Ο «40άρης», πλέον δείκτης των blue chip, μεγαλώνει πλέον την κεφαλαιοποίησή του ενδογενώς, με την προσθήκη 10 ακόμα εταιρειών, των Airbus, Zalando, Siemens Healthcare, Hellofresh, Symrise, Sartorius, Porsche Automobil Holding, Brenntag, Puma και Qiagen. Τονίζεται ότι δεν αλλάζει απλά η σύνθεσή του, δηλαδή να επαναξιολογούνται οι μετοχές και να υπάρχει μια νέα είσοδος με ισοδύναμη έξοδο παλαιών τίτλων, αλλά προστίθενται νέες 10 χωρίς να διαγραφεί κάποια προϋπάρχουσα.
Και με δεδομένο ότι η πορεία της τιμής του Δείκτη (όπως και κάθε σταθμισμένου χρηματιστηριακού Δείκτη) επηρεάζεται από την αντίστοιχη πορεία των μετοχών που τον απαρτίζουν, είναι προφανές ότι η πορεία της τιμής αυτών των 10 νεοεισαχθέντων μετοχών θα επηρεάσει την απόδοση του 40άρη, κατ’ αναλογία.
Παραδοσιακά, συμβαίνει και το αντίθετο, δηλαδή οι μετοχές που εισέρχονται σε έναν μεγάλο χρηματιστηριακό δείκτη να ευνοούνται στο ταμπλό, υπό τη θεώρηση της προσέλκυσης ισχυρότερων κεφαλαίων.
Στο ντεμπούτο του, ο DAX 40, καταγράφει εκτενείς απώλειες, που δεν οφείλονται επ’ ουδενί λόγο στην εν λόγω αλλαγή της σύνθεσής του, αλλά κυρίως στο αρνητικά διαμορφούμενο κλίμα διεθνώς, το οποίο μάλλον προκαλείται από τις αρνητικές προσδοκίες των επενδυτών σχετικά με τις επικείμενες δηλώσεις της Fed.
Ο Δείκτης απέκτησε πτωτικό momentum μετά την απώλεια των 15.430 μονάδων, και μάλιστα με βαθύ πτωτικό χάσμα. Κινείται προς την περιοχή των 14.340, με σημαντική αντίσταση τις 15.360, όπου και οριοθετείται σήμα πώλησης, με στοπ τις 15.810 σε κλείσιμο ημέρας.
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να αξιολογηθεί και η συμπεριφορά των 10 αυτών μετοχών, ώστε να ειπωθεί κατά πόσο θα επηρεάσει θετικά ή αρνητικά το ως άνω αναφερθέν γεγονός τη μελλοντική πορεία της τιμής του DAX 40.
Από τη δεκάδα, οι Zalando, Hellofresh, Brenntag, Puma και Sartorius έχουν αντικειμενικά την καλύτερη συμπεριφορά στο ταμπλό τους τελευταίους μήνες, απόρροια αφενός της προεξόφλησης της εισαγωγής τους στον Δείκτη, αφετέρου της πολύ καλής χρηματοοικονομικής εικόνας τους αυτήν την περίοδο.
Ειδική μνεία για τη μετοχή της Airbus, που αφορά στο μεγάλο στοίχημα της χρονιάς λόγω της ανάρρωσής της (ή όχι) από τη δύσκολη συγκυρία της πανδημίας, κάτι που θα επηρεάσει σαφώς και κυρίως προεξοφλητικά την πορεία της τιμής της.
Το τελευταίο αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα ιδωμένο από τη σκοπιά της τραγικής εξέλιξης της Lufthansa που κινείται βαριά πληγωμένη προς αναζήτηση κεφαλαίων ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ μέσω Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου.