
Στο ξεκίνημα της πανδημίας τον Μάρτιο του 2020, για το 29% των μικρών επιχειρήσεων η ανάπτυξη νέων προϊόντων ήταν ένας τρόπος για να ανταποκριθούν στη γεμάτη προκλήσεις κατάσταση, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Kaspersky. Οι περιορισμοί έπληξαν την πλειονότητα των ΜμΕ (66%) και οι ίδιες κλήθηκαν να λάβουν πολλά μέτρα εξοικονόμησης κόστους. Υπό το πρίσμα αυτό, η έναρξη νέων προσφορών ή επιχειρηματικών ευκαιριών, καθώς και άλλων μέτρων που ελήφθησαν, ήταν μια προσπάθεια επιβίωσης.
Η ικανότητα μιας επιχείρησης να ανταποκρίνεται επαρκώς σε καταστάσεις κρίσης μπορεί να της επιτρέψει να μετατρέψει την κρίση σε ευκαιρία, αξιοποιώντας την στο έπακρο. Σύμφωνα με τον Steven Callander, καθηγητή πολιτικής οικονομίας στο Stanford Graduate School of Business, «ο στόχος για μια επιχείρηση είναι να χειριστεί την κρίση ως πρόβλημα διαχείρισης» και «να ευδοκιμήσει ερχόμενη στο επίκεντρο». Υπό το πρίσμα της πανδημίας, οι αποφάσεις ήταν ιδιαίτερα πολύπλοκες. Οι οργανισμοί έπρεπε να λάβουν υπόψη τους εξωτερικούς παράγοντες – lockdown, νέες υγειονομικές απαιτήσεις, ριζικά αλλαγμένο τρόπο ζωής – και τις επιχειρηματικές τους δυνατότητες.
Εκτός από την κυκλοφορία νέων προϊόντων και υπηρεσιών (29%), ως ενεργή απάντηση στην κρίση, ένας στους πέντε οργανισμούς εισήλθε σε νέους επιχειρηματικούς τομείς (21%). Για εταιρείες στους τομείς των εκδηλώσεων, της ψυχαγωγίας, της τέχνης και του πολιτισμού, ή ακόμη και σε τομείς της υγειονομικής περίθαλψης, αυτό μπορεί να σημαίνει την καθιέρωση ψηφιακής εναλλακτικής λύσης για τις φυσικές προσφορές τους. Για καταστήματα ή εστιατόρια – η είσοδος σε διαδικτυακές πωλήσεις και η παράδοση προϊόντων κατ’ οίκον. Για κατασκευαστές – η παραγωγή μασκών, απολυμαντικών και άλλων ιατρικών αξεσουάρ ή προϊόντων για άνεση στο σπίτι.

Μεταξύ άλλων μέτρων κατά της κρίσης, αναμενόμενα το πιο συνηθισμένο, ήταν να επιτρέπεται σε όλους ή τους περισσότερους υπαλλήλους να εργάζονται εξ αποστάσεως (46%). Ωστόσο, η πλειονότητα των αποφάσεων στόχευε ακόμη στη βελτιστοποίηση των δαπανών: οι οργανισμοί εισήγαγαν περικοπές προϋπολογισμού (38%), μειωμένους μισθούς ή ώρες εργασίας (35%), εκτροπή προϋπολογισμών ή διακοπή επενδυτικών σχεδίων (30%). Μία στις δέκα εταιρείες έπρεπε να λάβει κρίσιμα μέτρα όπως απολύσεις υπαλλήλων (12%) ή να σταματήσει να πληρώνει λογαριασμούς (11%).


Latest News

Οι 3+1 λόγοι για να αλλάξει κάποιος δουλειά
Γιατί να αφήσει κάποιος τη δουλειά του για μια άλλη - Τι ισχύει στην Ελλάδα

Γυναίκες και καριέρα: Ο μακρύς δρόμος της επαγγελματικής ισότητας [γράφημα]
Αν και έχουν γίνει βήματα προς την κατάκτηση της ισότητας, η εξίσωση «γυναίκες και καριέρα» είναι δύσκολη - Oι τελευταίες έρευνες

Δύο φορές πιο σημαντική η υβριδική εργασία από τη γονική άδεια - Τι δείχνει έρευνα
Τα ευρήματα έρευνας της IWC επιβεβαιώνουν ότι η υβριδική εργασία συμβάλλει ουσιαστικά στην προώθηση της ισότητας των φύλων

Μπόνους με κριτήριο τις ώρες στο γραφείο υπόσχεται η Deloitte
Πολλές εταιρείες γίνονται ολοένα και πιο αυστηρές όσον αφορά την παρουσία των στελεχών στο γραφείο - Τι κάνει η Deloitte

Η Ισπανία top προορισμός για ψηφιακούς νομάδες- Πολύ χαμηλά η θέση της Ελλάδας
Οι ψηφιακοί νομάδες προτιμούν τον ηλιόλουστο καιρό και τα φιλόξενα μέρη με πολλούς τουρίστες - Η Ελλάδα «εξαιρείται»...

Σε ποια χώρα οι γυναίκες κατέχουν σχεδόν τις μισές διευθυντικές θέσεις
Από το 2014, οι γυναίκες διευθύντριες στην Ευρωπαϊκή Ενωση έχει αυξήσει το ποσοστό τους κατά 3,1 ποσοστιαίες μονάδες

Ο κανόνας των... δύο λέξεων για ένα μη τοξικό αφεντικό - Kάντο όπως ο CEO της Siemens
Ο Ρόλαντ Μπους είναι φυσικός και εργάζεται στη Siemens για περισσότερα από 30 χρόνια

Τετραπλασίασαν την περιουσία τους οι Millenials - Γιατί κάποιοι μιλούν για «φανταστικό πλούτο»
Αθροιστικά, οι millennials έχουν περιουσία τώρα περίπου 15,95 τρισεκατομμύρια δολάρια, από 3,94 τρισεκατομμύρια δολάρια πέντε χρόνια νωρίτερα

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις