![ΒΟΑΚ – Τα επόμενα βήματα το 2021](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/voak.jpg)
Δύο σημαντικά βήματα για τον πολύπαθο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) θα γίνουν ως το τέλος του 2021. Η ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου για το οδικό ΣΔΙΤ του τμήματος «Χερσόνησος – Νεάπολη», καθώς και η δημοπράτηση ως δημόσιο έργο του τμήματος «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», με τον προϋπολογισμό για τα δύο τμήματα να ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ, είναι τα ορόσημα των επόμενων μηνών.
Στις παραπάνω εξελίξεις αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, παρουσιάζοντας, κατά τον κοινοβουλευτικό έλεγχο, τα επόμενα άμεσα βήματα ώστε το έργο που ομοιάζει με σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας» να γίνει πραγματικότητα. «Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς πως το έργο στήθηκε σχεδόν από το μηδέν. Η εντολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ήταν για άμεση απεμπλοκή και ωρίμανση του έργου και αυτό κάναμε», ανέφερε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι η χρηματοδότηση του τεράστιου έργου, συνολικής αξίας 1,8 δισ. ευρώ, είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.
Στη συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε διεξοδικά στην πορεία του έργου, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε ανύπαρκτη μελετητική ωριμότητα, με αποσπασματικές παρεμβάσεις, διάσπαρτες κατά μήκος του άξονα, χωρίς συνοχή και χωρίς τις απαιτούμενες προδιαγραφές ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου.
Στις ενέργειες που έχουν ολοκληρωθεί το τελευταίο διάστημα περιλαμβάνονται η ενιαιοποίηση του τεχνικού αντικειμένουαπό τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, η οριστικοποίηση του χρηματοοικονομικού μοντέλου, η αναβάθμιση των προβλέψεων για τα όρια ταχύτητας και η ένταξη των υφιστάμενων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων στο έργο. Στο πλαίσιο αυτό, ανατέθηκαν πάνω από 16 μελέτες και δημοπρατήθηκαν έργα αντιμετώπισης κατολισθητικών φαινομένων, προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ σε διάφορα σημεία του άξονα.
Όπως είπε ο υφυπουργός, οι μελέτες ολοκληρώθηκαν και κατατέθηκαν οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για έγκριση, τόσο για το μεγάλο τμήμα «Χανιά – Ηράκλειο», όσο και για το τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη». Ειδικά για το τελευταίο, το τμήμα μήκους 22 χλμ. και προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ για το οποίο προβλέπονται σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας, ξεκίνησε ήδη η Β’ Φάση του Διαγωνισμού και ως τα τέλη του έτους θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο.
Ετοιμάζονται ακόμη οι περιβαλλοντικές μελέτες των παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων, ενώ προχωρά και η ολοκλήρωση των μελετών για το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος που θα δημοπρατηθεί στα τέλη του έτους ως δημόσιο έργο. Για το τμήμα «Κίσσαμος-Χανιά», έχουν ανατεθεί και ολοκληρώνονται ήδη οι μελέτες ώστε να εισαχθεί ως προαίρεση στη Σύμβαση Παραχώρησης. «Μελετάται ταυτόχρονα και το κομμάτι Σούδα – Αεροδρόμιο, ενώ και ευρύτερα το πρόγραμμα έργων μας στη Κρήτη εξελίσσεται κανονικά», είπε ο υφυπουργός Υποδομών.
Η χρηματοδότηση του έργου και τα διόδια
Ως προς τη χρηματοδότηση του τεράστιου έργου, το οποίο αθροιστικά είναι και το μεγαλύτερο έργο υποδομής που θα εκτελεστεί στη χώρα τα επόμενα χρόνια, έχουν εξασφαλιστεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ 1,027 δισ. ευρώ για τον άξονα «Κίσσαμος – Άγιος Νικόλαος».
Ξεκαθαρίζοντας ότι στον ΒΟΑΚ θα υπάρχουν διόδια, στο ίδιος ύψος που πληρώνουν και όλοι οι έλληνες πολίτες, δηλαδή 0,063 ανά χιλιόμετρο, αλλά θα είναι με αναλογική χρέωση και ηλεκτρονικά, ώστε να είναι δίκαια μετά την κατασκευή του δρόμου, ο κ. Καραγιάννης τόνισε απευθυνόμενος στους εκπροσώπους της αξιωματικής αντιπολίτευσης: «Δεν μπορείτε να λέτε ψέματα στους κρητικούς ότι “εμείς θα κάναμε το έργο χωρίς διόδια”, γιατί αυτό δεν είναι αλήθεια. Ούτε βέβαια ότι θα υπάρχουν διόδια για τους μη Κρητικούς. Αυτά δεν γίνονται σε καμιά χώρα του κόσμου!».
Συμπλήρωσε, επίσης ότι, και η Σικελία έχει διόδια στους αυτοκινητόδρομους που συνδέουν τα τρία μεγάλα αστικά κέντρα και η Μαγιόρκα και τώρα, σύμφωνα με το σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας που κατέθεσε η Ισπανία προβλέπεται η εγκατάσταση διοδίων σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο.
Σημειώνεται ότι σε υπηρεσιακό έγγραφο του Απριλίου 2018, που κατατέθηκε στη Βουλή, αναφέρονταν «αναμενόμενες εισπράξεις διοδίων 75 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτική συνδρομή Δημοσίου μόνο 500 εκατ. ευρώ», για ένα έργο τριπλάσιου τουλάχιστον προϋπολογισμού.
«Ξέρετε τι λέει αυτό έγγραφο;», ρώτησε τους επερωτώντες βουλευτές ο υφυπουργός. «Ότι δεν είχατε χρηματοδοτικό μοντέλο, δεν είχατε μελέτες, δεν είχατε χάραξη και είχατε βάλει και διόδια! Παρόλα αυτά βγαίνατε και λέγατε ότι δεν θα βάζατε διόδια!».
Τα παράλληλα οδικά δίκτυα
Όσον αφορά στα παράλληλα οδικά δίκτυα, σύμφωνα με όσα είπε ο υφυπουργός, «η προμελέτη οδοποιίας που έχει εκπονηθεί για τα τμήματα “Χανιά – Ηράκλειο” και “Χερσόνησος – Νεάπολη” εξασφαλίζει απολύτως, μέσω των ανισόπεδων κόμβων που προβλέπονται, τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της Κρήτης σε κάθε περιοχή διέλευσης αυτού». Αντίστοιχα και με την αδειοδοτημένη περιβαλλοντικά, μελέτη αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», καθώς και την υπό εκπόνηση μελέτη του τμήματος «Χανιά – Κίσσαμος».
Επίσης, διευκρίνισε ότι το οδικό δίκτυο Κρήτης – σύμφωνα με τον Καλλικράτη – ανήκει στην Περιφέρεια, και «εμείς έχουμε φροντίσει, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, να συνδέεται με τον ΒΟΑΚ, ώστε να παρέχεται εύκολη και κυρίως ασφαλής πρόσβαση σε αυτό».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέα Οδός: 45 ασφαλείς και προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/nea-odos1-1-600x399.jpg)
Στις 45 οι προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στη Νέα Οδό
Τι είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας
![ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
![Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat): Στόχος για το 2026 τα 2,5 δισ. σε κύκλο εργασιών και 5 με 7 δις ανεκτέλεστο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_exarchou-600x422.png)
Εξάρχου (Intrakat): «Χτίζουμε ισχυρό όμιλο με 2,5 δισ. τζίρο το 2026 και 5 έως 7 δισ. ανεκτέλεστο στην 5ετία»
Ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου τόνισε στη ΓΣ των μετόχων τη σημασία της ανάπτυξης του ομίλου στις ΑΠΕ και τα έργα ΣΔΙΤ
![Υπουργείο Υποδομών: Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/201306110829409060.jpg)
Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης
Ποιους διαγωνισμούς και ώριμα έργα σε κτιριακές υποδομές συνολικής αξίας άνω των 68 εκατ. ευρώ, δρομολογεί το Υπουργείο Υποδομών
![Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/asfaltos-600x401.jpg)
Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Θεσσαλονίκης λόγω εκτέλεσης ασφαλτικών εργασιών στο ύψος των Οινοφύτων
![Thess INTEC: Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thessintec-the-vision-image-mapping-600x290.jpg)
Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας Thess INTEC με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ
Τα επενδυτικά κεφάλαια από το Ισραήλ και η «επανάσταση» καινοτομίας στην οποία στοχεύει το Thess INTEC
![Αττική Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο εστάλη από το ΤΑΙΠΕΔ ο φάκελος του διαγωνισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/attiki-odos-600x375.png)
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η «Αττική Οδός» - Η πρώτη «στάση» στο ταξίδι… για τον νέο παραχωρησιούχο
Η «Αττική Οδός», έχει πολύ δρόμο για να αλλάξει χέρια με πρώτη στάση το Ελεγκτικό Συνέδριο όπου θα διενεργήσει τον προσυμβατικό έλεγχο
![Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/1-600x400.jpg)
Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους
Ο Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε πως αποτελεί μια από τις καίριες παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την κάλυψη αναγκών ύδρευσης
![Μετρό Θεσσαλονίκης: Το σχέδιο λειτουργίας – Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/thess-metro-600x400-1.jpg)
«Μαρσάρει» το μετρό Θεσσαλονίκης - Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις
Αγώνας δρόμου για να λειτουργήσει η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, τον Νοέμβριο
![ΑΒΑΞ: Αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ – Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Bismayah-600x338.jpg)
Η ΑΒΑΞ αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ - Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής
Eπεκτείνεται ο όμιλος ΑΒΑΞ - H κατασκευή θα διαρκέσει 12 μήνες και αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα