«Εχουμε συνολικό σχεδιασμό για τη Θεσσαλονίκη, που εξυπηρετεί και τη βιώσιμη ανάπτυξη και την εξυπηρέτηση των πολιτών», ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, από το βήμα του 2ου Thessaloniki Helexpo Forum, στο πλαίσιο της ΔΕΘ, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Αντιλαμβάνομαι το έλλειμμα υποδομών της πόλης, τις τελευταίες δεκαετίες. Στην Θεσσαλονίκη, έχουν χτιστεί καριέρες ανθρώπων πάνω στην στασιμότητα».
Καλώντας να μην γίνεται πεδίο αντιπαράθεσης ο χώρος των μεταφορών και υποδομών, ο κ. Καραγιάννης, μιλώντας στην ενότητα «Η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων μεταφορών και υποδομών στην Ελλάδα», είπε για το έργο του flyover αυτοκινητοδρόμου, ότι είναι το μεγαλύτερο τεχνικό έργο που γίνεται στη Θεσσαλονίκη, μετά το μετρό, ενώ επανέλαβε ότι θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2023. Σημείωσε, επίσης, ότι το κόστος του έργου ανέρχεται σε 380 εκατ. ευρώ, καθώς και ότι μέχρι το τέλος του 2021 θα προκύψει ο προσωρινός ανάδοχος και το 2022 θα ξεκινήσουν τα πρώτα εργοτάξια.
Εντός των επόμενων ημερών θα ανακοινωθεί ο προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης, ανέφερε ο υφυπουργός, προσθέτοντας ότι μαζί με την επέκταση του μετρό που θα γίνει τα επόμενα χρόνια, η Θεσσαλονίκη θα έχει και προαστιακό που θα «πιάνει όλες τις Δυτικές Συνοικίες, οι οποίες έχουν υποβαθμιστεί».
Αντιπλημμυρικά έργα
Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στα προς υλοποίηση αντιπλημμυρικά έργα στην Κεντρική Λαχαναγορά και την Καλαμαριά, ενώ μιλώντας για έλλειμμα σχολικής στέγης στην πόλη, τόνισε ότι προχωρά ο διαγωνισμός για 16 σχολικές μονάδες στη Θεσσαλονίκη και μία στην Κατερίνη. Για το Δικαστικό Μέγαρο, είπε ότι «δεν μας τιμά η εικόνα του» και σημείωσε ότι στα επόμενα χρόνια θα έχουν ένα κτίριο «τοπόσημο».
Για τον ΟΑΣΘ ανέφερε ότι, από 235 λεωφορεία το 2019, σήμερα κυκλοφορούν στην πόλη περισσότερα από 500 αστικά λεωφορεία.
«Τα έργα υποδομής δεν έχουν κυβερνητική θητεία»
Με την επισήμανση ότι τα έργα υποδομής δεν έχουν «κυβερνητική θητεία, αυτό απαιτεί η κοινωνία», ο αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Γιαννούλης, σημείωσε ότι οι πολίτες απαιτούν πια «αποτελεσματικότητα και διαφάνεια».
Χαρακτήρισε ως πολύ σημαντικά τα έργα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και της βελτίωσης της διασύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα.
«Αναγκαίο» το έργο επέκτασης της 6ης προβλήτας
Τη θέση του ότι η επέκταση της 6ου προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι «αναγκαία, προκειμένου να καταστεί διεθνών προδιαγραφών λιμένας», διατύπωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ Α.Ε, Αθανάσιος Λιάγκος, υπενθυμίζοντας ότι κατασκευαστικά θα κοστίσει 150 εκατ. ευρώ, στα οποία θα προστεθούν ακόμη 35-40 εκατ. ευρώ για μηχανολογικό εξοπλισμό.
«Το πρώτο εξάμηνο του 2021, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κατέγραψε ανάπτυξη +8% στα εμπορευματοκιβώτια και +13% στο συμβατικό φορτίο», υπενθύμισε ο ίδιος και πρόσθεσε πως «στο στάδιο της κατασκευής της προβλήτας 6, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025, θα δημιουργηθούν ετήσια έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ σε όλο το οικοσύστημα του λιμένα, αλλά και 3.000 θέσεις εργασίας. Πρόσθεσε ότι, μέχρι το 2035, η επέκταση της 6ου προβλήτας στο λιμάνι θα αποδώσει συνολικά 272 εκατ. ευρώ ετησίως σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής του αλυσίδας, ενώ εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν άλλες 3.500 νέες θέσεις εργασίας.
«Το λιμάνι θέλουμε να γίνει πύλη εισόδου για τα Βαλκάνια και την Ν.Α. Ευρώπη», σημείωσε και πρόσθεσε ότι αναπτύσσεται και η κρουαζιέρα με το 50% φέτος να προέρχεται από τα Βαλκάνια.
Latest News
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο