![Μελέτη – Απειλεί την ανταγωνιστικότητα η μετάβαση στο cloud μόνο για εξοικονόμηση κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/acc.jpg)
Eνώ οι επιχειρήσεις σκοπεύουν να μεταφέρουν περισσότερα από τα 2/3 του όγκου εργασίας τους στο cloud -κατά μέσο όρο τα επόμενα 3 έως 5 χρόνια- μόνο οι μισές θα χρησιμοποιούν τις πλήρεις δυνατότητες του cloud στις διάφορες μορφές του για να μετασχηματίσουν τις καθημερινές επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και να εκσυγχρονίσουν εφαρμογές για την κάλυψη των επιχειρηματικών τους αναγκών.
Αυτό προκύπτει από τη νέα παγκόσμια μελέτη της Accenture, στην οποία συμμετείχαν 4.000 υψηλόβαθμα στελέχη του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, με τίτλο «Ever-ready for Every Opportunity: How to Unleash Competitiveness on the Cloud Continuum».
Η μελέτη εστιάζει σε μια ξεχωριστή ομάδα επιχειρήσεων που αντιμετωπίζει το cloud ως ένα νέο λειτουργικό μοντέλο για τη διαρκή επανεφεύρεσή τους. Οι επιχειρήσεις αυτές αξιοποιούν τις καινοτόμες δυνατότητες σε όλο το φάσμα του cloud -public, private και edge- και αποκομίζουν μεγαλύτερη επιχειρηματική αξία, πέρα απλά από την εξοικονόμηση κόστους.
Εξηγεί γιατί η μετάβαση στο cloud ως μια απλή μεταφορά υπολογιστικής ισχύος -στη λογική ενός οικονομικότερου και αποδοτικότερου κέντρου δεδομένων- είναι περιοριστική.
Στην πράξη, η μυωπική εστίαση στην εξοικονόμηση κόστους μπορεί να αποτελέσει ανταγωνιστικό μειονέκτημα για τους οργανισμούς σε σύγκριση με εκείνους που υιοθετούν μια ολιστική στρατηγική προσέγγιση.
Η Accenture αποκαλεί τις επιχειρήσεις που πρωτοστατούν στο cloud ως «Continuum Competitors».
Αυτές οι επιχειρήσεις -περίπου 12%-15% του δείγματος, ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή- ξεχωρίζουν καθώς επεκτείνουν την εμπειρία που απέκτησαν στο public cloud σε επίπεδο private και edge cloud για να μετασχηματίσουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες.
Ως αποτέλεσμα, επιτυγχάνουν σημαντικά οφέλη από τη διαρκή δέσμευσή τους στο cloud και ξεπερνούν τον ανταγωνισμό. Σύμφωνα με τη μελέτη, οι «Continuum Competitors» είναι επίσης πολύ καλύτερα τοποθετημένοι και προετοιμασμένοι για μελλοντικούς κινδύνους.
Σε αντίθεση με τις επιχειρήσεις που επιλέγουν απλά το cloud για εξοικονόμηση κόστους και αποτελεσματικότητα, οι «Continuum Competitors»:
- είναι δύο έως τρεις φορές πιο πιθανό να καινοτομήσουν, να αυτοματοποιήσουν και να επανασχεδιάσουν τις διαδικασίες και τις δραστηριότητές τους
- επιτυγχάνουν μεγαλύτερη μείωση κόστους -μεταξύ 1,2x στη Βόρεια Αμερική και 2,7x στην Ευρώπη- σε σχέση με τις επιχειρήσεις που εστιάζουν κυρίως στη μεταφορά δεδομένων (data migration)
- στοχεύουν στην επίτευξη περισσότερων επιχειρησιακών και οικονομικών στόχων, όπως αύξηση πελατών και ταχύτερη μετάβαση στην αγορά («go to market») από τους ανταγωνιστές τους
- είναι έως και τρεις φορές πιο πιθανό να αξιοποιήσουν το cloud για τουλάχιστον δύο στόχους βιωσιμότητας, όπως η χρήση πράσινων πηγών ενέργειας, ο σχεδιασμός για χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας και η χρήση διακομιστών πιο αποδοτικά για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.
Μελετώντας τη χρήση του Cloud από τους «Continuum Competitors», η Accenture εντόπισε τέσσερις επιτυχημένες προσεγγίσεις που ισχύουν σε κάθε οργανισμό:
Όραμα και στοχοπροσήλωση
Μια επιχείρηση πρέπει πρώτα να αναπτύξει ένα όραμα και μια στρατηγική που να δηλώνει με σαφήνεια τις βασικές αξίες και τις μελλοντικές φιλοδοξίες της, να προσδιορίζει τα ευάλωτα ανταγωνιστικά σημεία και να ταξινομεί τις δυνατότητες σε σχέση με το πού βρίσκεται η εταιρεία σήμερα και το πού θέλει να πάει. Οι στρατηγικές αυτές θα πρέπει όμως να λαμβάνουν υπόψη τη συνεχή εξέλιξη των δυνατοτήτων του cloud σε όλο το φάσμα.
Καθιέρωση πρακτικών cloud για υποστήριξη και ανάπτυξη τεχνολογιών
Οι επιχειρήσεις πρέπει να συνδυάσουν την υιοθέτηση της τεχνολογίας με πρακτικές που επιβάλλουν πειθαρχία και βοηθούν στην αλλαγή μη τεχνολογικών περιοχών σύμφωνα με το ρυθμό των τεχνολογικών εξελίξεων. Η ευελιξία αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό των «Continuum Competitors» και αντανακλάται σε περιοχές όπως οι cloud-first εφαρμογές, ο μετασχηματισμός του ανθρώπινου δυναμικού και ο πειραματισμός με νέες τεχνολογίες.
Επιτάχυνση της καινοτομίας για την παροχή εξαιρετικών εμπειριών
Οι «Continuum Competitors» δίνουν έμφαση σε έναν τομέα: την εμπειρία. Χρησιμοποιούν έναν συνδυασμό ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού και cloud τεχνολογιών -όπως το edge computing- για να επανασχεδιάσουν τις εμπειρίες που προσφέρουν και να τις φέρουν πιο κοντά στα σημεία διάδρασης με τους πελάτες, τους συνεργάτες και τους υπαλλήλους τους.
Διαρκής στρατηγική δέσμευση
Η ηγεσία πρέπει να καθορίσει επιχειρηματικούς στόχους, να θέσει θεμιτά επίπεδα κινδύνου και να προωθήσει μια κουλτούρα ευελιξίας και ανάπτυξης. Οι επιχειρήσεις πρέπει επίσης να αναγνωρίσουν τη συλλογική συμμετοχή των υπαλλήλων στην πρόκληση: όλοι οι εργαζόμενοι, σε όλο το εύρος της επιχείρησης, πρέπει να ενημερώνονται για τις συνεχώς βελτιωμένες δυνατότητες και τις βέλτιστες πρακτικές του cloud.
Επισημαίνεται ότι η μελέτη πραγματοποιείται σε μια περίοδο κατά την οποία οι επιχειρήσεις έχουν αναγκαστεί, λόγω της πανδημίας, να παρέχουν στους πελάτες τους μοναδικές εμπειρίες και να τους εξυπηρετούν με νέους και εικονικούς τρόπους.
Προηγούμενη μελέτη της Accenture διαπίστωσε ότι εταιρείες που ενίσχυσαν την τεχνολογική τους καινοτομία κατά τη διάρκεια της πανδημίας αυξάνουν τα έσοδά τους πέντε φορές γρηγορότερα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Attica-1-600x400.jpg)
DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα
Η Attica Bank εκτιμά πώς η επιπλέον ζημιά που θα προκύψει από ενδεχόμενη πώληση του εν λόγω χαρτοφυλακίου μέσω τιτλοποίησης υπό το πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων Ηρακλής ΙΙΙ, δεν θα ξεπεράσει το ποσό των 400 εκατ. ευρώ.
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/epixeiriseis_2-600x414.jpg)
Άνοδος 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής
![Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Σιμόπουλος-Αντωνακόπουλος-Λαμπρόπουλος-600x450.jpeg)
Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024
Η Νέα Οδός - Κεντρική Οδός απέσπασε 2 βραβεία στο πεδίο της Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας
![Βρεττού – Attica Bank: Το roadmap για τον 5ο τραπεζικό πόλο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Photo_Eleni-Vrettou-768x546-1-1-600x427.jpg)
Το roadmap της Attica Bank για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο - Τι δήλωσε η Βρεττού
Η CEO της Attica Bank μίλησε για το deal και τη συμφωνία με τους μετόχους στη γενική συνέλευση της τράπεζας
![Space Hellas: Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Space-Hellas-600x375.jpg)
Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου η Space Hellas
Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη λήψη των κατάλληλων τεχνικών μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου παραβίασης ή καταστροφής των πληροφοριακών του συστημάτων
![Attica Bank: Κλειδώνει το deal – Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/attica_bank_774064730-600x375.jpg)
Κλειδώνει το deal για την Attica Bank - Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση
Oλοκληρώνονται οι διαδικασίες της Attica Bank για τη δημιουργία του πέμπτου ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα
![Linea Piu: Τριπλάσια κέρδη για τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Chanel στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/chanel-flap-bag-600x420.jpg)
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
![Flora: Λίγο πιο «θαμπά» το 2023 τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/flora1-600x398.png)
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/synaiteristiki_xanion-768x384-1-600x300.jpg)
Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ
Ενδιαφέρον από τσεχικό επενδυτικό fund