Από ρεκόρ σε ρεκόρ «πετάει» ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου (Baltic Dry Index -BDI) που σκαρφάλωσε στις 4.560μονάδες, καταγράφοντας άνοδο 150 μονάδων από χθες Τρίτη και έπιασε επίπεδα που είχε να δει από τον Νοέμβριο του 2009.
Κέρδη καταγράφουν όλα τα μεγέθη πλοίων. Στα capesizes, που μεταφέρουν μέχρι και 180.000 τόνους σιδηρομετάλλευμα ή άνθρακα ο μέσος ημερήσιος ναύλος άγγιξε τα 60.000 δολ. και έφτασε τα 59.715 δολ. Ανάλογα κινήθηκαν και τα μιαρότερα μεγέθη πλοίων.
Όπως επισημαίνει στον «ot.gr» ο κ. Γιάννης Παργανάς αναλυτής του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal, η ανοδική κίνηση των ναύλων που καταγράφεται το τελευταίο διάστημα είναι συνάρτηση πολλών επιμέρους παραγόντων, πέραν της γενικής τάσης αύξησης της ζήτησης στα commodities. Τις προηγούμενες ημέρες η αγορά των Capesize πλοίων στον Ειρηνικό κατέγραφε τις πιο μεγάλες αυξήσεις στους ναύλους λόγω του τυφώνα Chanthu στην Ανατολική Σινική Θάλασσα που επηρέαζε την προσφορά χωρητικότητας, ενώ παράλληλα ήταν σταθερή η ζήτηση αυστραλιανού σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα. Τα δρομολόγια στον Ειρηνικό αυξήθηκαν κατά 2.684 δολ. σε ημερήσια βάση στα 55.689 δολ. ενώ στον Ατλαντικό παρέμειναν σταθερά στα υψηλά επίπεδα των 64.440 δολ. την ημέρα. Και στα panamax όμως επισημαίνει η Intermodal η εβδομάδα που πέρασε ξεκίνησε με ανοδική ρότα συνεχίζοντας μια δυναμική των προηγούμενων ημερών.
Στο όλο κλίμα βοήθησε και η επάνοδος της δραστηριότητας στον Κόλπο του Μεξικού αφού πέρασε ο τυφώνας Ida, ενώ τα πλοία μικρότερου μεγέθους επωφελήθηκαν από τις ανοδικές τάσεις στα μεγαλύτερα. Αξίζει να σημειωθεί επίσης η αυξημένη δραστηριότητα για τα φορτία άνθρακα της Ινδονησίας όπως και ο ανοδικός όγκος συναλλαγών στον Κόλπο του Μεξικού.
Τέλος θετικά επέδρασε στους ναύλους η έλλειψη χωρητικότητας στα δρομολόγια του Ατλαντικού ειδικά για τα φορτία εκτός της περιοχής Ανατολικής Ακτής Νοτίου Αμερικής (ECSA).
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons