«Έχουμε συνολικό σχεδιασμό για τη Θεσσαλονίκη, που εξυπηρετεί και την βιώσιμη ανάπτυξη και την εξυπηρέτηση των πολιτών», επισήμανε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης στην τοποθέτησή του από το βήμα του 2ου Thessaloniki Helexpo Forum, υπογραμμίζοντας: «αντιλαμβάνομαι το έλλειμμα υποδομών της πόλης τις τελευταίες δεκαετίες. Στην Θεσσαλονίκη έχουν χτιστεί καριέρες ανθρώπων πάνω στην στασιμότητα».
Καλώντας να μην γίνεται πεδίο αντιπαράθεσης ο χώρος των μεταφορών και υποδομών, ο κ. Καραγιάννης, μιλώντας στην ενότητα «Η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων μεταφορών και υποδομών στην Ελλάδα», είπε για το έργο του flyover αυτοκινητοδρόμου, ότι είναι το μεγαλύτερο τεχνικό έργο που γίνεται στη Θεσσαλονίκη, μετά το μετρό, που επανέλαβε ότι θα είναι έτοιμο τέλος 2023, και σημείωσε ότι είναι ύψους 380 εκατ. ευρώ, μέχρι τέλος του 2021 θα προκύψει ο προσωρινός ανάδοχος και το 2022 θα ξεκινήσουν τα πρώτα εργοτάξια.
Υπογραμμίζοντας ότι εντός των επόμενων ημερών θα ανακοινωθεί, μεταξύ άλλων, ο προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι μαζί με την επέκταση του μετρό που θα γίνει τα επόμενα χρόνια, η Θεσσαλονίκη θα έχει και το προαναφερόμενο έργο που θα «πιάνει όλες τις Δυτικές Συνοικίες, αναγνωρίζοντας ότι έχουν υποβαθμιστεί».
Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στα προς υλοποίηση αντιπλημμυρικά έργα στην Κεντρική Λαχαναγορά και την Καλαμαριά, ενώ μιλώντας για έλλειμμα σχολικής στέγης στην πόλη, τόνισε ότι προχωρά ο διαγωνισμός για τις 16 σχολικές μονάδες στη Θεσσαλονίκη και μία στην Κατερίνη. Για το Δικαστικό Μέγαρο, είπε ότι «δεν μας τιμά η εικόνα του» και σημείωσε ότι στα επόμενα χρόνια θα έχουν ένα κτίριο «τοπόσημο». Για τον ΟΑΣΘ ανέφερε ότι από 235 λεωφορεία το 2019, σήμερα κυκλοφορούν στην πόλη περισσότερα από 500 αστικά.
Με την επισήμανση ότι τα έργα υποδομής δεν έχουν «κυβερνητική θητεία, αυτό απαιτεί η κοινωνία», ο αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Χρήστος Γιαννούλης, σημείωσε, ότι οι πολίτες απαιτούν πια «αποτελεσματικότητα και διαφάνεια». Χαρακτήρισε σε ως πολύ σημαντικά τα έργα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και της βελτίωσης της διασύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα.
«Αναγκαίο» το έργο επέκτασης της 6ης προβλήτας
Τη θέση του ότι η επέκταση του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι «αναγκαίο προκειμένου να καταστεί διεθνών προδιαγραφών λιμένας», διατύπωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ Α.Ε, Αθανάσιος Λιάγκος, υπενθυμίζοντας ότι κατασκευαστικά θα κοστίσει 150 εκατ. ευρώ, στα οποία θα προστεθούν ακόμη 35-40 εκατ. ευρώ για μηχανολογικό εξοπλισμό.
«Το πρώτο εξάμηνο του 2021 το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κατέγραψε ανάπτυξη +8% στα εμπορευματοκιβώτια και +13% στο συμβατικό φορτίο», υπενθύμισε ο ίδιος και πρόσθεσε πως «στο στάδιο της κατασκευής της προβλήτας 6, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025, θα δημιουργηθούν ετήσια έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ σε όλο το οικοσύστημα του λιμένα, αλλά και τρεις χιλιάδες θέσεις εργασίας. Πρόσθεσε, δε, ότι μέχρι το 2035, η επέκταση του 6ου προβλήτα στο λιμάνι θα αποδώσει συνολικά – μεταξύ άλλων -272 εκατ. ευρώ/ετήσια σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής του αλυσίδας, ενώ εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν άλλες 3.500 νέες θέσεις εργασίας.
«Το λιμάνι θέλουμε να γίνει πύλη εισόδου για τα Βαλκάνια και την Ν.Α. Ευρώπη», σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι αναπτύσσεται και η κρουαζιέρα με το 50% εξ΄ αυτών φέτος να είναι από τα Βαλκάνια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Αύξηση 400 εκατ. ευρώ στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
Την προαναγγελία έκανε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης, ενώ τόνισε ότι πρόκειται για ρεκόρ 15ετίας
Όλες οι αλλαγές στη φορολογία - Τι έρχεται για μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες και ακίνητα
Το φορολογικό νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει μέτρα που ανακοινώθηκαν από τον Πρωθυπουργό στη ΔΕΘ
Κτηματολόγιο: Από 4 Νοεμβρίου ψηφιακά η διαδικασία προανάρτησης σε Ζάκυνθο, Ιθάκη και Κεφαλλονιά
Η διαδικασία γίνεται εξ ολοκλήρου ψηφιακά, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη στο Γραφείο Κτηματογράφησης
Αναρτήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας στο MyCar - Πώς μπορείτε να τα εξοφλήσετε
Ποια είναι τα πρόστιμα για όσους καθυστερήσουν να καταβάλουν τα τέλη κυκλοφορίας - Όλη η διαδικασία
Νέο επενδυτικό χτύπημα από την Vivartia – Προς εξαγορά της αλυσίδας Jackaroo
Η Vivartia βρίσκεται σε προχωρημένες επαφές για την απόκτηση της αλυσίδας street food – Τι κέντρισε το ενδιαφέρον της
Επανεξελέγη μέλος Επιτροπής του ΟΟΣΑ η Βασιλική Λαζαράκου
Επέρχονται αλλαγές στον τομέα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε νομοθετικό πλαίσιο
Χατζηδάκης στο Eurogroup: Η ΕΕ πρέπει να είναι πιο φιλόδοξη για την ανταγωνιστικότητα
Συνάντηση με τον επικεφαλής του ESM Pierre Gramegna - Τα πέντε σημεία στο ψήφισμα που υιοθετήθηκε από το συμβούλιο υπουργών
Δεύτερο Ταμείο Ανάκαμψης «βλέπει» ο Καραβίας - Ανάγκη για επενδυτικό άλμα
Ως μεγάλη πρόκληση ανέφερε την αλλαγή μεγάλη συσχέτιση του ελληνικού ΑΕΠ με την κατανάλωση (φτάνει το 68,7% και είναι 15 μονάδες πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης)
Με καρτελάκια οι μειωμένες τιμές στα σούπερ μάρκετ - Τι είπε ο Θεοδωρικάκος
Σε εξέλιξη βρίσκεται η συζήτηση σχετικά με το σύστημα προσφορών στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης
Οι νέοι κανόνες για τα ύψη κτιρίων - Η απόφαση
Κεκλεισμένων των θυρών ξεκίνησαν οι συζητήσεις για τη συνταγματικότητα του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού n «Κλειδί» η ημερομηνία ισχύος