
«Έχουμε συνολικό σχεδιασμό για τη Θεσσαλονίκη, που εξυπηρετεί και την βιώσιμη ανάπτυξη και την εξυπηρέτηση των πολιτών», επισήμανε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης στην τοποθέτησή του από το βήμα του 2ου Thessaloniki Helexpo Forum, υπογραμμίζοντας: «αντιλαμβάνομαι το έλλειμμα υποδομών της πόλης τις τελευταίες δεκαετίες. Στην Θεσσαλονίκη έχουν χτιστεί καριέρες ανθρώπων πάνω στην στασιμότητα».
Καλώντας να μην γίνεται πεδίο αντιπαράθεσης ο χώρος των μεταφορών και υποδομών, ο κ. Καραγιάννης, μιλώντας στην ενότητα «Η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων μεταφορών και υποδομών στην Ελλάδα», είπε για το έργο του flyover αυτοκινητοδρόμου, ότι είναι το μεγαλύτερο τεχνικό έργο που γίνεται στη Θεσσαλονίκη, μετά το μετρό, που επανέλαβε ότι θα είναι έτοιμο τέλος 2023, και σημείωσε ότι είναι ύψους 380 εκατ. ευρώ, μέχρι τέλος του 2021 θα προκύψει ο προσωρινός ανάδοχος και το 2022 θα ξεκινήσουν τα πρώτα εργοτάξια.
Υπογραμμίζοντας ότι εντός των επόμενων ημερών θα ανακοινωθεί, μεταξύ άλλων, ο προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι μαζί με την επέκταση του μετρό που θα γίνει τα επόμενα χρόνια, η Θεσσαλονίκη θα έχει και το προαναφερόμενο έργο που θα «πιάνει όλες τις Δυτικές Συνοικίες, αναγνωρίζοντας ότι έχουν υποβαθμιστεί».
Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στα προς υλοποίηση αντιπλημμυρικά έργα στην Κεντρική Λαχαναγορά και την Καλαμαριά, ενώ μιλώντας για έλλειμμα σχολικής στέγης στην πόλη, τόνισε ότι προχωρά ο διαγωνισμός για τις 16 σχολικές μονάδες στη Θεσσαλονίκη και μία στην Κατερίνη. Για το Δικαστικό Μέγαρο, είπε ότι «δεν μας τιμά η εικόνα του» και σημείωσε ότι στα επόμενα χρόνια θα έχουν ένα κτίριο «τοπόσημο». Για τον ΟΑΣΘ ανέφερε ότι από 235 λεωφορεία το 2019, σήμερα κυκλοφορούν στην πόλη περισσότερα από 500 αστικά.
Με την επισήμανση ότι τα έργα υποδομής δεν έχουν «κυβερνητική θητεία, αυτό απαιτεί η κοινωνία», ο αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Χρήστος Γιαννούλης, σημείωσε, ότι οι πολίτες απαιτούν πια «αποτελεσματικότητα και διαφάνεια». Χαρακτήρισε σε ως πολύ σημαντικά τα έργα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και της βελτίωσης της διασύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα.
«Αναγκαίο» το έργο επέκτασης της 6ης προβλήτας
Τη θέση του ότι η επέκταση του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι «αναγκαίο προκειμένου να καταστεί διεθνών προδιαγραφών λιμένας», διατύπωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ Α.Ε, Αθανάσιος Λιάγκος, υπενθυμίζοντας ότι κατασκευαστικά θα κοστίσει 150 εκατ. ευρώ, στα οποία θα προστεθούν ακόμη 35-40 εκατ. ευρώ για μηχανολογικό εξοπλισμό.
«Το πρώτο εξάμηνο του 2021 το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κατέγραψε ανάπτυξη +8% στα εμπορευματοκιβώτια και +13% στο συμβατικό φορτίο», υπενθύμισε ο ίδιος και πρόσθεσε πως «στο στάδιο της κατασκευής της προβλήτας 6, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025, θα δημιουργηθούν ετήσια έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ σε όλο το οικοσύστημα του λιμένα, αλλά και τρεις χιλιάδες θέσεις εργασίας. Πρόσθεσε, δε, ότι μέχρι το 2035, η επέκταση του 6ου προβλήτα στο λιμάνι θα αποδώσει συνολικά – μεταξύ άλλων -272 εκατ. ευρώ/ετήσια σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής του αλυσίδας, ενώ εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν άλλες 3.500 νέες θέσεις εργασίας.
«Το λιμάνι θέλουμε να γίνει πύλη εισόδου για τα Βαλκάνια και την Ν.Α. Ευρώπη», σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι αναπτύσσεται και η κρουαζιέρα με το 50% εξ΄ αυτών φέτος να είναι από τα Βαλκάνια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Πόσο προστατευμένη είναι η Ελλάδα από την «καταιγίδα Τραμπ»
Κίνδυνοι λόγω Ευρώπης αλλά και ευκαιρίες - Καθώς κλείνει ο κύκλος της κρίσης χρέους ζητούμενο είναι η αύξηση της παραγωγικότητας - Παραμένει η ζήτηση για ελληνικά assets
![Ακίνητα: Ποιοι παράγοντες ανεβάζουν τις τιμές – Οι πιο ακριβές περιοχές στην Αττική [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/akinita-600x384.jpg)
Οι 10 εστίες που πυροδοτούν τις τιμές στα ακίνητα - Οι πιο ακριβές περιοχές [γραφήματα]
Τι αναφέρει μελέτη της Alpha Bank για τα ακίνητα και τις προοπτικές της αγοράς

Δίκτυο Καταπολέμησης της Φτώχειας: Οι πολιτικές της κυβέρνησης διαιωνίζουν τη φτώχεια
Οι κοινωνικές πολιτικές που εφαρμόζονται συντηρούν τη φτώχεια και την ανισότητα, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει επιδείνωση. Τι λέει το Δίκτυο Καταπολέμησης της Φτώχειας για την έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ.

Η ρύθμιση που ξεκλειδώνει κουρέματα και ρυθμίσεις οφειλών σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις
Ο εξωδικαστικός μηχανισμός και η ένταξη περισσότερων υπερχρεωμένων νοικοκυριών κι επιχειρήσεων στις ρυθμίσεις οφειλών, το νέο στοίχημα ΥΠΕΘΟ και servicers

Ψηφιακό ευρώ: Ανεξαρτητοποίηση της Ευρώπης σε δύο φάσεις
Το όραμα για μια ΕΕ που δεν θα εξαρτάται από αμερικανικές και κινεζικές υποδομές για την πραγματοποίηση πληρωμών

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Τα δύο σχέδια για την αξιοποίηση των ακινήτων του Δημοσίου
Τι αλλάζει σε σχολάζουσες κληρονομιές, και δωρεές

Ο χάρτης πληρωμών της εβδομάδας - Ποιοι πάνε αύριο ταμείο
Το χρονοδιάγραμμα ΕΦΚΑ - ΔΥΠΑ - Θα καταβληθούν 1.253.742.257,83 ευρώ σε 2.530.742 δικαιούχους

Πώς η ρήτρα διαφυγής γεμίζει το καλάθι της ΔΕΘ - Ποια μέτρα ενίσχυσης εξετάζονται
Τι προβλέπει η Λευκή Βίβλος της Κομισιόν για την απόκλιση από τα όρια αύξησης δαπανών
![Καταθέσεις: Ποια επενδυτικά καταφύγια προτιμούν οι Έλληνες επενδυτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/epend-shutterstock_1117388978-600x399.jpg)
Ποια επενδυτικά καταφύγια προτιμούν οι Έλληνες επενδυτές [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία που συγκέντρωσε ο ΟΤ – Πώς εξελίσσονται οι επενδύσεις στις καταθέσεις