Παράλληλα με την αυξανόμενη σημασία της τεχνολογίας στη σύγχρονη ζωή, αυξάνεται και η ζήτηση για μεγαλύτερη διαφάνεια του λογισμικού που χρησιμοποιούμε, συμπεριλαμβανομένων των λογισμικών ασφαλείας. Προκειμένου να ανταποκριθεί σε αυτό το αίτημα, η Kaspersky προχώρησε σε δημοσίευση της πρώτης της έκθεσης διαφάνειας, καθώς και της έκθεσης αιτημάτων από υπηρεσίες επιβολής του νόμου και κυβερνητικούς φορείς, για να βοηθήσει τους χρήστες της να κατανοήσουν πώς ανταποκρίνεται η εταιρεία σε τέτοια αιτήματα και την προσέγγισή της στην ασφάλεια και την προστασία των δεδομένων των χρηστών.
Η Kaspersky μοιράστηκε δημόσια την προσέγγισή της όταν κλήθηκε να απαντήσει σε αιτήματα κυβερνήσεων και υπηρεσιών επιβολής του νόμου από όλον τον κόσμο σχετικά με δύο κατηγορίες: δεδομένα χρηστών και τεχνική εμπειρογνωμοσύνη. Αποκάλυψε επίσης πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό τέτοιων αιτημάτων ανά χώρα για το 2020 και τους πρώτους έξι μήνες του 2021:
• Το 2020, η Kaspersky έλαβε 160 αιτήματα από κυβερνήσεις και υπηρεσίες επιβολής του νόμου από 15 χώρες. 132 από αυτά αφορούσαν μη προσωπικές τεχνικές πληροφορίες & εμπειρογνωμοσύνη. Όλα τα αιτήματα για δεδομένα χρηστών (28) υποβλήθηκαν σε επεξεργασία και απορρίφθηκαν λόγω απουσίας δεδομένων ή μη συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις νομικής επαλήθευσης.
• Το πρώτο εξάμηνο του 2021, η Kaspersky έλαβε 105 αιτήματα από κυβερνήσεις και υπηρεσίες επιβολής του νόμου από 17 χώρες. Το 40% αυτών υποβλήθηκε σε επεξεργασία και απορρίφθηκε λόγω απουσίας δεδομένων ή μη συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις νομικής επαλήθευσης. Συνολικά, 89 αιτήματα που ελήφθησαν κατά τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους αφορούσαν μη προσωπικές τεχνικές πληροφορίες και εμπειρογνωμοσύνη.
Η Kaspersky, σύμφωνα με την ανακοίνωσή της, δεν παρέχει ποτέ σε κανέναν φορέα επιβολής του νόμου ή κυβερνητικούς οργανισμούς πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών ή στην υποδομή της εταιρείας. Παρέχονται πληροφορίες για τέτοια δεδομένα κατόπιν αιτήματος, αλλά κανένα τρίτο μέρος δεν μπορεί άμεσα ή έμμεσα να έχει πρόσβαση στην υποδομή ή στα δεδομένα της εταιρείας και όλα τα αιτήματα περνούν από υποχρεωτική νομική επαλήθευση πριν εγκριθούν, απορριφθούν ή υποβληθούν σε έφεση.
Τα δεδομένα χρήστη περιλαμβάνουν πληροφορίες που παρέχονται από τους ίδιους τους χρήστες στην Kaspersky κατά τη χρήση των προϊόντων και των υπηρεσιών της εταιρείας και εξαρτώνται από τις υπηρεσίες, τα προϊόντα και τις δυνατότητες που χρησιμοποιούν οι χρήστες και προστατεύονται όπως περιγράφεται στην Πολιτική Απορρήτου της Kaspersky. Ως εταιρεία ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, η Kaspersky δεν επεξεργάζεται ούτε έχει πρόσβαση σε δεδομένα περιεχομένου (ό, τι δημιουργούν ή επικοινωνούν οι χρήστες), για τα οποία συνήθως ενδιαφέρονται οι υπηρεσίες επιβολής του νόμου αναζητώντας ηλεκτρονικά στοιχεία.
Τα αιτήματα για τεχνική εμπειρογνωμοσύνη περιλαμβάνουν μη προσωπικές τεχνικές πληροφορίες που παράγονται και παρέχονται από ερευνητές ασφαλείας της Kaspersky και αλγόριθμους μηχανικής μάθησης. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τα MD5 hashes κακόβουλου λογισμικού, δείκτες συμβιβασμού (IoC), πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των κυβερνοεπιθέσεων, τα παράγωγα αντίστροφης μηχανικής κακόβουλου λογισμικού, στατιστικές πληροφορίες και άλλα αποτελέσματα ερευνών.
Περισσότερες πληροφορίες και βήματα για την επεξεργασία τέτοιων αιτημάτων θα βρείτε εδώ.
Επιπλέον, η εταιρεία δημοσιεύει πληροφορίες σχετικά με αιτήματα που λαμβάνονται από χρήστες για πολλαπλούς σκοπούς, όπως για την κατάργηση των προσωπικών πληροφοριών ενός χρήστη, για λεπτομέρειες σχετικά με το ποια δεδομένα ενός χρήστη αποθηκεύονται και πού, καθώς και αν παρέχονται αλλού. Το 2020, η Kaspersky έλαβε συνολικά 547 αιτήματα χρηστών, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2021 ο αριθμός αυτός έχει ήδη υπερδιπλασιαστεί ανερχόμενος σε 1.229 αιτήματα. Μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε αναλυτικές πληροφορίες εδώ.
Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με την πρωτοβουλία Kaspersky Global Transparency Initiative, επισκεφθείτε τον ιστότοπο εδώ.
Latest News
Νέες απολύσεις εργαζομένων στη Meta - Τι ισχυρίστηκε ο Zάκερμπεργκ
Αυτή θα είναι μια έντονη χρονιά και θέλω να βεβαιωθώ ότι έχουμε τους καλύτερους ανθρώπους στις ομάδες μας, είπε μεταξύ άλλων το αφεντικό της Meta Platforms
Τεχνητή νοημοσύνη: Ποιοι και γιατί σχεδιάζουν επενδύσεις σε ΑΙ αντί προσλήψεις προσωπικού
Νέα δημοσκόπηση λέει ότι το 51% των ηγετικών στελεχών επιχειρήσεων στοχεύουν να ανακατευθύνουν τις επενδύσεις φέτος στην τεχνητή νοημοσύνη
Οι κίνδυνοι στα smartphones από τα κακόβουλα NFC tags - Τι λέει η Kaspersky
«Η τεχνολογία NFC είναι εξαιρετικά πρακτική, αλλά μπορεί να αποτελέσει φορέα κακόβουλων δραστηριοτήτων», προειδοποιεί ο επικεφαλής ερευνητής ασφάλειας στην Kaspersky
Η ΕΕ επαναξιολογεί τις έρευνες σε Apple, Google και Meta
Σύμφωνα με το νόμο για τις ψηφιακές αγορές, οι Βρυξέλλες ξεκίνησαν έρευνες τον περασμένο Μάρτιο για τις big tech Apple, Google και Meta
Στα χέρια του Μασκ και το TikTok; - Πώς θα παίξει τη «χρυσή μετοχή» το Πεκίνο
Οι δραστηριότητες του TikTok στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να αποτιμηθούν σε περίπου 40 έως 50 δισεκατομμύρια δολάρια
Facebook: Το ψεύτικο «μήνυμα απενεργοποίησης λογαριασμού» – Τι πρέπει να κάνετε
Έρχεται μήνυμα από φίλους για απενεργοποίηση λογαριασμού του Facebook
Νέο μπλόκο ΗΠΑ στις εξαγωγές μικροτσίπ και τεχνολογίας ΑΙ
Στόχος των νέων περιορισμών είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες να διατηρήσουν την κυρίαρχη θέση τους στην τεχνητή νοημοσύνη
Meta και Amazon «κόβουν» τα προγράμματα συμπερίληψης – Νέα συνάντηση Τραμπ και Ζάκερμπεργκ
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ συνεχίζει την επίθεση φιλίας στον Τραμπ καθώς οι αμερικανικές επιχειρήσεις προετοιμάζονται για ισχυροποίηση των συντηρητικών φωνών.
Οι Κινέζοι ανταγωνιστές «ροκανίζουν» το μερίδιο αγοράς των iPhone της Apple - Ο ρόλος της AI
Το iPhone υποχώρησε κατά μία μονάδα στο 18% του μεριδίου αγοράς το 2024
Ένας Cosmos γεμάτος ανθρωπόμορφα ρομπότ
Θα μπορούν να κάνουν δουλειές στο σπίτι ή σε χώρους εργασίας όπως τα εργοστάσια