Η Attica Group ανακοίνωσε για το α’ εξάμηνο του 2021 ενοποιημένες πωλήσεις 122,19 εκατ. ευρώ (έναντι 117,00 εκατ. το α’ εξάμηνο 2020), ενοποιημένες ζημίες προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων 4,38 εκατ. ευρώ (έναντι 1,94 εκατ. το α’ εξάμηνο 2020) και ενοποιημένες ζημίες μετά από φόρους ύψους 34,05 εκατ. ευρώ (έναντι ζημιών 40,96 εκατ. το α’ εξάμηνο 2020).
Η αύξηση του κύκλου εργασιών επετεύχθη σε ένα δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον, με την επιβολή καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου περιοριστικών μέτρων, τοπικού ή ευρύτερου χαρακτήρα ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 καθώς και μειωμένου πρωτοκόλλου επιβατών στα πλοία. Για λόγους συγκρισιμότητας, όσον αφορά το α’ εξάμηνο του 2020, επισημαίνεται ότι περιοριστικά μέτρα για την πανδημία εφαρμόστηκαν από τα τέλη Μαρτίου 2020 ενώ ο Όμιλος άρχισε τους δύο πρώτους μήνες του έτους 2020 με θετικούς ρυθμούς αύξησης του μεταφορικού του έργου, πορεία η οποία ανακόπηκε βιαίως με την εμφάνιση της πανδημίας στα μέσα Μαρτίου 2020. Επίσης, κατά το α’ εξάμηνο 2021 αυξήθηκε σημαντικά το κόστος καυσίμων του Ομίλου κατά 15,4% με αποτέλεσμα τη δημιουργία ζημιών προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων. Οι πράξεις αντιστάθμισης μέρους του κινδύνου μεταβολής της τιμής των καυσίμων που διενεργήθηκαν στο πλαίσιο της εφαρμοζόμενης πολιτικής της εταιρείας, συνεισέφεραν στη μείωση των ενοποιημένων ζημιών του Ομίλου σε σχέση με το α’ εξάμηνο 2020.
Τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου ανήλθαν σε 89,83 εκατ. ευρώ από 80,53 εκατ. στις 31.12.2020. Επίσης, ο Όμιλος διαθέτει ανοιχτές γραμμές χρηματοδότησης ύψους 35 εκατ. ευρώ οι οποίες την 30.6.2021 είναι αχρησιμοποίητες. Τα Ενσώματα Πάγια του Ομίλου στις 30.6.2021 ανήλθαν σε 678,69 εκατ. ευρώ έναντι 678,66 εκατ. στις 31.12.2020 και αφορούν κυρίως τα ιδιόκτητα πλοία του Ομίλου.
Ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου στις 30.6.2021 ανήλθε σε 452,77 εκατ. ευρώ (έναντι 430,54 εκατ. την 31.12.2020), από τα οποία 430,32 εκατ. ευρώ αφορούν μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις (έναντι 405,49 εκατ. την 31.12.2020) και 22,45 εκατ. ευρώ βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις (έναντι 25,05 εκατ. την 31.12.2020).
Τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου ανήλθαν στις 30.6.2021 σε 352,43 εκατ. ευρώ και αντιστοιχούν σε 1,63 ευρώ ανά μετοχή της εταιρείας. Την 30.6.2021 ο Όμιλος απασχολούσε 1.910 εργαζόμενους.
Εξέλιξη εργασιών Ομίλου
Κατά το δίμηνο Ιούλιος – Αύγουστος 2021, το μεταφορικό έργο του Ομίλου σημείωσε αύξηση σε όλες τις κατηγορίες εσόδων. Ειδικότερα, σημειώθηκε αύξηση σε ποσοστό 42,9% στους επιβάτες, 36,9% στα Ι.Χ. οχήματα και 16,8% στα φορτηγά οχήματα, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Σε σύγκριση με το δίμηνο Ιούλιος – Αύγουστος 2019, o κύκλος εργασιών του Ομίλου το αντίστοιχο διάστημα του 2021 είναι μειωμένος κατά 8,4%. Τα ανωτέρω στοιχεία επιβεβαιώνουν την εκτίμηση ότι αρχίζει η σταδιακή ομαλοποίηση των εργασιών του Ομίλου. Παρόλα αυτά πρέπει να επισημανθεί η αβεβαιότητα που δημιουργεί η εξέλιξη της πανδημίας και τυχόν επιβολή νέων περιοριστικών μέτρων στη διακίνηση των επιβατών.
Η διοίκηση εργάζεται μεθοδικά με σκοπό αφενός, να μετριάσει τις επιπτώσεις τις πανδημίας καταβάλλοντας προσπάθεια για τη συνεχή προσαρμογή του Ομίλου στα υπό εξέλιξη δεδομένα και αφετέρου, να προχωρήσει την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού για βιώσιμη ανάπτυξη στη μετά COVID-19 εποχή.
Αγορές δραστηριοποίησης
Η Attica Group διαθέτει 30 πλοία τα οποία δραστηριοποιούνται με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries» και «Hellenic Seaways». Από τα πλοία αυτά, τα 20 είναι συμβατικά επιβατηγά – οχηματαγωγά, τα 9 είναι ταχύπλοα και 1 πλοίο είναι φορτηγό – οχηματαγωγό. Τα πλοία του Ομίλου είναι ιδιόκτητα πλην ενός επιβατηγού – οχηματαγωγού που είναι με μακροχρόνια γυμνή ναύλωση. Όλα τα πλοία είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο και φέρουν την ελληνική σημαία.
Τα πλοία του Ομίλου πραγματοποίησαν ακτοπλοϊκά δρομολόγια στην Ελλάδα (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, Β.Α. Αιγαίο, Σαρωνικό και Σποράδες) και στις γραμμές σύνδεσης Ελλάδας – Ιταλίας (Διεθνείς Πλόες), ενώ ένα πλοίο ήταν ναυλωμένο στο εξωτερικό. Από τον Μάρτιο του 2021, η Attica Group έχει ανακοινώσει την έναρξη απευθείας ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και των Κυκλάδων.
Το μεταφορικό έργο του Ομίλου, σε σχέση με το α’ εξάμηνο 2020, μειώθηκε κατά 3,6% στους επιβάτες, αυξήθηκε κατά 23% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 11% στα φορτηγά οχήματα.
Στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης τα πλοία του Ομίλου λειτουργούν κοινοπρακτικά με πλοία της ΑΝΕΚ LINES.
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων