Εργασιακή βίζα μικρής διάρκειας αναμένεται να δοθεί σε εκατοντάδες ξένους οδηγούς φορτηγών σε προσπάθεια να μειωθούν οι ελλείψεις καυσίμων στα πρατήρια βενζίνης εν μέσω του πανικού που προκλήθηκε. Από το πρωί τεράστιες ουρές έχουν σχηματιστεί έξω από τα βενζινάδικα, με την Shell να επιβεβαιώνει την κατάσταση, και άλλες εταιρείες να αναγκάζονται να επιβάλουν πλαφόν στη ποσότητα που πουλούν.
Η ενεργειακή κρίση στη Βρετανία, που έχει οδηγήσει σε λουκέτο αρκετούς παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος, επιτείνεται από τη μεγάλη έλλειψη που παρατηρείται σε οδηγούς μετά το Brexit.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η βρετανική κυβέρνηση χαλάρωσε τους περιορισμούς για τους ξένους οδηγούς φορτηγών, παρά την αντίθεση της Υπουργού Εσωτερικών, Πρίτι Πάτελ, και του Υπουργού Μεταφορών, Γκραντ Σαπς, οι οποίοι προειδοποιούσαν ότι η παροχή βίζας σε ξένους οδηγούς θα επιδεινώσει την κρίση, καθώς θα οδηγήσει σε μειώσεις των μισθών των Βρετανών οδηγών, και ότι το μέτρο αυτό δεν εγγυάται πραγματικά την άφιξη των ξένων οδηγών στη Μεγάλη Βρετανία. Ταυτόχρονα, οι Υπουργοί εξετάζουν την πιθανότητα παροχής εργασιακής βραχυπρόθεσμης βίζας και σε όσους εργάζονται στη βιομηχανία μεταποίησης κρέατος, όπου το ποσοστό κενών θέσεων εργασίας αγγίζει το 15%.
Εντούτοις, η βρετανική κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η παροχή της εν λόγω βίζας θα μειώσει τις πιέσεις, χαρακτηρίζοντας το μέτρο αυτό «προσωρινό», ενώ, παράλληλα, θα ασκεί πιέσεις στις εταιρείες να αυξήσουν τους μισθούς και να βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας για τους οδηγούς φορτηγών.
Αρκετά από τα 1.200 πρατήρια καυσίμων στη Μεγάλη Βρετανία έχουν κλείσει προσωρινά, με τα γεγονότα αυτά να έχουν πανικοβάλει τους πολίτες, προκαλώντας τεράστιες ουρές.
Πρατήρια καυσίμων που διαχειρίζονται η βρετανική BP και η αμερικανική ExxonMobil έκλεισαν στη Βρετανία λόγω των ελλείψεων σε καύσιμα, που οφείλονται στα προβλήματα παράδοσης στη χώρα, τα οποία προκάλεσε η έλλειψη οδηγών φορτηγών.
Ο κολοσσός των υδρογονανθράκων BP ανέφερε σήμερα ότι ένας «μικρός αριθμός» πρατηρίων καυσίμων στη Βρετανία «έκλεισε προσωρινά λόγω των ελλείψεων αμόλυβδης βενζίνης και ντίζελ».
Σε ένα δελτίο τύπου που εστάλη στο Γαλλικό Πρακτορείο, ο όμιλος παραδέχεται πως «αντιμετωπίζει προβλήματα προμήθειας βενζίνης σε ορισμένα σημεία πωλήσεων στη Βρετανία», τα οποία προκαλούν «οι καθυστερήσεις παράδοσης, λόγω της έλλειψης οδηγών φορτηγών στη Βρετανία».
Από την πλευρά του, ο αμερικανικός κολοσσός ExxonMobil, ιδιοκτήτης των σταθμών Esso, ανέφερε πως ένας «μικρός αριθμός» από τα 200 πρατήριά του στα σούπερ μάρκετ Tesco βρέθηκε αντιμέτωπος με το πρόβλημα αυτό, μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων PA.
Γιατί υπάρχει έλλειψη οδηγών;
Υπολογίζεται η έλλειψη περίπου 100.000 οδηγών φορτηγών στο Ηνωμένο Βασίλειο, με πολλούς από αυτούς να έχουν συνταξιοδοτηθεί, ενώ άλλοι έφυγαν από το Ηνωμένο Βασίλειο για να επιστρέψουν στις χώρες καταγωγής τους στην Ευρώπη. Από τους καταγεγραμμένους 600.000 οδηγούς, οι μισοί εγκατέλειψαν τις δουλειές τους, ενώ, λόγω του Brexit, 16.000 και 20.000 ξένοι οδηγοί έχουν επιστρέψει στις χώρες καταγωγής τους, ενώ 40.000 τεστ οδήγησης έχουν ακυρωθεί εξαιτίας της πανδημίας.
Υπάρχει έλλειψη καυσίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο;
Στην πραγματικότητα, στη Μεγάλη Βρετανία δεν υπάρχουν προβλήματα έλλειψης πετρελαίου ή βενζίνης στα διυλιστήρια, αλλά η έλλειψη οδηγών φορτηγών έχει προκαλέσει διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Ποια πρατήρια κλείνουν;
Περίπου 100 από τα 4.240 πρατήρια στο Ηνωμένο Βασίλειο φαίνεται να αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον εφοδιασμό καυσίμων. Η BP και μερικά πρατήρια της Tesco Express, που εφοδιάζονται από την Esso, έχουν ήδη κλείσει, ενώ η μεγαλύτερη αλυσίδα πρατηρίων καυσίμου της χώρας, η Motor Fuel Group, συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά, παρά την έλλειψη οδηγών, μαζί με τα πρατήρια EG Group, Sainsbury’s, Morrisons και Asda.
Τι άλλο μπορεί να επηρεάσει η έλλειψη οδηγών;
Η εν λόγω έλλειψη έχει επηρεάσει και τη διάθεση τροφίμων στα σουπερμάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου, με τα σημαντικότερα προβλήματα να εντοπίζονται στο γάλα και το ψωμί, καθώς τα εν λόγω τρόφιμα τα προμηθεύονται απευθείας από τις εταιρείες Αrla και Müller και Warburtons, Allied Bakeries και Hovis, αντίστοιχα, οι οποίες, επίσης, δυσκολεύονται να προσλάβουν οδηγούς.
Ποιες οι ενέργειες για να αντιμετωπισθεί η έλλειψη;
H βρετανική κυβέρνηση προέβη στη χαλάρωση του νόμου που αφορά τις ώρες οδήγησης, ώστε να αυξηθούν από 9 σε 11, παρά τις συνέπειες που μία τέτοια αλλαγή ενέχει στον τομέα της υγείας και της ασφάλειας, ενώ, παράλληλα, οι Υπουργοί εξετάζουν το ενδεχόμενο λήψης μέτρων έκτακτης ανάγκης θέτοντας τους στρατιώτες σε ετοιμότητα, ώστε να μπορούν να οδηγήσουν πετρελαιοφόρα σε περίπτωση ανάγκης.
Πότε θα επιλυθεί το πρόβλημα;
Η Road Haulage Association and Logistics στο Ηνωμένο Βασίλειο επιμένει εδώ και καιρό στην έκδοση βραχυπρόθεσμης βίζας σε οδηγούς φορτηγών από την Ευρώπη, ώστε να αντιμετωπισθεί το εν λόγω ζήτημα. Εντούτοις, αυτή η σημαντική έλλειψη οδηγών είναι πιθανό να συνεχίσει για τους επόμενους 6 με 9 μήνες.
Θα αυξηθούν και οι τιμές;
Η βασική αρχή της προσφοράς και της ζήτησης συνεπάγεται αύξηση στους μισθούς των οδηγών. Τα υψηλότερα αυτά κόστη εργασίας θα καταλήξουν στην εφοδιαστική αλυσίδα, με τους εργοδότες λιανικής να αναμένουν αύξηση πληθωρισμού τροφίμων κατά 5% μέχρι το τέλος του φετινού έτους.
Latest News
Η θεωρία του... χάους στις αμερικανικές εκλογές ανεξάρτητα ποιος θα κερδίσει
Τα περιθώρια νίκης είναι στενά και η εμπιστοσύνη στο σύστημα είναι σε ιστορικό χαμηλό
Η Uniper ξεπληρώνει το Βερολίνο για τη «διάσωση»
H Uniper ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής αντιστάθμισης κινδύνου, έχει πουλήσει σημαντικές ποσότητες της μελλοντικής της παραγωγής ενέργειας
Πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν τα αντίποινα της Κίνας με τους δασμούς
H Κίνα θα «ζυγίσει» την απάντησή της και με δεδομένο ότι επιδιώκει στενότερες οικονομικές σχέσεις με την Ευρώπη, την ώρα που κλιμακώνονται οι εντάσεις με τις ΗΠΑ
Πώς διαμορφώθηκαν τα κέρδη της Hugo Boss για το τρίτο τρίμηνο - Ο ρόλος της Κίνας
Αμετάβλητες οι πωλήσεις, καλύτερα τα λειτουργικά κέρδη για τη Hugo Boss το τρίτο τρίμηνο - Παραμένουν μειωμένες οι προβλέψεις
Καταρρέει το επιχειρηματικό μοντέλο της Γερμανίας - Τι σημαίνει για την Ευρώπη
Όλες οι μεγάλες βιομηχανίες της χώρας βρίσκονται σε κρίση, και η οικονομία στη Γερμανία ισοπεδώνεται
Πώς προετοιμάζεται ο πλανήτης για μια νίκη Τραμπ ή Χάρις
Η οικονομία της Αμερικής παραμένει η μεγαλύτερη στον κόσμο και οι πολιτικοί της είναι έτοιμοι να την εργαλειοποιήσουν
Τι θα φέρουν οι αμερικανικές εκλογές στις εταιρείες των ΗΠΑ;
Το αποτέλεσμα θα έχει μεγάλες συνέπειες για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας, των αυτοκινήτων και των φαρμάκων
Κατώτερα των προσδοκιών τα αποτελέσματα γ' τριμήνου για την DHL
Ο γερμανικός όμιλος logistics ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 751 εκατομμυρίων ευρώ για το τρίτο τρίμηνο, έναντι 807 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι
Βουτιά 69% στα κέρδη της Nintendo - Μειώνεται η ζήτηση για το Switch
Το Switch είναι η δεύτερη κονσόλα με τις περισσότερες πωλήσεις της Nintendo στην ιστορία, πίσω από το Nintendo DS
Αυτή την κάρτα ποιος θα την εξαργυρώσει; Τι φοβάται η TGI Friday's μετά την πτώχευση
Σχεδόν 50 εκατομμύρια δολάρια βρίσκονται σε αχρησιμοποίητες δωροκάρτες και δωροεπιταγές της TGI Friday's στις ΗΠΑ