![Νέα Υόρκη – Νέος νόμος για ντελιβεράδες με ελάχιστη αμοιβή και έλεγχο στους όρους εργασίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/Grubhub-scaled.jpg)
Το Δημοτικό Συμβούλιο της Νέας Υόρκης βρίσκεται σε καλό δρόμο για να εγκρίνει ένα πρωτοποριακό πακέτο νομοθεσίας την Πέμπτη, το οποίο θα ορίσει ελάχιστες αμοιβές και θα βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας για τους ταχυμεταφορείς που απασχολούνται σε υπηρεσίες παράδοσης τροφίμων όπως οι Grubhub, DoorDash και UberEats, αναφέρουν οι New York Times.
Τα νομοσχέδια, τα οποία έχουν την υποστήριξη του δημάρχου Μπιλ ντε Μπλάσιο, είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα της συνεχούς προσπάθειας των αρχών της πόλης να ρυθμίσουν έναν κλάδο με τζίρους πολλών εκατομμυρίων δολαρίων. Ενώ άλλες πόλεις έχουν λάβει διάφορα μέτρα για τον περιορισμό των εφαρμογών παράδοσης τροφίμων, καμία πόλη δεν έχει προχωρήσει τόσο όσο η Νέα Υόρκη, η οποία φιλοξενεί τη μεγαλύτερη και πιο ανταγωνιστική αγορά παράδοσης τροφίμων στη χώρα.
Δικαιώματα
Η νομοθεσία φιλοδοξεί να αποτρέψει τις εφαρμογές παράδοσης τροφίμων και τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών από το να χρεώνουν τέλη στην αμοιβή των εργαζομένων τους. Θα υποχρεώνουν τις apps να αποκαλύπτουν τις πολιτικές παροχών τους και θα τους απαγορεύει να χρεώνουν στους εργαζομένους τους τα ειδικά κουτιά παράδοσης που μπορεί να κοστίζουν έως και 50 δολάρια. Επίσης θα υποχρεούνται οι ιδιοκτήτες εστιατορίων να διαθέτουν τις τουαλέτες τους στους εργαζόμενους στον τομέα της διανομής.
Οι εργαζόμενοι στο delivery θα μπορούν επίσης να ορίσουν παραμέτρους στις διαδρομές που θα επιλέγουν να κάνουν χωρίς να έχουν το φόβο ο εργοδότης να τους επιβάλει διάφορες ποινές. Οι εργαζόμενοι -που συχνά γίνονται στόχος ληστών με σκοπό να τους αποσπάσουν τα χρήματά τους ή τα ηλεκτρονικά τους ποδήλατα-θα μπορούν να καθορίσουν τη μέγιστη απόσταση που θέλουν να διανύσουν από ένα εστιατόριο ή να διευκρινίσουν ότι δεν είναι διατεθειμένοι να περάσουν γέφυρες για να κάνουν παράδοση, για παράδειγμα.
Απαγορευμένη… τουαλέτα
«Αυτοί οι εργαζόμενοι θυσίασαν τη δική τους ασφάλεια κατά τη διάρκεια της πανδημίας για να φέρουν φαγητό στα σπίτια μας, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις τους αρνήθηκαν την πρόσβαση στο μπάνιο στα εστιατόρια και τους χρεώθηκαν τέλη από εφαρμογές τρίτων», δήλωσε ο Κόρει Τζόνσον, μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου της Νέας Υόρκης. «Είμαι περήφανος για τη Νέα Υόρκη και το Συμβούλιο για την υποστήριξη προς αυτούς τους εργαζομένους και παροτρύνω και άλλες μεγάλες πόλεις να προστατεύσουν αυτόν τον κλάδο».
Οι συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους σε delivery διαφόρων εφαρμογών και πλατφορμών στη Νέα Υόρκη επανήλθαν στο επίκεντρο πριν από τρεις εβδομάδες, όταν ο τυφώνας Άιντα έπληξε την πόλη και οι σκηνές με εργαζόμενους στο delivery να διασχίζουν πλημμυρισμένους δρόμους για να παραδώσουν γεύματα, προκάλεσαν οργή.
Η χρήση εφαρμογών παράδοσης τροφίμων εκτινάχθηκε στα ύψη καθώς η πανδημία του κορωνοϊού έκλεισε τις τραπεζαρίες των εστιατορίων σε όλη την πόλη. Αλλά για τους, κυρίως, μετανάστες εργαζομένους του κλάδου, που είχαν επιφορτιστεί με την παράδοση των γευμάτων, οι συνθήκες εργασίας έγιναν πιο δύσκολες από ποτέ.
Ο Χοσέ Ραμίρεζ, που ήρθε στη Νέα Υόρκη από την Πουέμπλα του Μεξικού, εργάστηκε ως ντελιβεράς στο Μανχάταν για τέσσερα χρόνια. Είπε ότι κερδίζει περίπου 8 δολάρια την ώρα χωρίς τα tips, κάτι που απαιτεί να εργάζεται περισσότερες από 10 ώρες την ημέρα τις περισσότερες ημέρες για να κερδίσει αρκετά χρήματα για να συντηρηθεί. Ο ίδιος είναι μέλος της Los Deliveristas Unidos, μιας ομάδας που παλεύει εδώ και χρόνια για την προστασία των εργαζομένων στο χώρο των διανομών. Όπως κατήγγειλε, τα εστιατόρια του αρνούνται την πρόσβαση στην τουαλέτα, με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις να αναγκάζεται να τηλεφωνεί στους φίλους του κατά τη διάρκεια της βάρδιας του για να χρησιμοποιήσει το μπάνιο τους.
Δύο αγωγές από κολοσσούς
Η πόλη της Νέας Υόρκης αντιμετωπίζει αυτήν τη στιγμή δύο αγωγές από τις μεγαλύτερες εταιρείες διανομής τροφίμων στον κλάδο, οι οποίες επιδιώκουν να εξαλείψουν τους κανόνες που ρυθμίζουν το πόσο οι εφαρμογές μπορούν να χρεώνουν εστιατόρια και τις πληροφορίες που πρέπει να αποκαλύψουν.
Οι Grubhub, DoorDash και Uber Eats κατέθεσαν μήνυση στο Ομοσπονδιακό Περιφερειακό Δικαστήριο στο Μανχάταν νωρίτερα αυτόν τον μήνα υποστηρίζοντας ότι το ανώτατο όριο 15 % των τελών για διαδικτυακές παραγγελίες και το 5 % ανά παραγγελία για άλλες αμοιβές όπως το μάρκετινγκ, ήταν αντισυνταγματικό και τελικά θα οδηγούσε σε υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές και λιγότερα κέρδη για τα εστιατόρια.
Η DoorDash κατέθεσε ξεχωριστή αγωγή την περασμένη εβδομάδα αμφισβητώντας έναν άλλο νόμο που ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο, ο οποίος θα απαιτούσε από τις εφαρμογές να μοιράζονται δεδομένα πελατών, όπως ονόματα, διευθύνσεις, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και αριθμούς τηλεφώνου με τα εστιατόρια.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Golden Visa: Η Πορτογαλία επιταχύνει την διαδικασία μετά από μεγάλες καθυστερήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_golden_visa24_1-600x352.png)
Η Πορτογαλία επιταχύνει την διαδικασία Golden Visa μετά από μεγάλες καθυστερήσεις
Η Πορτογαλία επισπεύδει τις αιτήσεις για Golden Visa μεταβαίνοντας από ένα σύστημα ψηφιακής υποβολής αιτήσεων
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
![Μεξικό: Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xalyvas-600x370.jpg)
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
![Κομισιόν: Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/von-der-leyen-vance-600x400.jpg)
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων