Μια σειρά έργων υλοποιούνται ή βρίσκονται στην αφετηρία για την αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης και την ανάδειξή της σε πύλη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Πρόκειται για έναν ρόλο που η πόλη λόγω της γεωστρατηγικής της θέσης είχε παλαιότερα, ατόνησε όμως τα τελευταία χρόνια με την αποβιομηχάνιση της Βόρειας Ελλάδας και την απαξίωση των υποδομών κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης.
Μετρό και προαστιακός θα αναβαθμίσουν τις αστικές μετακινήσεις, ενώ ο σιδηρόδρομος θα ανοίξει νέους ορίζοντες και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης που γνωρίζει ήδη ανάπτυξη. Κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον ΟΛΘ αυξήθηκε κατά 8,1% από 217 χιλ. TEUs στο α΄ εξάμηνο του 2020 σε 235 χιλ. TEUs το α΄ εξάμηνο του 2021. Αντίστοιχα, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου αυξήθηκαν κατά 13,3%, από 1.888 χιλ. τόνους σε 2.140 χιλ. τόνους.
Από το βήμα του Thessaloniki HelexpoForum, στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ, ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, διαβεβαίωσε ότι η Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια θα πάρει τη θέση που της αξίζει. «Σήμερα, στη Θεσσαλονίκη κλείνουμε μια ατζέντα έργων, που ήταν ανοιχτή για δεκαετίες. Τα έργα τρέχουν το ένα μετά το άλλο, γιατί στη Θεσσαλονίκη, χρωστάμε και οφείλουμε». Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «η Θεσσαλονίκη έχει αλλάξει ταχύτητα και το πόδι είναι κολλημένο στο γκάζι».
Εντός της χρονιάς, βάσει σχεδιασμού, πρόκειται να αναδειχθεί ο προσωρινός ανάδοχος για το έργο ΣΔΙΤ του ThessalonikiFlyover, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την «ιπτάμενη» περιφερειακή λεωφόρο, που θα αποσυμφορήσει την υφιστάμενη Ανατολική Περιφερειακή. Τα εργοτάξια για την κατασκευή του Flyover, που θα έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης 5.000 – 10.000 οχημάτων την ώρα θα ξεκινήσουν το 2022.
Το μεγαλύτερο δε έργο που θα γίνει στην πόλη εδώ και πολλά χρόνια, είναι σιδηροδρομικό και αφορά στη σύνδεση «Θεσσαλονίκη – Τοξότες», ύψους 1,3 δις. ευρώ. Το έργο περιλαμβάνεται στο μεγάλο πακέτο της ΕΡΓΟΣΕ που θα προχωρήσει σύντομα με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Όπως μάλιστα τόνισε ο υφυπουργός, «έχουμε πάρει το μάθημα μας και δεν επαναλαμβάνουμε λάθη του παρελθόντος με τις άπειρες κατατμήσεις, που οδηγούσαν σε προβληματικά έργα, που συχνά δεν ολοκληρώνονταν ποτέ».
Μέσα στις επόμενες ημέρες δε όπως ανακοίνωσε θα προχωρήσει και ο Δυτικός Προαστιακός της πόλης, η σιδηροδρομική δηλαδή σύνδεση της Δυτικής Θεσσαλονίκης. «Ο προαστιακός μαζί με την επέκταση του μετρό που θα γίνει τα επόμενα χρόνια, θα αναβαθμίσουν τις δυτικές συνοικίες της πόλης. Η ευθύνη η δική μας είναι να προχωρήσουμε» ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.
Όσον αφορά δε στο πολύπαθο έργο του μετρό, όπως είπε, αυτό «προχωράει σε όλα τα επίπεδα και η απόσπαση των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου γίνεται με απόλυτο σεβασμό στα ευρήματα, ενώ ταυτόχρονα επανατοποθετούνται στο σταθμό Αγία Σοφία». Οι δοκιμές των συρμών έχουν ήδη ξεκινήσει και παρά τον χρόνο που χάθηκε λόγω προσφυγών, που είναι περί το ένα έτος, όπως τόνισε, «το μετρό προχωράει βάσει του χρονοδιαγράμματος και το 2023, επιτέλους, θα έχουμε την τελική του μορφή σε πλήρη λειτουργία και με αρχαία».
Εν τω μεταξύ, εντός φθινοπώρου αναμένεται να περάσει από τη Διυπουργική Επιτροπή το οδικό έργο Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, το οποίο και θα ενώσει όλη τη βόρεια Ελλάδα με τα μεγάλα λιμάνια της. Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ.
Latest News
Αύξηση 400 εκατ. ευρώ στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
Την προαναγγελία έκανε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης, ενώ τόνισε ότι πρόκειται για ρεκόρ 15ετίας
Όλες οι αλλαγές στη φορολογία - Τι έρχεται για μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες και ακίνητα
Το φορολογικό νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει μέτρα που ανακοινώθηκαν από τον Πρωθυπουργό στη ΔΕΘ
Κτηματολόγιο: Από 4 Νοεμβρίου ψηφιακά η διαδικασία προανάρτησης σε Ζάκυνθο, Ιθάκη και Κεφαλλονιά
Η διαδικασία γίνεται εξ ολοκλήρου ψηφιακά, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη στο Γραφείο Κτηματογράφησης
Αναρτήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας στο MyCar - Πώς μπορείτε να τα εξοφλήσετε
Ποια είναι τα πρόστιμα για όσους καθυστερήσουν να καταβάλουν τα τέλη κυκλοφορίας - Όλη η διαδικασία
Νέο επενδυτικό χτύπημα από την Vivartia – Προς εξαγορά της αλυσίδας Jackaroo
Η Vivartia βρίσκεται σε προχωρημένες επαφές για την απόκτηση της αλυσίδας street food – Τι κέντρισε το ενδιαφέρον της
Επανεξελέγη μέλος Επιτροπής του ΟΟΣΑ η Βασιλική Λαζαράκου
Επέρχονται αλλαγές στον τομέα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε νομοθετικό πλαίσιο
Χατζηδάκης στο Eurogroup: Η ΕΕ πρέπει να είναι πιο φιλόδοξη για την ανταγωνιστικότητα
Συνάντηση με τον επικεφαλής του ESM Pierre Gramegna - Τα πέντε σημεία στο ψήφισμα που υιοθετήθηκε από το συμβούλιο υπουργών
Δεύτερο Ταμείο Ανάκαμψης «βλέπει» ο Καραβίας - Ανάγκη για επενδυτικό άλμα
Ως μεγάλη πρόκληση ανέφερε την αλλαγή μεγάλη συσχέτιση του ελληνικού ΑΕΠ με την κατανάλωση (φτάνει το 68,7% και είναι 15 μονάδες πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης)
Με καρτελάκια οι μειωμένες τιμές στα σούπερ μάρκετ - Τι είπε ο Θεοδωρικάκος
Σε εξέλιξη βρίσκεται η συζήτηση σχετικά με το σύστημα προσφορών στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης
Οι νέοι κανόνες για τα ύψη κτιρίων - Η απόφαση
Κεκλεισμένων των θυρών ξεκίνησαν οι συζητήσεις για τη συνταγματικότητα του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού n «Κλειδί» η ημερομηνία ισχύος