Για τα τουλάχιστον τελευταία 30 έτη, το Λουξεμβούργο κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό αυτοκινήτων ανά κάτοικο μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ. Το 2019, υπήρχαν 681 επιβατικά αυτοκίνητα ανά χίλιους κατοίκους σε αυτήν τη χώρα. Αυτό το ποσοστό μπορεί να επηρεάστηκε από διασυνοριακούς εργαζόμενους (δηλαδή όχι από μόνιμους κατοίκους) που χρησιμοποιούν εταιρικά αυτοκίνητα ταξινομημένα στη χώρα, όπως επιμαίνει η Eurostat, με βάση τα τελευταία στοιχεία.
Το Λουξεμβούργο ακολούθησε στη δεύτερη θέση η Ιταλία, με 663 αυτοκίνητα ανά χίλιους κατοίκους. Επόμενη στην κορυφή της λίστας ήταν η Κύπρος (645 αυτοκίνητα), η Φινλανδία και η Πολωνία (αμφότερες με 642 αυτοκίνητα).
Αντίθετα, τα χαμηλότερα ποσοστά κατοχής αυτοκινήτων καταγράφηκαν στη Ρουμανία (357 αυτοκίνητα), στη Λετονία (381 αυτοκίνητα) και στην Ουγγαρία (390 αυτοκίνητα).
Το 2019, ο μεγαλύτερος αριθμός ταξινομημένων επιβατικών αυτοκινήτων καταγράφηκε στη Γερμανία με σχεδόν 48 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ακολουθούμενη από την Ιταλία (40 εκατομμύρια) και τη Γαλλία (32 εκατομμύρια).
Μεταξύ 2015 και 2019, η μεγαλύτερη αύξηση στον αριθμό των ταξινομημένων επιβατικών αυτοκινήτων καταγράφηκε στη Ρουμανία (+34%), ακολουθούμενη από τη Λιθουανία (+20%), την Ουγγαρία (+19%), τη Σλοβακία και την Πολωνία (αμφότερες+18%).
Το μόνο κράτος μέλος που κατέγραψε μείωση του αριθμού των ταξινομημένων επιβατικών αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ήταν η Βουλγαρία (-11%).
Ο παλαιότερος στόλος επιβατικών στην Πολωνία
Αρκετά κράτη μέλη της ΕΕ ανέφεραν μεγάλο ποσοστό «παλιών» επιβατικών αυτοκινήτων (20 ετών και άνω), το 2019. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν από την Πολωνία (37,9%), την Εσθονία (31,5%), τη Φινλανδία (26,9%) και τη Λιθουανία ( 22,6%).
Από την άλλη πλευρά, τα ποσοστά νέων αυτοκινήτων (ηλικίας κάτω των 2 ετών) ήταν υψηλότερα στην Ιρλανδία (28,8%), το Λουξεμβούργο (23,7%), το Βέλγιο (22,9%) και τη Δανία (22,6%).
Τα τελευταία χρόνια, πολλές χώρες προσφέρουν προγράμματα που υποστηρίζουν την αγορά νέων αυτοκινήτων με χαμηλές εκπομπές ρύπων, ενώ παράλληλα ωθούν σε απόσυρση και ανακύκλωση των παλιών αυτοκινήτων. Ο γενικός στόχος αυτών των προγραμμάτων ήταν η ανανέωση του στόλου των επιβατικών αυτοκινήτων με αυτοκίνητα χαμηλότερης εκπομπής ρύπων, και ταυτόχρονα η τόνωση των οικονομιών. Αυτά τα προγράμματα είχαν κάποια επίδραση στη σύνθεση ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων σε μεμονωμένες χώρες.
Latest News
Γιατί οι τραπεζίτες της Wall Street έχουν... εμμονή με τον Ιλον Μασκ
Οι σύμβουλοι της Wall Street είναι έτοιμοι για πολλές... μπίζνες και ο Ιλον Μασκ είναι ο πιο πολύτιμος επιχειρηματίας για αυτούς
Σε υψηλό 18μήνου καλπάζουν οι τιμές τροφίμων
Τα νέα στοιχεία του FAO ενισχύουν τις ανησυχίες για νέες πληθωριστικές πιέσεις περιπλέκοντας το έργο των κεντρικών τραπεζών και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού
Ξανά στο τιμόνι του υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ, το «γεράκι των δασμών» Ρομπ Λάιχτιτζερ
Πιθανά μέλη στην κυβέρνηση Τράμπ οι «χορηγοί», διαχειριστές hedge fund , Σκοτ Μπέσεντ και Τζον Πόλσον
Κέρδη 2,73 δισ. δολάρια στο γ΄τρίμηνο για τη ναυτιλιακή CMA CGM
Η CMA CGM ανακοίνωσε καθαρά κέρδη ύψους 2,73 δισ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο, έναντι 388 εκατ. δολ. πέρυσι
Αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης αποφάσισε η Βουλή της Τσεχίας
Η ηλικία συνταξιοδότησης στην Τσεχία, με όριο σήμερα τα 65 έτη, θα αυξάνεται κατά ένα μήνα ετησίως, φθάνοντας το ανώτατο όριο των 67 ετών το 2056
Ο κολοσσός των ομολόγων που προειδοποιεί για «υπερθέρμανση» της αμερικανικής οικονομίας
Οι πολιτικές Τραμπ θα μπορούσαν σταματήσουν τις μειώσεις των επιτοκίων, θέτοντας σε κίνδυνο τις μετοχές, αναφέρει η Pimco
Υποψήφιος για δεύτερη θητεία στην κεντρική τράπεζα της Φινλανδίας ο Όλι Ρεν
Μεταξύ των 8 υποψηφιοτήτων που υποβλήθηκαν, μια νοσοκόμα και ένας καθηγητής Γυμνασίου - Η απόφαση αναμένεται σε μια εβδομάδα
Ξεπέρασε το 1 τρισ. η κεφαλαιοποίηση της Tesla
Η Tesla του Ίλον Μασκ ωφελείται σημαντικά από την επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στη αμερικανική προεδρία
Reuters Αποκλειστικό: Πιέσεις ΕΚΤ προς Raiffeisen και UniCredit για τη δημιουργία αποθεματικού για τη Ρωσία
Η ΕΚΤ επιδιώκει να αντιμετωπίσει τους κινδύνους που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οι δύο τράπεζες από τη λειτουργία τους σε μια χώρα στην οποία δεν έχουν πλέον αποτελεσματικό έλεγχο των δραστηριοτήτων του
Νέα δεδομένα για τις ευρωπαϊκές τράπεζες υπό τον Τραμπ - Δυσκολεύει ο ανταγωνισμός
Οι ευρωπαϊκές τράπεζες αγωνίζονται να ενισχύουν την κερδοφορία τους - Το νέο τοπίο μετά τις αμερικανικές εκλογές