Σε επαγγέλματα του κλάδου μεταφορών σε επίπεδο ΕΕ απασχολήθηκαν 10,8 εκατομμύρια άτομα ηλικίας άνω των 15 ετών το 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat. Ο αριθμός αυτός σηματοδοτεί μια μείωση κατά 6% σε σύγκριση με το 2019 (11,6 εκατομμύρια).
Στα επαγγέλματα του κλάδου μεταφοράς περιλαμβάνονται οδηγοί βαρέων φορτηγών και λεωφορείων (35% των ατόμων που απασχολούνται σε μεταφορικά επαγγέλματα), εργάτες στους κλάδους μεταφοράς και αποθήκευσης (22%), οδηγούς αυτοκινήτων, φορτηγών και μοτοσικλετών (19%), ταχυδρόμους, διανομείς πακέτων (κούριερ), μεταφορείς αποσκευών και άλλοι εργαζόμενοι (12%), εργαζόμενοι απορριμμάτων (5%), οδηγοί αμαξοστοιχιών και συναφείς εργαζόμενοι (3%) και ταξιδιωτικοί συνοδοί, ξεναγοί κ.α. (3%).
Μεταξύ των θέσεων εργασίας στις μεταφορές, την μεγαλύτερη μείωση στην απασχόληση κατέγραψαν οι εισπράκτορες και οι ξεναγοί το 2020 (-16% απασχολούμενοι σε σύγκριση με το 2019), ακολουθούμενοι από τους εργαζόμενους μεταφορών και αποθήκευσης (-11%).
Η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων στις μεταφορές ήταν άνδρες (85%). Πάνω από το ένα τρίτο των ατόμων που απασχολούνται σε επαγγέλματα μεταφορών στην ΕΕ ήταν 50 ετών ή άνω (37%) ή 35 έως 49 ετών (36%). Από την άλλη πλευρά, ένα ελαφρώς χαμηλότερο ποσοστό ήταν ηλικίας κάτω των 35 ετών (29%).
Το 2020, κατά μέσο όρο, υπήρχαν 29 εργαζόμενοι μεταφορών ανά 1 000 άτομα στην ΕΕ, ωστόσο, αυτό το ποσοστό είχε διακύμανση από περιοχή σε περιοχή. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν γενικά στις νοτιοανατολικές περιοχές της ΕΕ, με τη Νότια-Μουντένια στη Ρουμανία να είναι στην κορυφή με 65 εργαζόμενους μεταφορών ανά 1 000 άτομα.
Ακολούθησαν τρεις βουλγαρικές περιοχές: Βορειοδυτικά (58), Βορειο-Κεντρικά (54), Νοτιο-Κεντρικά (51), καθώς και η Κεντρική και Δυτική Περιφέρεια στη Λιθουανία (51).
Αντίθετα, η Μπραμπάντ στη Βαλονία του Βελγίου κατέγραψε το χαμηλότερο ποσοστό εργαζόμενων στον κλάδο μεταφορών ανά 1 000 άτομα (15), ακολουθούμενη από το Νότιο Αιγαίο στην Ελλάδα (16), το Μπέργκενλαντ της Αυστρίας και τη Μελίλα της Ισπανίας (αμφότερα 18) καθώς και την Καλαβρία στην Ιταλία (19).
Όσον αφορά στην Ελλάδα, το υψηλότερο ποσοστό απασχόλησης εργαζομένων του κλάδου είχε η Στερεά Ελλάδα (40,6 άτομα ανά 1000 κατοίκους), η Θεσσαλία με 24,3 και η Ανατ. Μακεδονία-Θράκη με 22,8.
Latest News
Άσπονδοι φίλοι - Γιατί ο Ρόθτσιλντ κατέθεσε μήνυση κατά του Λαρς Ρόθτσαϊλντ
Έξι μήνες νωρίτερα, ο γόνος της τραπεζικής δυναστείας Ρόθτσαϊλντ συμφώνησε να προεδρεύσει στην εταιρεία γερμανικών χρηματοπιστωτών
Διάσημοι μπροστά στην καταστροφή - Τι συμβαίνει στην Καλιφόρνια
Δεκάδες είναι οι ηθοποιοί, σταρ και διασημότητες που είδαν τα σπίτια και τις περιουσίες τους να καταστρέφονται από την πυρκιαγιά στην Καλιφόρνια
Το TikTok προειδοποιεί - «Ενός κακού, μύρια έπονται»
Η ByteDance έχει προθεσμία μέχρι τις 19 Ιανουαρίου για να πουλήσει το TikTok ή να αντιμετωπίσει απαγόρευση για λόγους εθνικής ασφάλειας
Όταν οι ασφαλιστικές δεν καλύπτουν - Ποιος θα πληρώσει τελικά την ανοικοδόμηση στην Καλιφόρνια
Η πυρκαγιά που σάρωσε μια από τις πλουσιότερες ακτές στην Καλιφόρνια, έχει προκαλέσει ζημιές άνω των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων
Αμερικανική... έξοδος από τη Γερμανία - Ποιος λιανοπωλητής αποεπενδύει
Η επιτυχία του παίκτη του ηλεκτρονικού εμπορίου στο Ηνωμένο Βασίλειο, επισκίασε τις επιδόσεις του στη Γερμανία
Και ξαφνικά η Wall άρχισε και πάλι να μιλά για αυξήσεις στα επιτόκια
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η απόφαση της Fed να αφήσει αμετάβλητα τα επιτόκια στο τέλος του μήνα θεωρείται ειλημμένη
Πώς τα λούτρινα παιχνίδια έγιναν μόδα μεταξύ των Gen Z και Millennials
Τα λούτρινα παιχνίδια αποτελούν μια αγορά αξίας σχεδόν 12 δισ. δολάρια, βάσει στοιχείων του 2023
«Οι εταιρείες χρειάζονται περισσότερη αρσενική ενέργεια» - Τι εννοεί ο Ζάκερμπεργκ
Ο Ζάκερμπεργκ της Meta εκφράζει τη λύπη του για την άνοδο των «πολιτιστικά στειρωμένων» εταιρειών και ζητά «λίγη επιθετικότητα»
Ο παράξενος λόγος που η Birkenstock κυνηγάει «μαϊμούδες»
Ο Γερμανός κατασκευαστής μοντέρνων υποδημάτων με βάση το φελλό κατέθεσε τρεις αγωγές για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων
Διψήφια αύξηση στα μπόνους στελεχών μεγάλων τραπεζών της Wall Street
Οι αυξήσεις ακολουθούν δύο χρόνια συγκράτησης στον κλάδο - Οι διοικούντες σχεδιάζουν αυξήσεις που αντικατοπτρίζουν την ανάκαμψη