
Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να «κερδίζουν» τους καταναλωτές στην Ελλάδα, πλην όμως, η χώρας μας καταλαμβάνει την τελευταία θέση σε σημεία φόρτισης μεταξύ των κρατών – μελών.
Αποκαλυπτική είναι νέα έρευνα που ολοκλήρωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), σχετικά με τον αριθμό των δημόσιων σημείων φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δείχνει τις διάφορες που υπάρχουν σε αυτόν τον τομέα στα 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η ACEA, που εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, βαν και λεωφορείων της Ευρώπης, ανακοίνωσε ότι από τα 224.237 σημεία φόρτισης που διατίθενται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σχεδόν το 30% βρίσκεται στην Ολλανδία (66.665), με άλλο 20,4% στη Γαλλία (45.751) και το 19,9% στη Γερμανία (44.538).
Αυτές οι τρεις χώρες καλύπτουν το 23% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ, αλλά αντιπροσωπεύουν το 70% όλων των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ. Το υπόλοιπο 30% της υποδομής για την φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι διάσπαρτο στο υπόλοιπο 77% της περιοχής που καλύπτει η ΕΕ.
Η διαφορά μεταξύ της Γερμανίας, της χώρας που κατέχει την τρίτη θέση αυτή την στιγμή στον πίνακα των σημείων φόρτισης και της Ιταλίας που καταλαμβάνει την τέταρτη θέση με ποσοστό 5,8% είναι μεγάλο, αναφέρεται στην ανακοίνωση. Στη συνέχεια οι επόμενες χώρες έχουν ακόμη πιο μεγάλη διαφορά ακόμη και από την Ιταλία.
Μια μεγάλη σε έκταση χώρα όπως η Ρουμανία – περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία – διαθέτει αυτή την στιγμή μόλις 493 σημεία φόρτισης, που σημαίνει ότι κατέχει το 0,2% του συνόλου της ΕΕ.

Αντίστοιχα, οι πέντε χώρες της ΕΕ με τα λιγότερα δημόσια σημεία φόρτισης χρέωσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με την έρευνα της ACEA είναι η Κύπρος (70), η Μάλτα (96), η Λιθουανία (174), η Βουλγαρία 194 και Ελλάδα (275).
Η φόρτιση στο επίκεντρο
Την ίδια στιγμή η τελευταία έρευνα της EY Mobility Consumer Index (MCI), η οποία διενεργήθηκε με τη συμμετοχή περισσότερων από 9.000 καταναλωτών από 13 χώρες προανήγγειλε την εκτόξευση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων τους επόμενους 12 μήνες.
Σύμφωνα με την έρευνα, περισσότεροι από 4 στους 10 (41%) ερωτηθέντες που σχεδιάζουν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο τον επόμενο χρόνο, αναφέρουν ότι αυτό θα είναι ηλεκτρικό – μία αύξηση 11 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με τα ευρήματα του Νοεμβρίου 2020 – ενώ 8 στους 10 (77%) ιδιοκτήτες ηλεκτρικού οχήματος, δηλώνουν ότι το επόμενο όχημά τους θα είναι πάλι ηλεκτρικό.
Συνολικά, το 50% των ερωτηθέντων αναμένουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο (ηλεκτρικό ή με κινητήρα εσωτερικής καύσης), αύξηση 17% σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο, με το 65% εξ αυτών να δηλώνουν ότι θα προβούν σε αγορά μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Παρά το γεγονός ότι η πορεία της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να είναι σύντομα ανοδική, η αβεβαιότητα σχετικά με τις υποδομές φόρτισης παραμένει, και αποτελεί έναν από τους τρεις κορυφαίους προβληματισμούς που απασχολούν όσους δε σκοπεύουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα (32%). Το 47% όσων συμμετείχαν στην έρευνα, θεωρούν ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης, ούτως ώστε να επενδύσουν στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος.
Οι δυνητικοί αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων, από την άλλη, έχουν παρόμοιους προβληματισμούς, με το 38% να δηλώνουν ότι δεν υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα σημεία φόρτισης. Όσον αφορά τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων, τα σημεία φόρτισης (84%) και η ταχύτητά της (78%), αποτελούν τους βασικούς προβληματισμούς τους σχετικά με τη διαδικασία της φόρτισης.


Latest News

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW

Στροφή Toyota στην παραγωγή εντός ΗΠΑ - Τι σχεδιάζει με το κορυφαίο σε πωλήσεις RAV4
Η Τoyota διαθέτει 11 εργοστάσια στις ΗΠΑ, ανάμεσά τους εργοστάσια ανταλλακτικών αυτοκινήτων, και παρήγαγε σχεδόν 1,3 εκατομμύρια οχήματα το 2024

Λευκός Οίκος: Θέτει υπό τον έλεγχο του ανεξάρτητες Αρχές – Τι ισχύει για την Fed
Τι προβλέπει η νέα καθοδήγηση από το Γραφείο Πληροφοριών και Ρυθμιστικών Υποθέσεων

«Σύννεφα» στον ιταλικό οίκο μόδα Valentino - Πτώση κερδών 22% το 2024
Ο οίκος μόδας Valentino ανακοίνωσε μειωμένα λειτουργικά κέρδη, στα 246 εκατομμύρια ευρώ το 2024

Η Amazon είναι καλύτερα προετοιμασμένη για τον εμπορικό πόλεμο από όσο νομίζουν οι επενδυτές
Περίπου το 25% των προϊόντων που πουλά απευθείας η Amazon προέρχονται από την Κίνα, εκτιμά η Morgan Stanley

Το διπλό μήνυμα Πάουελ: «Δεν θα σώσω τις αγορές»
Ο Αμερικανός τραπεζίτης διαψεύδει όσους μιλούν για Fed put και αγνοεί τον Ντόναλντ Τραμπ

Xειρόφρενο Κia στις αυξήσεις τιμών λόγω δασμών - Η ανησυχία για τα ανταλλακτικά
Τα εξαρτήματα εγείρουν ένα δύσκολο και περίπλοκο ζήτημα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η νοτιοκορεατική Kia

Χοντραίνει η κόντρα Τραμπ - Πάουελ - Την απόλυσή του εξετάζει ο Λευκός Οίκος
Τι είπε ο οικονομικός σύμβουλος του Λευκού Οίκου σε ερώτηση δημοσιογράφου

Οι ΜμΕ στις αμερικανικές Τσαινατάουν «πληρωνουν» το μάρμαρο των δασμών Τραμπ
Οι κάτοικοι της Τσαϊνατάουν στο Κάτω Μανχάταν ξοδεύουν κάθε χρόνο 1,15 δισ. δολάρια σε προϊόντα και υπηρεσίες λιανικής πώλησης