![Γκάζι στα έργα που αλλάζουν την εικόνα της Θεσσαλονίκης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/δεθ-καραγγιανησ.png)
Μια σειρά έργων υλοποιούνται ή βρίσκονται στην αφετηρία για την αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης και την ανάδειξή της σε πύλη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Πρόκειται για έναν ρόλο που η πόλη λόγω της γεωστρατηγικής της θέσης είχε παλαιότερα, ατόνησε όμως τα τελευταία χρόνια με την αποβιομηχάνιση της Βόρειας Ελλάδας και την απαξίωση των υποδομών κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης.
Μετρό και προαστιακός θα αναβαθμίσουν τις αστικές μετακινήσεις, ενώ ο σιδηρόδρομος θα ανοίξει νέους ορίζοντες και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης που γνωρίζει ήδη ανάπτυξη. Κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον ΟΛΘ αυξήθηκε κατά 8,1% από 217 χιλ. TEUs στο α΄ εξάμηνο του 2020 σε 235 χιλ. TEUs το α΄ εξάμηνο του 2021. Αντίστοιχα, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου αυξήθηκαν κατά 13,3%, από 1.888 χιλ. τόνους σε 2.140 χιλ. τόνους.
Από το βήμα του Thessaloniki HelexpoForum, στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ, ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, διαβεβαίωσε ότι η Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια θα πάρει τη θέση που της αξίζει. «Σήμερα, στη Θεσσαλονίκη κλείνουμε μια ατζέντα έργων, που ήταν ανοιχτή για δεκαετίες. Τα έργα τρέχουν το ένα μετά το άλλο, γιατί στη Θεσσαλονίκη, χρωστάμε και οφείλουμε». Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «η Θεσσαλονίκη έχει αλλάξει ταχύτητα και το πόδι είναι κολλημένο στο γκάζι».
Εντός της χρονιάς, βάσει σχεδιασμού, πρόκειται να αναδειχθεί ο προσωρινός ανάδοχος για το έργο ΣΔΙΤ του ThessalonikiFlyover, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την «ιπτάμενη» περιφερειακή λεωφόρο, που θα αποσυμφορήσει την υφιστάμενη Ανατολική Περιφερειακή. Τα εργοτάξια για την κατασκευή του Flyover, που θα έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης 5.000 – 10.000 οχημάτων την ώρα θα ξεκινήσουν το 2022.
Το μεγαλύτερο δε έργο που θα γίνει στην πόλη εδώ και πολλά χρόνια, είναι σιδηροδρομικό και αφορά στη σύνδεση «Θεσσαλονίκη – Τοξότες», ύψους 1,3 δις. ευρώ. Το έργο περιλαμβάνεται στο μεγάλο πακέτο της ΕΡΓΟΣΕ που θα προχωρήσει σύντομα με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Όπως μάλιστα τόνισε ο υφυπουργός, «έχουμε πάρει το μάθημα μας και δεν επαναλαμβάνουμε λάθη του παρελθόντος με τις άπειρες κατατμήσεις, που οδηγούσαν σε προβληματικά έργα, που συχνά δεν ολοκληρώνονταν ποτέ».
Μέσα στις επόμενες ημέρες δε όπως ανακοίνωσε θα προχωρήσει και ο Δυτικός Προαστιακός της πόλης, η σιδηροδρομική δηλαδή σύνδεση της Δυτικής Θεσσαλονίκης. «Ο προαστιακός μαζί με την επέκταση του μετρό που θα γίνει τα επόμενα χρόνια, θα αναβαθμίσουν τις δυτικές συνοικίες της πόλης. Η ευθύνη η δική μας είναι να προχωρήσουμε» ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.
Όσον αφορά δε στο πολύπαθο έργο του μετρό, όπως είπε, αυτό «προχωράει σε όλα τα επίπεδα και η απόσπαση των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου γίνεται με απόλυτο σεβασμό στα ευρήματα, ενώ ταυτόχρονα επανατοποθετούνται στο σταθμό Αγία Σοφία». Οι δοκιμές των συρμών έχουν ήδη ξεκινήσει και παρά τον χρόνο που χάθηκε λόγω προσφυγών, που είναι περί το ένα έτος, όπως τόνισε, «το μετρό προχωράει βάσει του χρονοδιαγράμματος και το 2023, επιτέλους, θα έχουμε την τελική του μορφή σε πλήρη λειτουργία και με αρχαία».
Εν τω μεταξύ, εντός φθινοπώρου αναμένεται να περάσει από τη Διυπουργική Επιτροπή το οδικό έργο Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, το οποίο και θα ενώσει όλη τη βόρεια Ελλάδα με τα μεγάλα λιμάνια της. Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ανασφάλιστα οχήματα: Πώς θα γίνονται οι διασταυρώσεις – Τα πρόστιμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/autokinita-600x375-1.jpg)
Πώς θα γίνεται ο έλεγχος των ανασφάλιστων οχημάτων - Τα «τσουχτερά» πρόστιμα
Τι προβλέπει η νέα διαδικασία για τα ανασφάλιστα οχήματα
![ΤτΕ: Αμετάβλητη η ζήτηση για στεγαστικά και δάνεια επιχειρήσεων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
ΤτΕ: Αμετάβλητη η ζήτηση για στεγαστικά και δάνεια επιχειρήσεων
Οι συνολικοί όροι χορήγησης δανείων προς επιχειρήσεις και νοικοκυριά παρέμειναν σταθεροί
![Ecofin: Εγκρίθηκαν τροποποιήσεις ως προς το Ταμείο Ανάκαμψης της Ελλάδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/tameio_anakmpsis_oikonomia-600x300.jpg)
«Πράσινο φως» Ecofin για τις αλλαγές στο ελληνικό Ταμείο Ανάκαμψης - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Όσον αφορά την πορεία υλοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης καταγράφηκε ότι η Ελλάδα έχει ήδη εισπράξει 14,9 δισ. ευρώ (7,6 δισ. επιδοτήσεις και 7,3 δισ. δάνεια)
![ΙΟΒΕ: Ήπια υποχώρηση των επιχειρηματικών προσδοκιών στη βιομηχανία τον Ιούνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/industry-1-1-600x375.jpg)
Μικρή πτώση στις επιχειρηματικές προσδοκίες στη Βιομηχανία τον Ιούνιο - Η έρευνα του ΙΟΒΕ
Πώς κινήθηκαν οι επιμέρους κλάδοι στη βιομηχανία, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ
![Ακίνητα: Στα χέρια του ΣτΕ η λύση στο πολεοδομικό αλαλούμ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/akinita26-4-600x395.jpg)
Στο ΣτΕ η λύση για το πολεοδομικό αλαλούμ - Ποιοι ιδιοκτήτες είναι σε ομηρία
Αλλοι δήμοι εκδίδουν άδειες και άλλοι όχι, μέχρι την απόφαση για τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό – Καμία σύγκλιση με το υπουργείο Περιβάλλοντος
![ΠΥΡΚΑΛ: Χωρίς τη μετεγκατάσταση των ΕΑΣ ο διαγωνισμός για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_ΚΠ-Ανδρέας-Λεντάκης-1-1-600x399.jpg)
Ένας διαγωνισμός έρχεται, ένας φεύγει… - Τι συμβαίνει με το κυβερνητικό πάρκο της ΠΥΡΚΑΛ
Γιατί ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για τη μετεγκατάσταση των ΕΑΣ και τι προβλέπουν οι όροι της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ
![Πολ Κρούγκμαν: «Τι υπολόγισα λάθος στην περίπτωση της Ελλάδας»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/krugman-600x406.jpg)
Πολ Κρούγκμαν: «Τι υπολόγισα λάθος στην περίπτωση της Ελλάδας»
Ο νομπελίστας οικονομολόγος Πολ Κρούγκμαν μιλάει για την Ελλάδα, το Grexit, τα μνημόνια, το χρέος και τις αμερικανικές εκλογές
![Δημόσιο Χρέος: Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά μείωσής του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά μείωσης του δημοσίου χρέους
Η Ευρώπη χρειάζεται ένα νέο Ταμείο Ανάκαμψης για μεγάλα ευρωπαϊκά έργα, μόνο με δάνεια και με πιο ομοιόμορφη κατανομή των κονδυλίων μεταξύ πλούσιων και φτωχότερων κρατών-μελών, λέει στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δημοσιονομικού Συμβουλίου
![Επιτροπή Ανταγωνισμού: Σύσκεψη Μητσοτάκη-Σαρπ για την ενίσχυσή της με εξειδικευμένο προσωπικό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/epitropi-antagonismou-768x495-1-600x387.jpg)
Σύσκεψη Μητσοτάκη-Σαρπ για την ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού με εξειδικευμένο προσωπικό
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν τρόποι ταχείας περαιτέρω ενίσχυσης της Επιτροπής με εξειδικευμένο προσωπικό
![Βιομηχανική παραγωγή: Στο top3 της ευρωζώνης η Ελλάδα τον Μάιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/machining-4359090_1280-600x400.jpg)
Στην ευρωζώνη έπεσε, στην Ελλάδα «σκαρφάλωσε» η βιομηχανική παραγωγή - Στο top3 της ΕΕ
Στην πρώτη τριάδα των χωρών της ευρωζώνης η Ελλάδα καθώς κατέγραψε την τρίτη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση στη βιομηχανική παραγωγή