
Στην ετικέτα του κρασιού γράφει: Ieris Oinos, εμφιάλωση 2017. Τόπος του, ο «Ξηροπόταμος» της Ιερισσού στη Χαλκιδική, της περιοχής που «βλέπει» από την μία πλευρά τον Ακάνθιο Κόλπο και από την άλλη τον Άθω και τον Κόλπο του Αγίου Όρους.
«Γι’ αυτό το κρασί το τελευταίο διάστημα καταφθάνουν παραγγελίες ακόμη κι από Γάλλους» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Άγγελος Ζαμάνης, ο υπεύθυνος του οινοποιείου της Αgrovision, που το παράγει.
Εκ πρώτης όψεως οι παραγγελίες των Γάλλων γευσιγνωστών προκαλούν την απορία καθώς ζητούν να προμηθευτούν ένα ελληνικό κρασί που παράγεται από τις πλέον γνωστές Γαλλικές ποικιλίες, Cabernet Sayvigion και Merlot , όταν μάλιστα ξέρουν ότι η φιάλη ή οι φιάλες της παραγγελίας τους θα φτάσουν στο τραπέζι τους μετά τον Ιούνιο του 2022.

12 μήνες στον βυθό της θάλασσας
Ο λόγος της… ξαφνικής αυτής επιθυμίας των Γάλλων somelier δεν είναι πάντως για να δοκιμάσουν το πως αποδίδουν δυο γαλλικές οινοποιητικές ποικιλίες σε ελληνικά χώματα αλλά (κυρίως) «για να γευτούν ένα ξεχωριστό κρασί που έχει την ιδιαιτερότητα να μείνει 12 μήνες στο βυθό της θάλασσας, στις πύλες του Αγίου Όρους, στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ουρανούπολης και Αμουλιανής».
Εκατοντάδες φιάλες του κρασιού «Ιeris» (η ονομασία του προέρχεται από τα πρώτα πέντε γράμματα της Ιερισσού), μαζί μ’ εναν μικρό αριθμό φιαλών του ροζέ «Αμουλιανή», του ίδιου οινοποιείου, έχουν ποντιστεί τους τελευταίους μήνες σε τρία διαφορετικά σημεία της θαλάσσιας περιοχής, μεταξύ Ουρανούπολης- Αμουλιανής- ορίων του Αγίου Όρους , αποτελώντας την πρώτη υποθαλάσσια κάβα της Χαλκιδικής και του Βορείου Αιγαίου.

Η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο
«Είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται κάτι τέτοιο» λέει ο κ. Ζαμάνης , διευκρινίζοντας ότι η υποβρύχια κάβα είναι σε τρία επίπεδα κι αφορά το βάθος των νερών. Το πρώτο, με σχετικά μικρό αριθμό φιαλών, βρίσκεται σε έναν ύφαλο μεταξύ Αμουλιανής και Ουρανούπολης, σε βάθος 4 μέτρων. Στον συγκεκριμένο ύφαλο τα μπουκάλια του κρασιού είναι ορατά σε όλους τους τουρίστες που επιλέγουν για την περιήγησή τους στις παραλίες της Ουρανούπολης και της Αμουλιανής με το ειδικό σκάφος που διαθέτει glass bottom (γυάλινο πυθμένα).
Στο δεύτερο σημείο (και το πιο επισκέψιμο) έχουν βυθιστεί περισσότερες φιάλες μέσα σε έναν σιδερένιο κλωβό ,περίπου 100 μέτρα από την ακτή της Τρυπητής και σε βάθος 9 μέτρων. Σ αυτό πριν από λίγες ημέρες δύο δύτες… ανέσυραν ορισμένες φιάλες από τον βυθό για να παρουσιάσουν το περιεχόμενο της κάβας στους δημοσιογράφους που συμμετείχαν στο fam trip για την Χαλκιδικιώτικη γαστρονομία που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Χαλκιδικής στο πλαίσιο του 1ου Taste Halkidiki.

Εξαιρετική καταδυτική εμπειρία
Το συγκεκριμένο σημείο είναι η χαρά των ερασιτεχνών δυτών καθώς η υποθαλάσσια κάβα βρίσκεται κοντά στα απομεινάρια της βυθισμένης αρχαίας Αμουλιανής και προσφέρει μια εξαιρετική καταδυτική εμπειρία. Για την επιτήρηση του σημείου το οινοποιείο συνεργάζεται με το Καταδυτικό Κέντρο της Ουρανούπολης αλλά και με άλλους φορείς της περιοχής που συμμετέχουν σε δράσεις καταδυτικού τουρισμού.
Ο μεγαλύτερος αριθμός των φιαλών βρίσκεται σε βάθος περίπου 20 μέτρων προς την θαλάσσια πύλη του Αγίου Όρους και δεν προσδιορίζεται με ακρίβεια από τους υπεύθυνους του οινοποιείου για ευνόητους λόγους. Η εγγύτητα της παραγωγής με την περιοχή του Αγίου Όρους αλλά και της φύλαξης του Ιeris στην θάλασσά του, θεωρείται βασικοί λόγοι που δελέασαν τους Γάλλους να το παραγγείλουν. Οι υπόλοιποι πιθανώς να σχετίζονται με την θερμοκρασία αποθήκευσης και τις συνθήκες παλαίωσης.
«Ξέρουμε τις συνθήκες παλαίωσης του κρασιού στο κελάρι. Έστω και λίγο περνάει το οξυγόνο σ’ ένα κρασί κι επιδρά. Στην υποθαλάσσια κάβα θα δούμε μέσα στο νερό και στις ήπιες συνθήκες έλλειψης οξυγόνου πόσο αλλάζει ο τρόπος παλαίωσης του κρασιού» επισημαίνει ο κ. Ζαμάνης.
Οι… απαντήσεις από την θάλασσα θα έρθουν πάντως σε 9 μήνες. Τον Ιούνιο του 2022 θα έχουν συμπληρωθεί οι 12 μήνες από την ημέρα που τα Ieris «ξάπλωσαν» στο βυθό της Χαλκιδικής και θα ανασυρθούν για να ταξιδέψουν στο εσωτερικό της χώρας, στην Γαλλία κι όπου αλλού ζητηθεί. Από τώρα όμως οι οινοποιοί αισιοδοξούν ότι οι δοκιμές των κρασιών της θάλασσας θα οδηγήσουν τους λάτρεις των ξεχωριστών κρασιών, σε νέα μονοπάτια γεύσεων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων
Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

BriQ Properties: Πώληση δύο ακινήτων στον Πύργο Αθηνών έναντι 4,23 εκατ.
Τα συγκεκριμένα ακίνητα είναι πλήρως μισθωμένα και είχαν εκτιμηθεί με συνολική αξία 4,15 εκατ. ευρώ

Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding – Οι όροι
Η Kar-Tess είναι μέτοχος της εισηγμένης, ελέγχοντας τo 48,39%

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025