Η έλλειψη ημιαγωγών (τσιπ) επιβραδύνει την οικονομική ανάπτυξη παγκοσμίως εδώ και μήνες.
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικής Έρευνας Ifo, η αυτοκινητοβιομηχανία και η ηλεκτρική βιομηχανία έχουν τεράστια προβλήματα εξαιτίας της έλλειψης ημιαγωγών. Κατά συνέπεια, η παραγωγή παγώνει, όπως συνέβη για παράδειγμα στη Skoda, η οποία ανακοίνωσε «διάλειμμα» μίας εβδομάδας σε δύο από τις μονάδες της την περασμένη Πέμπτη.
Οι εταιρείες δυσκολεύονται να προμηθευτούν τους πολυπόθητους ημιαγωγούς σε επαρκείς ποσότητες. Και όσοι δεν έχουν μακροπρόθεσμα συμβόλαια, με τα οποία να τους εξασφαλίζουν, αναγκάζονται σε ορισμένες περιπτώσεις να καταβάλλουν τεράστια ποσά. Η αγορά συνήθως αντιδρά στις ελλείψεις, προσπαθώντας να αυξήσει την παραγωγή. Το παράδειγμα του καινούργιου εργοστασίου ημιαγωγών της Infineon δείχνει ότι αυτό δεν είναι τόσο εύκολο.
Ο όμιλος Dax λίγο έξω από το Μόναχο άνοιξε επίσημα το νέο του εργοστάσιο στο Βίλαχ της Αυστρίας. Η κατασκευή του μάλιστα ήταν πιο γρήγορη, σε σχέση με τον αρχικό προγραμματισμό. «Ο χρόνος δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερος, είναι τέλειος, οι πελάτες μας αρπάζουν τα τσιπ μέσα από τα χέρια μας», δήλωσε στο εγκαίνια ο Γιόχεν Χάνεμπεκ, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας.
Αλλά όταν η απόφαση για την κατασκευή του ελήφθη στις αρχές του 2018, οι ελλείψεις που παρουσιάζονται τώρα ήταν κάθε άλλο παρά προβλέψιμες. Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Μάιο του 2019, η παραγωγή στις αρχές του περασμένου Αυγούστου – τα πρώτα τσιπ ξεκίνησαν να παράγονται τις τελευταίες μέρες. Μεσολαβούν δηλαδή περίπου 3 χρόνια. Τα εργοστάσια ημιαγωγών εντάσσονται στα λεγόμενα έργα ταχείας ανάπτυξης, όπως τονίζει ο Αντρέας Βίτμαν, διαχειριστής έργου στο Βίλαχ.
Συνέπειες στη βιομηχανία και το 2022
Το εργοστάσιο στο Βίλαχ κοστίζει 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Αλλά θα χρειαστούν επίσης μερικά χρόνια προτού το εργοστάσιο καταφέρει να παράγει ημιαγωγούς αξιοποιώντας στο έπακρον τη δυναμική του. Ο Βίτμαν εξηγεί ότι τα εργοστάσια παραγωγής ημιαγωγών σταδιακά αυξάνονται. Παρόλα αυτά, δεν είναι η ίδια η παραγωγή το πρόβλημα, όσο οι εξαιρετικά υψηλές προδιαγραφές σε σχέση με τους χώρους του εργοστασίου: ο παραμικρός κόκκος σκόνης θα μπορούσε να καταστρέψει την παραγωγή ημιαγωγών.
Ο τυπικός χρόνος παράδοσης για έναν ημιαγωγό στο εργοστάσιο Βίλαχ είναι δύο έως τρεις μήνες, σύμφωνα με τον Τόμας Ρίζινγκερ, επικεφαλής επιχειρήσεων στην Ιnfineon Austria, εταιρεία κατασκευής ημιαγωγών. Απαιτούνται έως και 1.200 βήματα για την παραγωγή του τσιπ. Και δεν τελειώνει εκεί. Απαιτούνται άλλοι ένας έως δύο μήνες σε άλλα σταδια πριν από την παραγωγή του τελικού ημιαγωγού.
Δεν είναι λοιπόν περίεργο ότι η έλλειψη τσιπ ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα στη βιομηχανία για κάποιο διάστημα. «Πρέπει να αντιμετωπίσουμε το γεγονός, ότι είναι αρκετά πιθανό να έχουμε σοβαρές συνέπειες μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2022, ίσως και περισσότερο», δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της VW, Χανς Ντίτερ Πετς. Θεωρεί επίσης ότι η κατασκευή νέων εργοστασίων ημιαγωγών άμεσα δεν είναι ρεαλιστική καθώς κάτι τέτοιο κοστίζει πολύ χρόνο.
Πηγή: DW
Latest News
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen