλλαγή της αρμόδιας ΔΟΥ, η διαδικασία μετεγγραφής στη νέα ΔΟΥ συντελείται αυτόματα με την αποδοχή της αίτησης δήλωσης
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του ελέγχου της αίτησης-δήλωσης και των συνυποβαλλομένων δικαιολογητικών, ο υπάλληλος της ΔΟΥ αποδέχεται την αίτηση και η διαδικασία ολοκληρώνεται με την ενημέρωση του φορολογικού Μητρώου και τη δημιουργία της σχετικής βεβαίωσης. Η ως άνω βεβαίωση υπογράφεται ψηφιακά και αναρτάται, μέσω της εφαρμογής e-κοινοποιήσεις, στη ψηφιακή θυρίδα του λογαριασμού του φορολογούμενου.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σαντορίνη: Ειδικά μέτρα για τους εργαζόμενους – Τι περιλαμβάνουν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/santorini-600x400.jpg)
Αποζημίωση ειδικού σκοπού για τους εργαζόμενους στη Σαντορίνη
Όλες οι επιχειρήσεις – εργοδότες του ιδιωτικού τομέα δύνανται να θέτουν σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων τους για την περίοδο από 1η Φεβρουαρίου έως 3η Μαρτίου 2025
![Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Από 1η Μαρτίου υποχρεωτικήσε τουρισμό και εστίαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/karta-ergasias3-600x352.jpg)
Νέο τοπίο σε τουρισμό και εστίαση - Ποιες αλλαγές έρχονται με την ψηφιακή κάρτα
Aπό την 1η Μαρτίου του 2025, η ψηφιακή κάρτα εργασίας θα ενταχθεί στον τουρισμό και την εστίαση. Το μέτρο έχει τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2024, παρέχοντας στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εστίαση και τον τουρισμό ένα εύλογο χρονικό διάστημα προκειμένου να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Eννέα ερωτήσεις […]
![Εφορία: Νέο κύμα διασταυρώσεων σε φορολογούμενους με εισοδήματα φτώχειας που ζουν πλουσιοπάροχα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/influencers-1-600x400.jpg)
Σε ελεγκτικό κλοιό 20 influencers - Ανοίγουν οι τραπεζικοί λογαριασμοί 800 φορολογούμενων
Ειδικές ελεγκτικές ομάδες με τη χρήση ειδικού αλγόριθμου και κριτήρια ανάλυσης κινδύνου θα συντάξουν λίστα ελέγχων για φορολογούμενους
![Δήμας: Ένα σημαντικό βήμα νοικοκυρέματος για τους έμμεσους φόρους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/10.02.2025_ΧΡΙΣΤΟΣ-ΔΗΜΑΣ-600x399.jpg)
Βήμα για «νοικοκύρεμα» στους έμμεσους φόρους - Τι είπε ο Δήμας
Το προτεινόμενο σχέδιο Κώδικα, που εισάγεται αύριο προς ψήφιση στην Ολομέλεια, προορίζεται ώστε να αντιμετωπίζεται πλέον η αδυναμία της πολυπλοκότητας της φορολογικής νομοθεσίας
![Πιτσιλής στην HORECA: Διασφαλίζουμε ένα διαφανές και ανταγωνιστικό περιβάλλον για το επιχειρείν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_1000026221-600x493.jpg)
Πιτσιλής στην HORECA: Διασφαλίζουμε ένα διαφανές και ανταγωνιστικό περιβάλλον για το επιχειρείν
Ο κ. Πιτσιλής ανέδειξε τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού της φορολογικής διοίκησης ως καταλύτη για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας
![Συντάξεις: Πότε θα πληρωθούν για Μάρτιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/12/atm-1524871_640-600x400.jpg)
Πότε πληρώνονται οι συντάξεις Μαρτίου
Αναλυτικά οι ημερομηνίες που θα καταβληθούν οι συντάξεις για μισθωτούς και μη μισθωτούς
![Ψηφιακό πελατολόγιο: «Μάτι» στα αυτοκίνητα αποκτά η ΑΑΔΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/myaadeapp-600x359.jpg)
«Μάτι» στα αυτοκίνητα αποκτά η ΑΑΔΕ με το ψηφιακό πελατολόγιο
Θα «βλέπει» την είσοδο και την έξοδο κάθε οχήματος σε πάρκινγκ, πλυντήρια, συνεργεία, εταιρείες ενοικίασης – Ακολουθούν εταιρείες εκδηλώσεων
![Τσακλόγλου: Μεγάλο στοίχημα η αναμόρφωση των ΚΕΠΑ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/tsakloglou-2-600x412.jpg)
Τσακλόγλου: Μεγάλο στοίχημα η αναμόρφωση των ΚΕΠΑ
Μένουν ακόμα πολλά να γίνουν τόσο σε νομοθετικό και οργανωτικό επίπεδο όσο και στο πεδίο της υλικοτεχνικής υποδομής, είπε ο Πάνος Τσακλόγλου όσον αφορά τα ΚΕΠΑ
![Φορολογικές δηλώσεις: Οι προθεσμίες για τους φορείς, οι αλλαγές για τους φορολογουμένους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/forologia-2-600x400-1.jpg)
Αντίστροφη μέτρηση για τις φορολογικές δηλώσεις - Οι προθεσμίες για τους φορείς, οι αλλαγές για τους φορολογουμένους
Το σύστημα για τις φορολογικές δηλώσεις ανοίγει στις 17 Μαρτίου και κλείνει στις 15 Ιουλίου - Δεν θα δοθεί παράταση φέτος, διαμηνύει το υπουργείο Οικονομικών
![e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Ποιοι έχουν λαμβάνειν την εβδομάδα 10 – 14 Φεβρουαρίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/ot_lefta_misthoi8-600x352.png)
Ποιοι πάνε ταμείο την εβδομάδα 10-14 Φεβρουαρίου - Πότε πληρώνονται οι συντάξεις
Αναλυτικά τα ποσά και οι δικαιούχοι των πληρωμών e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ - Οι ημερομηνίες καταβολής των συντάξεων