
Η έλλειψη ημιαγωγών (τσιπ) επιβραδύνει την οικονομική ανάπτυξη παγκοσμίως εδώ και μήνες.
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικής Έρευνας Ifo, η αυτοκινητοβιομηχανία και η ηλεκτρική βιομηχανία έχουν τεράστια προβλήματα εξαιτίας της έλλειψης ημιαγωγών. Κατά συνέπεια, η παραγωγή παγώνει, όπως συνέβη για παράδειγμα στη Skoda, η οποία ανακοίνωσε «διάλειμμα» μίας εβδομάδας σε δύο από τις μονάδες της την περασμένη Πέμπτη.
Οι εταιρείες δυσκολεύονται να προμηθευτούν τους πολυπόθητους ημιαγωγούς σε επαρκείς ποσότητες. Και όσοι δεν έχουν μακροπρόθεσμα συμβόλαια, με τα οποία να τους εξασφαλίζουν, αναγκάζονται σε ορισμένες περιπτώσεις να καταβάλλουν τεράστια ποσά. Η αγορά συνήθως αντιδρά στις ελλείψεις, προσπαθώντας να αυξήσει την παραγωγή. Το παράδειγμα του καινούργιου εργοστασίου ημιαγωγών της Infineon δείχνει ότι αυτό δεν είναι τόσο εύκολο.
Ο όμιλος Dax λίγο έξω από το Μόναχο άνοιξε επίσημα το νέο του εργοστάσιο στο Βίλαχ της Αυστρίας. Η κατασκευή του μάλιστα ήταν πιο γρήγορη, σε σχέση με τον αρχικό προγραμματισμό. «Ο χρόνος δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερος, είναι τέλειος, οι πελάτες μας αρπάζουν τα τσιπ μέσα από τα χέρια μας», δήλωσε στο εγκαίνια ο Γιόχεν Χάνεμπεκ, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας.
Αλλά όταν η απόφαση για την κατασκευή του ελήφθη στις αρχές του 2018, οι ελλείψεις που παρουσιάζονται τώρα ήταν κάθε άλλο παρά προβλέψιμες. Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Μάιο του 2019, η παραγωγή στις αρχές του περασμένου Αυγούστου – τα πρώτα τσιπ ξεκίνησαν να παράγονται τις τελευταίες μέρες. Μεσολαβούν δηλαδή περίπου 3 χρόνια. Τα εργοστάσια ημιαγωγών εντάσσονται στα λεγόμενα έργα ταχείας ανάπτυξης, όπως τονίζει ο Αντρέας Βίτμαν, διαχειριστής έργου στο Βίλαχ.
Συνέπειες στη βιομηχανία και το 2022
Το εργοστάσιο στο Βίλαχ κοστίζει 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Αλλά θα χρειαστούν επίσης μερικά χρόνια προτού το εργοστάσιο καταφέρει να παράγει ημιαγωγούς αξιοποιώντας στο έπακρον τη δυναμική του. Ο Βίτμαν εξηγεί ότι τα εργοστάσια παραγωγής ημιαγωγών σταδιακά αυξάνονται. Παρόλα αυτά, δεν είναι η ίδια η παραγωγή το πρόβλημα, όσο οι εξαιρετικά υψηλές προδιαγραφές σε σχέση με τους χώρους του εργοστασίου: ο παραμικρός κόκκος σκόνης θα μπορούσε να καταστρέψει την παραγωγή ημιαγωγών.
Ο τυπικός χρόνος παράδοσης για έναν ημιαγωγό στο εργοστάσιο Βίλαχ είναι δύο έως τρεις μήνες, σύμφωνα με τον Τόμας Ρίζινγκερ, επικεφαλής επιχειρήσεων στην Ιnfineon Austria, εταιρεία κατασκευής ημιαγωγών. Απαιτούνται έως και 1.200 βήματα για την παραγωγή του τσιπ. Και δεν τελειώνει εκεί. Απαιτούνται άλλοι ένας έως δύο μήνες σε άλλα σταδια πριν από την παραγωγή του τελικού ημιαγωγού.
Δεν είναι λοιπόν περίεργο ότι η έλλειψη τσιπ ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα στη βιομηχανία για κάποιο διάστημα. «Πρέπει να αντιμετωπίσουμε το γεγονός, ότι είναι αρκετά πιθανό να έχουμε σοβαρές συνέπειες μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2022, ίσως και περισσότερο», δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της VW, Χανς Ντίτερ Πετς. Θεωρεί επίσης ότι η κατασκευή νέων εργοστασίων ημιαγωγών άμεσα δεν είναι ρεαλιστική καθώς κάτι τέτοιο κοστίζει πολύ χρόνο.
Πηγή: DW


Latest News

Citigroup: Υψηλά κέρδη από συναλλαγές στις μετοχές και στο σταθερό εισόδημα
Το τμήμα συναλλαγών της Citigroup ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών

Τα... καμάρια της Silicon Valley δεν πλήρωσαν φόρους εκατοντάδων δισ. δολαρίων
Οι κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, γνωστές ως Silicon Six, δημιουργούν κέρδη δισεκατομμυρίων, αλλά «κλέβουν» το δημόσιο ταμείο

Οι φαρμακοβιομηχανίες των ΗΠΑ αποθηκεύουν φάρμακα πριν την επιβολή δασμών
Η αύξηση των εξαγωγών απο την Ιρλανδία προς τις ΗΠΑ μπορεί εν μέρει να οφείλεται στη συσσώρευση αποθεμάτων, λέει η Τραπεζα της Ιρλανδίας.

Μπέσεντ: Το υπουργείο έχει εργαλεία για τις αναταραχές στην αγορά ομολόγων
Ο Σκοτ Μπέσεντ υποβάθμισε το σενάριο να πουλούν ξένες χώρες αμερικανικά ομόλογα - Τι είπε για τη συνάντηση με τον Πάουελ και το δολάριο

Κινέζος αξιωματούχος αποκαλεί τις ΗΠΑ «εχθρό» που υπονομεύει την επιβίωση του Χονγκ Κονγκ
Το Χονγκ Κονγκ, αντίθετα με την Κίνα, δεν επιβάλει δασμούς

Ομαδική αγωγή κατά της Stellantis για ελαττωματικούς αερόσακους
Ιταλικό δικαστήριο επέτρεψε την εκδίκαση της υπόθεσης κατά της Stellantis που μπορεί να επιφέρει τεράστιες αποζημιώσεις

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου