![ΒΟΑΚ – Τα επόμενα βήματα το 2021](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/voak.jpg)
Δύο σημαντικά βήματα για τον πολύπαθο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) θα γίνουν ως το τέλος του 2021. Η ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου για το οδικό ΣΔΙΤ του τμήματος «Χερσόνησος – Νεάπολη», καθώς και η δημοπράτηση ως δημόσιο έργο του τμήματος «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», με τον προϋπολογισμό για τα δύο τμήματα να ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ, είναι τα ορόσημα των επόμενων μηνών.
Στις παραπάνω εξελίξεις αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, παρουσιάζοντας, κατά τον κοινοβουλευτικό έλεγχο, τα επόμενα άμεσα βήματα ώστε το έργο που ομοιάζει με σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας» να γίνει πραγματικότητα. «Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς πως το έργο στήθηκε σχεδόν από το μηδέν. Η εντολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ήταν για άμεση απεμπλοκή και ωρίμανση του έργου και αυτό κάναμε», ανέφερε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι η χρηματοδότηση του τεράστιου έργου, συνολικής αξίας 1,8 δισ. ευρώ, είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.
Στη συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε διεξοδικά στην πορεία του έργου, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε ανύπαρκτη μελετητική ωριμότητα, με αποσπασματικές παρεμβάσεις, διάσπαρτες κατά μήκος του άξονα, χωρίς συνοχή και χωρίς τις απαιτούμενες προδιαγραφές ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου.
Στις ενέργειες που έχουν ολοκληρωθεί το τελευταίο διάστημα περιλαμβάνονται η ενιαιοποίηση του τεχνικού αντικειμένουαπό τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, η οριστικοποίηση του χρηματοοικονομικού μοντέλου, η αναβάθμιση των προβλέψεων για τα όρια ταχύτητας και η ένταξη των υφιστάμενων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων στο έργο. Στο πλαίσιο αυτό, ανατέθηκαν πάνω από 16 μελέτες και δημοπρατήθηκαν έργα αντιμετώπισης κατολισθητικών φαινομένων, προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ σε διάφορα σημεία του άξονα.
Όπως είπε ο υφυπουργός, οι μελέτες ολοκληρώθηκαν και κατατέθηκαν οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για έγκριση, τόσο για το μεγάλο τμήμα «Χανιά – Ηράκλειο», όσο και για το τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη». Ειδικά για το τελευταίο, το τμήμα μήκους 22 χλμ. και προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ για το οποίο προβλέπονται σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας, ξεκίνησε ήδη η Β’ Φάση του Διαγωνισμού και ως τα τέλη του έτους θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο.
Ετοιμάζονται ακόμη οι περιβαλλοντικές μελέτες των παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων, ενώ προχωρά και η ολοκλήρωση των μελετών για το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος που θα δημοπρατηθεί στα τέλη του έτους ως δημόσιο έργο. Για το τμήμα «Κίσσαμος-Χανιά», έχουν ανατεθεί και ολοκληρώνονται ήδη οι μελέτες ώστε να εισαχθεί ως προαίρεση στη Σύμβαση Παραχώρησης. «Μελετάται ταυτόχρονα και το κομμάτι Σούδα – Αεροδρόμιο, ενώ και ευρύτερα το πρόγραμμα έργων μας στη Κρήτη εξελίσσεται κανονικά», είπε ο υφυπουργός Υποδομών.
Η χρηματοδότηση του έργου και τα διόδια
Ως προς τη χρηματοδότηση του τεράστιου έργου, το οποίο αθροιστικά είναι και το μεγαλύτερο έργο υποδομής που θα εκτελεστεί στη χώρα τα επόμενα χρόνια, έχουν εξασφαλιστεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ 1,027 δισ. ευρώ για τον άξονα «Κίσσαμος – Άγιος Νικόλαος».
Ξεκαθαρίζοντας ότι στον ΒΟΑΚ θα υπάρχουν διόδια, στο ίδιος ύψος που πληρώνουν και όλοι οι έλληνες πολίτες, δηλαδή 0,063 ανά χιλιόμετρο, αλλά θα είναι με αναλογική χρέωση και ηλεκτρονικά, ώστε να είναι δίκαια μετά την κατασκευή του δρόμου, ο κ. Καραγιάννης τόνισε απευθυνόμενος στους εκπροσώπους της αξιωματικής αντιπολίτευσης: «Δεν μπορείτε να λέτε ψέματα στους κρητικούς ότι “εμείς θα κάναμε το έργο χωρίς διόδια”, γιατί αυτό δεν είναι αλήθεια. Ούτε βέβαια ότι θα υπάρχουν διόδια για τους μη Κρητικούς. Αυτά δεν γίνονται σε καμιά χώρα του κόσμου!».
Συμπλήρωσε, επίσης ότι, και η Σικελία έχει διόδια στους αυτοκινητόδρομους που συνδέουν τα τρία μεγάλα αστικά κέντρα και η Μαγιόρκα και τώρα, σύμφωνα με το σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας που κατέθεσε η Ισπανία προβλέπεται η εγκατάσταση διοδίων σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο.
Σημειώνεται ότι σε υπηρεσιακό έγγραφο του Απριλίου 2018, που κατατέθηκε στη Βουλή, αναφέρονταν «αναμενόμενες εισπράξεις διοδίων 75 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτική συνδρομή Δημοσίου μόνο 500 εκατ. ευρώ», για ένα έργο τριπλάσιου τουλάχιστον προϋπολογισμού.
«Ξέρετε τι λέει αυτό έγγραφο;», ρώτησε τους επερωτώντες βουλευτές ο υφυπουργός. «Ότι δεν είχατε χρηματοδοτικό μοντέλο, δεν είχατε μελέτες, δεν είχατε χάραξη και είχατε βάλει και διόδια! Παρόλα αυτά βγαίνατε και λέγατε ότι δεν θα βάζατε διόδια!».
Τα παράλληλα οδικά δίκτυα
Όσον αφορά στα παράλληλα οδικά δίκτυα, σύμφωνα με όσα είπε ο υφυπουργός, «η προμελέτη οδοποιίας που έχει εκπονηθεί για τα τμήματα “Χανιά – Ηράκλειο” και “Χερσόνησος – Νεάπολη” εξασφαλίζει απολύτως, μέσω των ανισόπεδων κόμβων που προβλέπονται, τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της Κρήτης σε κάθε περιοχή διέλευσης αυτού». Αντίστοιχα και με την αδειοδοτημένη περιβαλλοντικά, μελέτη αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», καθώς και την υπό εκπόνηση μελέτη του τμήματος «Χανιά – Κίσσαμος».
Επίσης, διευκρίνισε ότι το οδικό δίκτυο Κρήτης – σύμφωνα με τον Καλλικράτη – ανήκει στην Περιφέρεια, και «εμείς έχουμε φροντίσει, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, να συνδέεται με τον ΒΟΑΚ, ώστε να παρέχεται εύκολη και κυρίως ασφαλής πρόσβαση σε αυτό».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Από το Σαρακήνικο μέχρι τη Σαντορίνη: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/sarakiniko05-600x400.jpg)
Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας
![Μετρό: Τέλη του 2025 θα φτάσει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας της νέας γραμμής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/metropontikas2_grammi4_avax-600x400.jpeg)
Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών
![ΣΔΙΤ: Έγκριση υλοποίησης μονάδων ολοκληρωμένης ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/recycle-600x450.jpg)
«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ
![Αλέξανδρος Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για το επενδυτικό πρόγραμμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Alexandros_Exarchou_aktor-600x400.jpg)
Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων
![Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος – Οι συμπληρωματικές εργασίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/patra-pyrgos-dromos-1-600x369.jpg)
Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ
![ΕΥΔΑΠ – Δήμος Σπάτων: Επεσαν οι υπογραφές για το Δίκτυο Αποχέτευσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/unnamed-35-600x400.jpg)
Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ
![ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Δελτίο-Τύπου_ALUMIL_Κεντρική-Φωτογραφία-600x414.jpg)
ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις
Η ALUMIL εγκαινίασε το νέο της βαφείο ενισχύοντας τη συνολική παραγωγική της ικανότητα και επιταχύνει τους χρόνους εξυπηρέτησης πελατών
![Ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής: Πώς θα αναπτυχθεί η πρωτεύουσα έως το 2035](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Hellinikon-1024x401-1-600x235.jpg)
Η Αθήνα την επόμενη 10ετία – Η νέα πόλη των 30.000 κατοίκων και η επέκταση του Μετρό στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού
Με επίκεντρο τον πόλο του Ελληνικού το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής
![Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/kakokairia-karditsa-2-1-600x400.jpg)
Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
Τις αποφάσεις για τα έργα αποκατάστασης των ζημιών σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias υπέγραψε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών