
Σε επαγγέλματα του κλάδου μεταφορών σε επίπεδο ΕΕ απασχολήθηκαν 10,8 εκατομμύρια άτομα ηλικίας άνω των 15 ετών το 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat. Ο αριθμός αυτός σηματοδοτεί μια μείωση κατά 6% σε σύγκριση με το 2019 (11,6 εκατομμύρια).
Στα επαγγέλματα του κλάδου μεταφοράς περιλαμβάνονται οδηγοί βαρέων φορτηγών και λεωφορείων (35% των ατόμων που απασχολούνται σε μεταφορικά επαγγέλματα), εργάτες στους κλάδους μεταφοράς και αποθήκευσης (22%), οδηγούς αυτοκινήτων, φορτηγών και μοτοσικλετών (19%), ταχυδρόμους, διανομείς πακέτων (κούριερ), μεταφορείς αποσκευών και άλλοι εργαζόμενοι (12%), εργαζόμενοι απορριμμάτων (5%), οδηγοί αμαξοστοιχιών και συναφείς εργαζόμενοι (3%) και ταξιδιωτικοί συνοδοί, ξεναγοί κ.α. (3%).
Μεταξύ των θέσεων εργασίας στις μεταφορές, την μεγαλύτερη μείωση στην απασχόληση κατέγραψαν οι εισπράκτορες και οι ξεναγοί το 2020 (-16% απασχολούμενοι σε σύγκριση με το 2019), ακολουθούμενοι από τους εργαζόμενους μεταφορών και αποθήκευσης (-11%).

Η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων στις μεταφορές ήταν άνδρες (85%). Πάνω από το ένα τρίτο των ατόμων που απασχολούνται σε επαγγέλματα μεταφορών στην ΕΕ ήταν 50 ετών ή άνω (37%) ή 35 έως 49 ετών (36%). Από την άλλη πλευρά, ένα ελαφρώς χαμηλότερο ποσοστό ήταν ηλικίας κάτω των 35 ετών (29%).
Το 2020, κατά μέσο όρο, υπήρχαν 29 εργαζόμενοι μεταφορών ανά 1 000 άτομα στην ΕΕ, ωστόσο, αυτό το ποσοστό είχε διακύμανση από περιοχή σε περιοχή. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν γενικά στις νοτιοανατολικές περιοχές της ΕΕ, με τη Νότια-Μουντένια στη Ρουμανία να είναι στην κορυφή με 65 εργαζόμενους μεταφορών ανά 1 000 άτομα.
Ακολούθησαν τρεις βουλγαρικές περιοχές: Βορειοδυτικά (58), Βορειο-Κεντρικά (54), Νοτιο-Κεντρικά (51), καθώς και η Κεντρική και Δυτική Περιφέρεια στη Λιθουανία (51).
Αντίθετα, η Μπραμπάντ στη Βαλονία του Βελγίου κατέγραψε το χαμηλότερο ποσοστό εργαζόμενων στον κλάδο μεταφορών ανά 1 000 άτομα (15), ακολουθούμενη από το Νότιο Αιγαίο στην Ελλάδα (16), το Μπέργκενλαντ της Αυστρίας και τη Μελίλα της Ισπανίας (αμφότερα 18) καθώς και την Καλαβρία στην Ιταλία (19).
Όσον αφορά στην Ελλάδα, το υψηλότερο ποσοστό απασχόλησης εργαζομένων του κλάδου είχε η Στερεά Ελλάδα (40,6 άτομα ανά 1000 κατοίκους), η Θεσσαλία με 24,3 και η Ανατ. Μακεδονία-Θράκη με 22,8.


Latest News

Το Χονγκ Κονγκ σταματάει την αποστολή δεμάτων στις ΗΠΑ, λόγω των δασμών Τραμπ
Οι ΗΠΑ είναι παράλογες, εκφοβίζουν και επιβάλλουν δασμούς καταχρηστικά, ανακοίνωσαν τα ταχυδρομεία του Χονγκ Κονγκ

Χαμηλότερος από τον αναμενόμενο ο πληθωρισμός στη Βρετανία τον Μάρτιο
Τι θα κάνει η Τράπεζα της Αγγλίας με τα επιτόκια

Η Κίνα αντικαθιστά τον κορυφαίο διεθνή εμπορικό διαπραγματευτή της
Ποιος είναι ο νέος επικεφαλής για την Κίνα στις εμπορικές διαπραγματεύσεις - Τι σηματοδοτεί η αλλαγή

Η Nvidia θα «χάσει» 5,5 δισ. καθώς οι ΗΠΑ περιορίζουν τις πωλήσεις chip στην Κίνα
Η Nvidia ανακοίνωσε ότι οι ΗΠΑ έχουν ξεκαθαρίσει ότι οι νέοι περιορισμοί είναι απαραίτητοι για την αντιμετώπιση του κινδύνου χρήσης τσιπ H20 σε «έναν υπερυπολογιστή στην Κίνα»

Οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες FMCG στην Ευρώπη - Έρευνα Circana
Η Circana δημοσιεύει σε συνεργασία με το περιοδικό ESM τις κατηγορίες προϊόντων που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τον τελευταίο χρόνο

Το Εμπορικό Επιμελητήριο της ΕΕ στην Κίνα ζητάει από το Πεκίνο να αλλάξει εμπορική πολιτική
Τι ζητούν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, στον απόηχο του εμπορικού πολέμου που κήρυξε ο Τραμπ

Οι ΗΠΑ αντιδρούν, αλλά συνεχίζουν τις συζητήσεις για τον παγκόσμιο φόρο - Τι λέει ο ΟΟΣΑ
Περισσότερες από 135 χώρες υπέγραψαν τη μεγαλύτερη εταιρική φορολογική μεταρρύθμιση εδώ και περισσότερα από τέσσερα χρόνια πριν

Η PwC αποχωρεί από την Αφρική για να αποφύγει τα σκάνδαλα
Ο παγκόσμιος πρόεδρος της PwC, Mohamed Kande, αντιμετωπίζει τις συνέπειες των σκανδάλων σε πολλές ηπείρους από τότε που ανέλαβε τον ρόλο τον Ιούλιο

Και τα κρίσιμα ορυκτά στο έλεος των δασμών Τραμπ
Η έρευνα που ξεκινούν οι Ηνωμένες Πολιτείες απειλεί να πυροδοτήσει έναν νέο κρίσιμο εμπορικό πόλεμο ορυκτών

Με ρυθμό 5,4% έτρεξε η κινεζική οικονομία το α' τρίμηνο
Η UBS εκτίμησε ότι λίγο λιγότερο από το 60% των εισαγωγών των ΗΠΑ από την Κίνα υπόκεινται σε μέγιστο δασμό 145%