Αποτυχία επίτευξης των στόχων για το κλίμα, που είχαν τεθεί από τη Συνθήκη του Παρισιού, αποκαλύπτει νέα έκθεση του ΟΗΕ σχετικά με την κλιματική αλλαγή.
Τα αποτελέσματα της ανησυχητικής έκθεσης θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνάντησης που οργανώνουν αύριο ο Βρετανός πρωθυπουργός, Μπόρις Τζόνσον με το γενικό γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών Αντόνιο Γκουτιέρες, στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, προσκαλώντας περίπου 40 αρχηγούς κρατούς να συζητήσουν τους κλιματικούς στόχους εν όψει της διεθνούς Συνόδου του ΟΗΕ για το Κλίμα, στα τέλη Οκτωβρίου, στη Γλασκόβη.
Σε αντίθεση με τους αρχικούς στόχους που είχαν τεθεί με βάση τη Συνθήκη του Παρισιού και οι οποίοι όριζαν τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη κατά λιγότερο από 2°C και, ιδανικά κατά 1,5°C , οι παγκόσμιες εκπομπές αερίων αναμένεται να αυξηθούν κατά 16% έως το 2030. Πρόκειται για μια αρνητική εξέλιξη που θα αλλάξει τη βάση των συζητήσεων στη διεθνή Σύνοδο της COP26, η οποία θα διεξαχθεί υπό την προεδρία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Σύμφωνα με τους “Financial Times”, η επικεφαλής για το κλίμα στον ΟΗΕ, Πατρίσια Εσπινόζα, εξέφρασε την απογοήτευσή της για τα ευρήματα της έκθεσης αυτής και προέτρεψε τις χώρες να παρουσιάσουν ισχυρότερους κλιματικούς στόχους, πριν από τη Σύνοδο της Γλασκόβης. Επεσήμανε δε, ότι οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κινούνται προς τη λάθος κατεύθυνση, καθώς, αντί για μείωση, παρατηρείται σημαντική αύξησή τους.
Με τη Σύνοδο Κορυφής της Γλασκόβης να πλησιάζει, το Ηνωμένο Βασίλειο δέχεται πιέσεις να πείσει τις χώρες να βελτιώσουν τους περιβαλλοντολογικούς τους στόχους, ενώ είναι σαφής η πρόθεση του Λονδίνου (και για πολιτικούς και επικοινωνιακούς λόγους) να αποσπάσει μια νέα διεθνή συμφωνία για το κλίμα.
Στην προσπάθεια αυτή σίγουρα βοηθά η αλλαγή πλεύσης του Λευκού Οίκου σε θέματα περιβάλλοντος και κλίματος, με τον Αμερικανό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν να παροτρύνει τις χώρες να μειώσουν τις εκπομπές αερίων, αλλά και τα ανεπτυγμένα κράτη να βοηθήσουν οικονομικά την πράσινη μετάβαση και απολιγνιτοποίηση των λιγότερο πλούσιων κρατών.
Σημαντικό σημείο διαφωνίας παραμένει, πάντως, το γεγονός ότι οι πλούσιες χώρες δεν έχουν εκπληρώσει την υπόσχεσή τους να διοχετεύσουν 100 δισ. δολάρια σε οικονομική βοήθεια για ζητήματα που αφορούν την κλιματική αλλαγή προς τις αναπτυσσόμενες χώρες έως το 2020. Πραγματικά νέα στοιχεία του ΟΟΣΑ, που δημοσιεύτηκαν την Παρασκευή, αποκαλύπτουν ότι, το 2019, οι πλούσιες χώρες παρείχαν μόλις 79,6 δισ. δολάρια για την εκπλήρωση στόχων που αφορούσαν το κλίμα.
Η Συνθήκη του Παρισιού ορίζει ότι οι χώρες θα πρέπει, κάθε πέντε χρόνια, να προβαίνουν σε νέες δεσμεύσεις για το κλίμα. Ωστόσο, μόνο 113 χώρες από τις 191 που υπέγραψαν τη Συνθήκη έχουν υποβάλει νέους ή επικαιροποιημένους στόχους, ορίζοντας έως και 12% μείωση των εκπομπών τους έως το 2030. Μάλιστα οι πιο ρυπογόνες χώρες του πλανήτη, όπως η Κίνα, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα, δεν έχουν γνωστοποιήσει τους νέους τους στόχους στον ΟΗΕ, παρόλο που, άτυπα, τους έχουν ήδη ανανεώσει. Παράλληλα, ορισμένες χώρες, όπως η Βραζιλία και το Μεξικό, αποφάσισαν και να μειώσουν τους στόχους που είχαν ορίσει.
Latest News
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας