
Η μη ορθή και ουσιαστική αντιμετώπιση από τις κυβερνήσεις των προβλημάτων που ταλαιπωρούν τους ναυτικούς με την έλευση της πανδημίας του κορωνοϊού μπορεί να αποβεί μοιραία για την ελκυστικότητα του ναυτικού επαγγέλματος.
Όπως τόνισε ο Stephen Cotton, γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF), στη διάσκεψη της Διεθνούς Εβδομάδας Ναυτιλίας στο Λονδίνο, περίπου 100.000 ναυτικοί εργάζονται ενόσω έχει παραβιασθεί το χρονικό όριο των συμβάσεων λόγω των περιορισμών του Covid-19.
Έχει καταγραφεί μια έλλειψη σεβασμού προς τους ναυτικούς, από πολλές κυβερνήσεις που δείχνουν να μην καταλαβαίνουν πώς λειτουργεί η βιομηχανία μας, και δεν διευκολύνουν τους ναυτικούς στις μετακινήσεις τους σύμφωνα με τα συνδικάτα. Την ίδια άποψη έχουν και οι πλοιοκτήτες και όπως προειδοποιούν η διεθνής ναυτιλία μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη με μία μεγάλη έλλειψη προσφοράς εργασίας εάν δεν υποχωρήσουν οι ανησυχίες των ναυτικών.
Έλλειμμα αξιωματικών
Τα προβλήματα αυτά παρουσιάζονται ενώ ήδη η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα προειδοποιεί για έλλειμμα αξιωματικών στο προσεχές μέλλον. Ειδικότερα η νέα Έκθεση Ναυτικού Εργατικού Δυναμικού που δόθηκε στην δημοσιότητα τον προηγούμενο Ιούλιο από τη BIMCO και το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας (ICS) και την οποία παρουσίασε ο ot.gr εκτιμά ότι μέχρι το 2026 θα παρουσιασθεί έλλειμμα 89.510 αξιωματικών. Δεδομένης της αυξανόμενης ζήτησης για πιστοποιημένους αξιωματικούς στη βάση των απαιτήσεων των διεθνών συμβάσεων (STCW), η Έκθεση προβλέπει ότι θα χρειαστούν επιπλέον 89.510 αξιωματικοί έως το 2026 για τη λειτουργία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
Η έκθεση εκτιμά ότι 1,89 εκατομμύρια ναυτικοί υπηρετούν αυτήν τη στιγμή τον παγκόσμιο εμπορικό στόλο, λειτουργώντας πάνω από 74.000 πλοία σε όλο τον πλανήτη. Η έκθεση επισημαίνει ότι για το 2021 το έλλειμμα σε αξιωματικούς ήταν 26.240 καθώς η ζήτηση για ναυτικούς το 2021 υπερέβη την προσφορά, παρά το γεγονός ότι υπήρξε αύξηση 10,8% στην προσφορά αξιωματικών από το 2015 έτος της προηγούμενης έκθεσης
Επιπλέον, στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι καταγράφεται έλλειψη αξιωματικών με τεχνική εμπειρία κυρίως στους τομείς των δεξαμενόπλοιων και των off shore δραστηριοτήτων.
Τα παραπάνω δεδομένα της έκθεσης για την διεθνή κατάσταση του ναυτεργατικού δυναμικού επιβεβαιώνουν την πρωτοβουλία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Υπουργείου Ναυτιλίας να προχωρήσουν σε καμπάνια προσέλκυσης των νέων στο ναυτικό επάγγελμα και να αναδείξουν το γεγονός ότι παρουσιάζει «μια θάλασσα ευκαιρίες» όπως είναι το κεντρικό μήνυμα της ΕΕΕ.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.