
«Έχουμε συνολικό σχεδιασμό για τη Θεσσαλονίκη, που εξυπηρετεί και την βιώσιμη ανάπτυξη και την εξυπηρέτηση των πολιτών», επισήμανε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης στην τοποθέτησή του από το βήμα του 2ου Thessaloniki Helexpo Forum, υπογραμμίζοντας: «αντιλαμβάνομαι το έλλειμμα υποδομών της πόλης τις τελευταίες δεκαετίες. Στην Θεσσαλονίκη έχουν χτιστεί καριέρες ανθρώπων πάνω στην στασιμότητα».
Καλώντας να μην γίνεται πεδίο αντιπαράθεσης ο χώρος των μεταφορών και υποδομών, ο κ. Καραγιάννης, μιλώντας στην ενότητα «Η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων μεταφορών και υποδομών στην Ελλάδα», είπε για το έργο του flyover αυτοκινητοδρόμου, ότι είναι το μεγαλύτερο τεχνικό έργο που γίνεται στη Θεσσαλονίκη, μετά το μετρό, που επανέλαβε ότι θα είναι έτοιμο τέλος 2023, και σημείωσε ότι είναι ύψους 380 εκατ. ευρώ, μέχρι τέλος του 2021 θα προκύψει ο προσωρινός ανάδοχος και το 2022 θα ξεκινήσουν τα πρώτα εργοτάξια.
Υπογραμμίζοντας ότι εντός των επόμενων ημερών θα ανακοινωθεί, μεταξύ άλλων, ο προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι μαζί με την επέκταση του μετρό που θα γίνει τα επόμενα χρόνια, η Θεσσαλονίκη θα έχει και το προαναφερόμενο έργο που θα «πιάνει όλες τις Δυτικές Συνοικίες, αναγνωρίζοντας ότι έχουν υποβαθμιστεί».
Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στα προς υλοποίηση αντιπλημμυρικά έργα στην Κεντρική Λαχαναγορά και την Καλαμαριά, ενώ μιλώντας για έλλειμμα σχολικής στέγης στην πόλη, τόνισε ότι προχωρά ο διαγωνισμός για τις 16 σχολικές μονάδες στη Θεσσαλονίκη και μία στην Κατερίνη. Για το Δικαστικό Μέγαρο, είπε ότι «δεν μας τιμά η εικόνα του» και σημείωσε ότι στα επόμενα χρόνια θα έχουν ένα κτίριο «τοπόσημο». Για τον ΟΑΣΘ ανέφερε ότι από 235 λεωφορεία το 2019, σήμερα κυκλοφορούν στην πόλη περισσότερα από 500 αστικά.
Με την επισήμανση ότι τα έργα υποδομής δεν έχουν «κυβερνητική θητεία, αυτό απαιτεί η κοινωνία», ο αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Χρήστος Γιαννούλης, σημείωσε, ότι οι πολίτες απαιτούν πια «αποτελεσματικότητα και διαφάνεια». Χαρακτήρισε σε ως πολύ σημαντικά τα έργα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και της βελτίωσης της διασύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα.
«Αναγκαίο» το έργο επέκτασης της 6ης προβλήτας
Τη θέση του ότι η επέκταση του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι «αναγκαίο προκειμένου να καταστεί διεθνών προδιαγραφών λιμένας», διατύπωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ Α.Ε, Αθανάσιος Λιάγκος, υπενθυμίζοντας ότι κατασκευαστικά θα κοστίσει 150 εκατ. ευρώ, στα οποία θα προστεθούν ακόμη 35-40 εκατ. ευρώ για μηχανολογικό εξοπλισμό.
«Το πρώτο εξάμηνο του 2021 το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κατέγραψε ανάπτυξη +8% στα εμπορευματοκιβώτια και +13% στο συμβατικό φορτίο», υπενθύμισε ο ίδιος και πρόσθεσε πως «στο στάδιο της κατασκευής της προβλήτας 6, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025, θα δημιουργηθούν ετήσια έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ σε όλο το οικοσύστημα του λιμένα, αλλά και τρεις χιλιάδες θέσεις εργασίας. Πρόσθεσε, δε, ότι μέχρι το 2035, η επέκταση του 6ου προβλήτα στο λιμάνι θα αποδώσει συνολικά – μεταξύ άλλων -272 εκατ. ευρώ/ετήσια σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής του αλυσίδας, ενώ εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν άλλες 3.500 νέες θέσεις εργασίας.
«Το λιμάνι θέλουμε να γίνει πύλη εισόδου για τα Βαλκάνια και την Ν.Α. Ευρώπη», σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι αναπτύσσεται και η κρουαζιέρα με το 50% εξ΄ αυτών φέτος να είναι από τα Βαλκάνια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Θεοδωρικάκος: Ενισχύσεις 900 εκατ. απο τον αναπτυξιακό νόμο
Ιδιαίτερο βάρος στην παραμεθόριες περιοχές, από την Ήπειρο και τη Μακεδονία, μέχρι τον Έβρο και τα νησιά του Βορείου Αιγαίου για παραγωγικές επενδύσεις.

Στον... αέρα χιλιάδες οικοδομικές άδειες – Αρρυθμίες στις πολεοδομίες καταγγέλλουν οι μηχανικοί
Σοβαρά τα προβλήματα στην έκδοση οικοδομικών αδειών από τις πολεοδομίες καταγγέλλουν μηχανικοί του ΤΕΕ

Λεφτά… δεν υπάρχουν για 4 στους 10 Έλληνες – Πόσοι δυσκολεύονται να καλύψουν βασικές ανάγκες [πίνακας]
Πέντε φορές υψηλότερο κίνδυνο να βρεθούν σε οικονομική αδυναμία σε σχέση με την Ευρώπη αντιμετωπίζουν οι Έλληνες – Τι δείχνει η έρευνα του ΙΝΕ - ΓΣΕΕ

Αν. Μακεδονία και Θράκη στο επίκεντρο της προσπάθειας ενεργειακής αυτονομίας της ΕΕ
Το συνέδριο με επίκεντρο τον κρίσιμο ρόλο της περιοχής στην ενεργειακή ασφάλεια, την περιφερειακή ανάπτυξη και τη διαχείριση διεθνών προκλήσεων

Οι «φόροι της αμαρτίας» βελτιώνουν την κοινωνική ευημερία - Έρευνα του ΚΕΠΕ
Οι κυβερνήσεις χρειάζονται βιώσιμες πηγές χρηματοδότησης για κοινωνικά προγράμματα και δημόσιες επενδύσεις.

ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε 2,4% ο τζίρος του λιανικού εμπορίου
Τι δείχνουν τα στοιχεία της
![Δημογραφικό: Ο πληθυσμός της Ευρώπης γερνάει – Η αρνητική πρωτιά της Ελλάδας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/dimograd-600x375.jpg)
Η Ευρώπη γερνάει - Η αρνητική πρωτιά της Ελλάδας [γραφήματα]
Η μέση ηλικία του πληθυσμού στην ΕΕ αυξήθηκε από το 2014, αποτυπώνοντας το δημογραφικό πρόβλημα

Ξεκινούν οι αιτήσεις για το «Ανακαινίζω-Νοικιάζω» – Όσα πρέπει να γνωρίζετε
Το «Ανακαινίζω – Νοικιάζω» προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, προσφέρει επιδότηση που φτάνει έως το 60% της δαπάνης

Ετοιμάζεται μίνι πακέτο στήριξης για τη Σαντορίνη – Πότε θα ενεργοποιηθεί
Μέτρα ενίσχυσης των επιχειρήσεων στη Σαντορίνη φέρεται να επεξεργάζεται η κυβέρνηση – Εισηγήσεις στο Μαξίμου για την ενεργοποίηση βοήθειας παρόμοιας με εκείνης που δόθηκε την περίοδο του Covid 19

Πώς θα μετετρέψετε κατάστημα σε κατοικία
15 ερωταπαντήσεις για την αλλαγή χρήσης σε επαγγελματικούς χώρους – Οι κανονισμοί, οι προϋποθέσεις και οι παγίδες που αφορούν τέτοια ακίνητα