Το Δημοτικό Συμβούλιο της Νέας Υόρκης βρίσκεται σε καλό δρόμο για να εγκρίνει ένα πρωτοποριακό πακέτο νομοθεσίας την Πέμπτη, το οποίο θα ορίσει ελάχιστες αμοιβές και θα βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας για τους ταχυμεταφορείς που απασχολούνται σε υπηρεσίες παράδοσης τροφίμων όπως οι Grubhub, DoorDash και UberEats, αναφέρουν οι New York Times.
Τα νομοσχέδια, τα οποία έχουν την υποστήριξη του δημάρχου Μπιλ ντε Μπλάσιο, είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα της συνεχούς προσπάθειας των αρχών της πόλης να ρυθμίσουν έναν κλάδο με τζίρους πολλών εκατομμυρίων δολαρίων. Ενώ άλλες πόλεις έχουν λάβει διάφορα μέτρα για τον περιορισμό των εφαρμογών παράδοσης τροφίμων, καμία πόλη δεν έχει προχωρήσει τόσο όσο η Νέα Υόρκη, η οποία φιλοξενεί τη μεγαλύτερη και πιο ανταγωνιστική αγορά παράδοσης τροφίμων στη χώρα.
Δικαιώματα
Η νομοθεσία φιλοδοξεί να αποτρέψει τις εφαρμογές παράδοσης τροφίμων και τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών από το να χρεώνουν τέλη στην αμοιβή των εργαζομένων τους. Θα υποχρεώνουν τις apps να αποκαλύπτουν τις πολιτικές παροχών τους και θα τους απαγορεύει να χρεώνουν στους εργαζομένους τους τα ειδικά κουτιά παράδοσης που μπορεί να κοστίζουν έως και 50 δολάρια. Επίσης θα υποχρεούνται οι ιδιοκτήτες εστιατορίων να διαθέτουν τις τουαλέτες τους στους εργαζόμενους στον τομέα της διανομής.
Οι εργαζόμενοι στο delivery θα μπορούν επίσης να ορίσουν παραμέτρους στις διαδρομές που θα επιλέγουν να κάνουν χωρίς να έχουν το φόβο ο εργοδότης να τους επιβάλει διάφορες ποινές. Οι εργαζόμενοι -που συχνά γίνονται στόχος ληστών με σκοπό να τους αποσπάσουν τα χρήματά τους ή τα ηλεκτρονικά τους ποδήλατα-θα μπορούν να καθορίσουν τη μέγιστη απόσταση που θέλουν να διανύσουν από ένα εστιατόριο ή να διευκρινίσουν ότι δεν είναι διατεθειμένοι να περάσουν γέφυρες για να κάνουν παράδοση, για παράδειγμα.
Απαγορευμένη… τουαλέτα
«Αυτοί οι εργαζόμενοι θυσίασαν τη δική τους ασφάλεια κατά τη διάρκεια της πανδημίας για να φέρουν φαγητό στα σπίτια μας, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις τους αρνήθηκαν την πρόσβαση στο μπάνιο στα εστιατόρια και τους χρεώθηκαν τέλη από εφαρμογές τρίτων», δήλωσε ο Κόρει Τζόνσον, μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου της Νέας Υόρκης. «Είμαι περήφανος για τη Νέα Υόρκη και το Συμβούλιο για την υποστήριξη προς αυτούς τους εργαζομένους και παροτρύνω και άλλες μεγάλες πόλεις να προστατεύσουν αυτόν τον κλάδο».
Οι συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους σε delivery διαφόρων εφαρμογών και πλατφορμών στη Νέα Υόρκη επανήλθαν στο επίκεντρο πριν από τρεις εβδομάδες, όταν ο τυφώνας Άιντα έπληξε την πόλη και οι σκηνές με εργαζόμενους στο delivery να διασχίζουν πλημμυρισμένους δρόμους για να παραδώσουν γεύματα, προκάλεσαν οργή.
Η χρήση εφαρμογών παράδοσης τροφίμων εκτινάχθηκε στα ύψη καθώς η πανδημία του κορωνοϊού έκλεισε τις τραπεζαρίες των εστιατορίων σε όλη την πόλη. Αλλά για τους, κυρίως, μετανάστες εργαζομένους του κλάδου, που είχαν επιφορτιστεί με την παράδοση των γευμάτων, οι συνθήκες εργασίας έγιναν πιο δύσκολες από ποτέ.
Ο Χοσέ Ραμίρεζ, που ήρθε στη Νέα Υόρκη από την Πουέμπλα του Μεξικού, εργάστηκε ως ντελιβεράς στο Μανχάταν για τέσσερα χρόνια. Είπε ότι κερδίζει περίπου 8 δολάρια την ώρα χωρίς τα tips, κάτι που απαιτεί να εργάζεται περισσότερες από 10 ώρες την ημέρα τις περισσότερες ημέρες για να κερδίσει αρκετά χρήματα για να συντηρηθεί. Ο ίδιος είναι μέλος της Los Deliveristas Unidos, μιας ομάδας που παλεύει εδώ και χρόνια για την προστασία των εργαζομένων στο χώρο των διανομών. Όπως κατήγγειλε, τα εστιατόρια του αρνούνται την πρόσβαση στην τουαλέτα, με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις να αναγκάζεται να τηλεφωνεί στους φίλους του κατά τη διάρκεια της βάρδιας του για να χρησιμοποιήσει το μπάνιο τους.
Δύο αγωγές από κολοσσούς
Η πόλη της Νέας Υόρκης αντιμετωπίζει αυτήν τη στιγμή δύο αγωγές από τις μεγαλύτερες εταιρείες διανομής τροφίμων στον κλάδο, οι οποίες επιδιώκουν να εξαλείψουν τους κανόνες που ρυθμίζουν το πόσο οι εφαρμογές μπορούν να χρεώνουν εστιατόρια και τις πληροφορίες που πρέπει να αποκαλύψουν.
Οι Grubhub, DoorDash και Uber Eats κατέθεσαν μήνυση στο Ομοσπονδιακό Περιφερειακό Δικαστήριο στο Μανχάταν νωρίτερα αυτόν τον μήνα υποστηρίζοντας ότι το ανώτατο όριο 15 % των τελών για διαδικτυακές παραγγελίες και το 5 % ανά παραγγελία για άλλες αμοιβές όπως το μάρκετινγκ, ήταν αντισυνταγματικό και τελικά θα οδηγούσε σε υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές και λιγότερα κέρδη για τα εστιατόρια.
Η DoorDash κατέθεσε ξεχωριστή αγωγή την περασμένη εβδομάδα αμφισβητώντας έναν άλλο νόμο που ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο, ο οποίος θα απαιτούσε από τις εφαρμογές να μοιράζονται δεδομένα πελατών, όπως ονόματα, διευθύνσεις, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και αριθμούς τηλεφώνου με τα εστιατόρια.
Latest News
Παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για την προστασία του νομίσματος στην Ινδία
Η ισοτιμία της ρουπίας δημιουργεί συνθήκες στην Ινδία για κερδοσκοπικά στοιχήματα
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα