
Eνώ οι επιχειρήσεις σκοπεύουν να μεταφέρουν περισσότερα από τα 2/3 του όγκου εργασίας τους στο cloud -κατά μέσο όρο τα επόμενα 3 έως 5 χρόνια- μόνο οι μισές θα χρησιμοποιούν τις πλήρεις δυνατότητες του cloud στις διάφορες μορφές του για να μετασχηματίσουν τις καθημερινές επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και να εκσυγχρονίσουν εφαρμογές για την κάλυψη των επιχειρηματικών τους αναγκών.
Αυτό προκύπτει από τη νέα παγκόσμια μελέτη της Accenture, στην οποία συμμετείχαν 4.000 υψηλόβαθμα στελέχη του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, με τίτλο «Ever-ready for Every Opportunity: How to Unleash Competitiveness on the Cloud Continuum».
Η μελέτη εστιάζει σε μια ξεχωριστή ομάδα επιχειρήσεων που αντιμετωπίζει το cloud ως ένα νέο λειτουργικό μοντέλο για τη διαρκή επανεφεύρεσή τους. Οι επιχειρήσεις αυτές αξιοποιούν τις καινοτόμες δυνατότητες σε όλο το φάσμα του cloud -public, private και edge- και αποκομίζουν μεγαλύτερη επιχειρηματική αξία, πέρα απλά από την εξοικονόμηση κόστους.
Εξηγεί γιατί η μετάβαση στο cloud ως μια απλή μεταφορά υπολογιστικής ισχύος -στη λογική ενός οικονομικότερου και αποδοτικότερου κέντρου δεδομένων- είναι περιοριστική.
Στην πράξη, η μυωπική εστίαση στην εξοικονόμηση κόστους μπορεί να αποτελέσει ανταγωνιστικό μειονέκτημα για τους οργανισμούς σε σύγκριση με εκείνους που υιοθετούν μια ολιστική στρατηγική προσέγγιση.
Η Accenture αποκαλεί τις επιχειρήσεις που πρωτοστατούν στο cloud ως «Continuum Competitors».
Αυτές οι επιχειρήσεις -περίπου 12%-15% του δείγματος, ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή- ξεχωρίζουν καθώς επεκτείνουν την εμπειρία που απέκτησαν στο public cloud σε επίπεδο private και edge cloud για να μετασχηματίσουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες.
Ως αποτέλεσμα, επιτυγχάνουν σημαντικά οφέλη από τη διαρκή δέσμευσή τους στο cloud και ξεπερνούν τον ανταγωνισμό. Σύμφωνα με τη μελέτη, οι «Continuum Competitors» είναι επίσης πολύ καλύτερα τοποθετημένοι και προετοιμασμένοι για μελλοντικούς κινδύνους.
Σε αντίθεση με τις επιχειρήσεις που επιλέγουν απλά το cloud για εξοικονόμηση κόστους και αποτελεσματικότητα, οι «Continuum Competitors»:
- είναι δύο έως τρεις φορές πιο πιθανό να καινοτομήσουν, να αυτοματοποιήσουν και να επανασχεδιάσουν τις διαδικασίες και τις δραστηριότητές τους
- επιτυγχάνουν μεγαλύτερη μείωση κόστους -μεταξύ 1,2x στη Βόρεια Αμερική και 2,7x στην Ευρώπη- σε σχέση με τις επιχειρήσεις που εστιάζουν κυρίως στη μεταφορά δεδομένων (data migration)
- στοχεύουν στην επίτευξη περισσότερων επιχειρησιακών και οικονομικών στόχων, όπως αύξηση πελατών και ταχύτερη μετάβαση στην αγορά («go to market») από τους ανταγωνιστές τους
- είναι έως και τρεις φορές πιο πιθανό να αξιοποιήσουν το cloud για τουλάχιστον δύο στόχους βιωσιμότητας, όπως η χρήση πράσινων πηγών ενέργειας, ο σχεδιασμός για χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας και η χρήση διακομιστών πιο αποδοτικά για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.
Μελετώντας τη χρήση του Cloud από τους «Continuum Competitors», η Accenture εντόπισε τέσσερις επιτυχημένες προσεγγίσεις που ισχύουν σε κάθε οργανισμό:
Όραμα και στοχοπροσήλωση
Μια επιχείρηση πρέπει πρώτα να αναπτύξει ένα όραμα και μια στρατηγική που να δηλώνει με σαφήνεια τις βασικές αξίες και τις μελλοντικές φιλοδοξίες της, να προσδιορίζει τα ευάλωτα ανταγωνιστικά σημεία και να ταξινομεί τις δυνατότητες σε σχέση με το πού βρίσκεται η εταιρεία σήμερα και το πού θέλει να πάει. Οι στρατηγικές αυτές θα πρέπει όμως να λαμβάνουν υπόψη τη συνεχή εξέλιξη των δυνατοτήτων του cloud σε όλο το φάσμα.
Καθιέρωση πρακτικών cloud για υποστήριξη και ανάπτυξη τεχνολογιών
Οι επιχειρήσεις πρέπει να συνδυάσουν την υιοθέτηση της τεχνολογίας με πρακτικές που επιβάλλουν πειθαρχία και βοηθούν στην αλλαγή μη τεχνολογικών περιοχών σύμφωνα με το ρυθμό των τεχνολογικών εξελίξεων. Η ευελιξία αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό των «Continuum Competitors» και αντανακλάται σε περιοχές όπως οι cloud-first εφαρμογές, ο μετασχηματισμός του ανθρώπινου δυναμικού και ο πειραματισμός με νέες τεχνολογίες.
Επιτάχυνση της καινοτομίας για την παροχή εξαιρετικών εμπειριών
Οι «Continuum Competitors» δίνουν έμφαση σε έναν τομέα: την εμπειρία. Χρησιμοποιούν έναν συνδυασμό ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού και cloud τεχνολογιών -όπως το edge computing- για να επανασχεδιάσουν τις εμπειρίες που προσφέρουν και να τις φέρουν πιο κοντά στα σημεία διάδρασης με τους πελάτες, τους συνεργάτες και τους υπαλλήλους τους.
Διαρκής στρατηγική δέσμευση
Η ηγεσία πρέπει να καθορίσει επιχειρηματικούς στόχους, να θέσει θεμιτά επίπεδα κινδύνου και να προωθήσει μια κουλτούρα ευελιξίας και ανάπτυξης. Οι επιχειρήσεις πρέπει επίσης να αναγνωρίσουν τη συλλογική συμμετοχή των υπαλλήλων στην πρόκληση: όλοι οι εργαζόμενοι, σε όλο το εύρος της επιχείρησης, πρέπει να ενημερώνονται για τις συνεχώς βελτιωμένες δυνατότητες και τις βέλτιστες πρακτικές του cloud.
Επισημαίνεται ότι η μελέτη πραγματοποιείται σε μια περίοδο κατά την οποία οι επιχειρήσεις έχουν αναγκαστεί, λόγω της πανδημίας, να παρέχουν στους πελάτες τους μοναδικές εμπειρίες και να τους εξυπηρετούν με νέους και εικονικούς τρόπους.
Προηγούμενη μελέτη της Accenture διαπίστωσε ότι εταιρείες που ενίσχυσαν την τεχνολογική τους καινοτομία κατά τη διάρκεια της πανδημίας αυξάνουν τα έσοδά τους πέντε φορές γρηγορότερα.


Latest News

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

JP Morgan για ΟΠΑΠ: Στα 22,5 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο για τη μετοχή
Μετά από μια πολύ ισχυρή χρονιά το 2024, ο ΟΠΑΠ ξεκινά με ακόμη ένα δυνατό τρίμηνο σημειώνει η JP Morgan για τον ΟΠΑΠ

Στο 1,5 δισ. τα έσοδα της Metlen για το α΄ τρίμηνο - Το ορόσημο του Λονδίνου
«Η χρονιά που διανύουμε σηματοδοτεί ένα ορόσημο για τη METLEN στο Λονδίνο», τόνισε ο πρόεδρος και CEO της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος

Τι έδειξε το «πασχαλινό» ταμείο των σούπερ μάρκετ – Από ποιο προϊόν έχασαν 4-5 εκατ. ευρώ
Πηγές της αγοράς των σούπερ μάρκετ μιλώντας προς τον ΟΤ, αναφέρουν ότι η πασχαλινή αγορά κινήθηκε μέτρια φέτος

Πώς οι τράπεζες θωρακίζουν την κερδοφορίας τους - Στη μάχη οι ομολογιακές εκδόσεις
Οι πιέσεις που ασκούν στις τράπεζες οι μειώσεις των επιτοκίων - Η εκδοτική δραστηριότητα θα συνεχισθεί και φέτος με αμείωτη ένταση

Δωδώνη: Νέο εργοστάσιο στα Ιωάννινα και επενδύσεις έως 200 εκατ. από τους αδελφούς Σαράντη
Τι λέει στον ΟΤ ο Δημήτρης Σαράντης για την εξαγορά της Δωδώνης και τα σχέδια για την επόμενη μέρα της εταιρείας

Η Pink Woman μιλάει... ιταλικά - Η εξωστρέφεια και ο τζίρος ρεκόρ
Στην Ιταλία συνεχίζεται η ανάπτυξη του brand Pink Woman - Πώς αποδίδει το επιχειρηματικό μοντέλο επί ελληνικού εδάφους