
Εργασιακή βίζα μικρής διάρκειας αναμένεται να δοθεί σε εκατοντάδες ξένους οδηγούς φορτηγών σε προσπάθεια να μειωθούν οι ελλείψεις καυσίμων στα πρατήρια βενζίνης εν μέσω του πανικού που προκλήθηκε. Από το πρωί τεράστιες ουρές έχουν σχηματιστεί έξω από τα βενζινάδικα, με την Shell να επιβεβαιώνει την κατάσταση, και άλλες εταιρείες να αναγκάζονται να επιβάλουν πλαφόν στη ποσότητα που πουλούν.
Η ενεργειακή κρίση στη Βρετανία, που έχει οδηγήσει σε λουκέτο αρκετούς παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος, επιτείνεται από τη μεγάλη έλλειψη που παρατηρείται σε οδηγούς μετά το Brexit.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η βρετανική κυβέρνηση χαλάρωσε τους περιορισμούς για τους ξένους οδηγούς φορτηγών, παρά την αντίθεση της Υπουργού Εσωτερικών, Πρίτι Πάτελ, και του Υπουργού Μεταφορών, Γκραντ Σαπς, οι οποίοι προειδοποιούσαν ότι η παροχή βίζας σε ξένους οδηγούς θα επιδεινώσει την κρίση, καθώς θα οδηγήσει σε μειώσεις των μισθών των Βρετανών οδηγών, και ότι το μέτρο αυτό δεν εγγυάται πραγματικά την άφιξη των ξένων οδηγών στη Μεγάλη Βρετανία. Ταυτόχρονα, οι Υπουργοί εξετάζουν την πιθανότητα παροχής εργασιακής βραχυπρόθεσμης βίζας και σε όσους εργάζονται στη βιομηχανία μεταποίησης κρέατος, όπου το ποσοστό κενών θέσεων εργασίας αγγίζει το 15%.
Εντούτοις, η βρετανική κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η παροχή της εν λόγω βίζας θα μειώσει τις πιέσεις, χαρακτηρίζοντας το μέτρο αυτό «προσωρινό», ενώ, παράλληλα, θα ασκεί πιέσεις στις εταιρείες να αυξήσουν τους μισθούς και να βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας για τους οδηγούς φορτηγών.
Αρκετά από τα 1.200 πρατήρια καυσίμων στη Μεγάλη Βρετανία έχουν κλείσει προσωρινά, με τα γεγονότα αυτά να έχουν πανικοβάλει τους πολίτες, προκαλώντας τεράστιες ουρές.
Πρατήρια καυσίμων που διαχειρίζονται η βρετανική BP και η αμερικανική ExxonMobil έκλεισαν στη Βρετανία λόγω των ελλείψεων σε καύσιμα, που οφείλονται στα προβλήματα παράδοσης στη χώρα, τα οποία προκάλεσε η έλλειψη οδηγών φορτηγών.
Ο κολοσσός των υδρογονανθράκων BP ανέφερε σήμερα ότι ένας «μικρός αριθμός» πρατηρίων καυσίμων στη Βρετανία «έκλεισε προσωρινά λόγω των ελλείψεων αμόλυβδης βενζίνης και ντίζελ».
Σε ένα δελτίο τύπου που εστάλη στο Γαλλικό Πρακτορείο, ο όμιλος παραδέχεται πως «αντιμετωπίζει προβλήματα προμήθειας βενζίνης σε ορισμένα σημεία πωλήσεων στη Βρετανία», τα οποία προκαλούν «οι καθυστερήσεις παράδοσης, λόγω της έλλειψης οδηγών φορτηγών στη Βρετανία».
Από την πλευρά του, ο αμερικανικός κολοσσός ExxonMobil, ιδιοκτήτης των σταθμών Esso, ανέφερε πως ένας «μικρός αριθμός» από τα 200 πρατήριά του στα σούπερ μάρκετ Tesco βρέθηκε αντιμέτωπος με το πρόβλημα αυτό, μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων PA.
Γιατί υπάρχει έλλειψη οδηγών;
Υπολογίζεται η έλλειψη περίπου 100.000 οδηγών φορτηγών στο Ηνωμένο Βασίλειο, με πολλούς από αυτούς να έχουν συνταξιοδοτηθεί, ενώ άλλοι έφυγαν από το Ηνωμένο Βασίλειο για να επιστρέψουν στις χώρες καταγωγής τους στην Ευρώπη. Από τους καταγεγραμμένους 600.000 οδηγούς, οι μισοί εγκατέλειψαν τις δουλειές τους, ενώ, λόγω του Brexit, 16.000 και 20.000 ξένοι οδηγοί έχουν επιστρέψει στις χώρες καταγωγής τους, ενώ 40.000 τεστ οδήγησης έχουν ακυρωθεί εξαιτίας της πανδημίας.
Υπάρχει έλλειψη καυσίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο;
Στην πραγματικότητα, στη Μεγάλη Βρετανία δεν υπάρχουν προβλήματα έλλειψης πετρελαίου ή βενζίνης στα διυλιστήρια, αλλά η έλλειψη οδηγών φορτηγών έχει προκαλέσει διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Ποια πρατήρια κλείνουν;
Περίπου 100 από τα 4.240 πρατήρια στο Ηνωμένο Βασίλειο φαίνεται να αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον εφοδιασμό καυσίμων. Η BP και μερικά πρατήρια της Tesco Express, που εφοδιάζονται από την Esso, έχουν ήδη κλείσει, ενώ η μεγαλύτερη αλυσίδα πρατηρίων καυσίμου της χώρας, η Motor Fuel Group, συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά, παρά την έλλειψη οδηγών, μαζί με τα πρατήρια EG Group, Sainsbury’s, Morrisons και Asda.
Τι άλλο μπορεί να επηρεάσει η έλλειψη οδηγών;
Η εν λόγω έλλειψη έχει επηρεάσει και τη διάθεση τροφίμων στα σουπερμάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου, με τα σημαντικότερα προβλήματα να εντοπίζονται στο γάλα και το ψωμί, καθώς τα εν λόγω τρόφιμα τα προμηθεύονται απευθείας από τις εταιρείες Αrla και Müller και Warburtons, Allied Bakeries και Hovis, αντίστοιχα, οι οποίες, επίσης, δυσκολεύονται να προσλάβουν οδηγούς.
Ποιες οι ενέργειες για να αντιμετωπισθεί η έλλειψη;
H βρετανική κυβέρνηση προέβη στη χαλάρωση του νόμου που αφορά τις ώρες οδήγησης, ώστε να αυξηθούν από 9 σε 11, παρά τις συνέπειες που μία τέτοια αλλαγή ενέχει στον τομέα της υγείας και της ασφάλειας, ενώ, παράλληλα, οι Υπουργοί εξετάζουν το ενδεχόμενο λήψης μέτρων έκτακτης ανάγκης θέτοντας τους στρατιώτες σε ετοιμότητα, ώστε να μπορούν να οδηγήσουν πετρελαιοφόρα σε περίπτωση ανάγκης.
Πότε θα επιλυθεί το πρόβλημα;
Η Road Haulage Association and Logistics στο Ηνωμένο Βασίλειο επιμένει εδώ και καιρό στην έκδοση βραχυπρόθεσμης βίζας σε οδηγούς φορτηγών από την Ευρώπη, ώστε να αντιμετωπισθεί το εν λόγω ζήτημα. Εντούτοις, αυτή η σημαντική έλλειψη οδηγών είναι πιθανό να συνεχίσει για τους επόμενους 6 με 9 μήνες.
Θα αυξηθούν και οι τιμές;
Η βασική αρχή της προσφοράς και της ζήτησης συνεπάγεται αύξηση στους μισθούς των οδηγών. Τα υψηλότερα αυτά κόστη εργασίας θα καταλήξουν στην εφοδιαστική αλυσίδα, με τους εργοδότες λιανικής να αναμένουν αύξηση πληθωρισμού τροφίμων κατά 5% μέχρι το τέλος του φετινού έτους.


Latest News

Στην αντεπίθεση περνά η Κίνα - Ποιους απειλεί με αντίποινα
Η Κίνα αντιτίθεται σθεναρά σε οποιοδήποτε απειλήσει τα συμφέροντα της χώρας

Βουτιά στην παγκόσμια εμπιστοσύνη - Τι δείχνει ο δείκτης FT Tgiger
Το σοκ των δασμών και η διολίσθηση της αγοράς είναι μεταξύ των αυξανόμενων απειλών για την ανάπτυξη

Ο δασμολογικός πονοκέφαλος για τις μεγάλες κεντρικές τράπεζες
Ο Τραμπ αλλάζει τον τρόπο με τον οποίον λαμβάνονται οι νομισματικές αποφάσεις

Τι θα συμβούλευαν σήμερα τον Τραμπ οι Μπρεζίνσκι και Κίσινγκερ
Τι θα έλεγαν σήμερα στον Τραμπ οι δύο μεγάλοι «στρατηγοί» που συμβούλεψαν προέδρους και άλλαξαν το ρου του Ψυχρού Πολέμου

Σίμον Κάρτερ: Ο Βρετανός επιχειρηματίας που κέρδισε το στοίχημα της επιστροφής στο γραφείο
Η British Land, δια χειρός του CEO Σίμον Κάρτερ, στοιχημάτισε στην επιστροφή στο γραφείο και βλέπει τώρα ρεκόρ ενοικιάσεων στη Βρετανία

Πώς μια χώρα που ο Τραμπ «δεν είχε ξανακούσει ποτέ» βρέθηκε στο στόχαστρό του
Το Λεσότο, που η εμπορική πολιτική των ΗΠΑ μετέτρεψε σε κέντρο παραγωγής τζιν Levi’s και ρούχων του Τραμπ, βρίσκεται μπροστά σε μια επικείμενη οικονομική καταστροφή

Μπιλ Άκμαν: Γιατί βλέπει σύμπραξη Uber και Hertz
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Μπιλ Άκμαν αποκάλυψε ότι κατέχει σχεδόν το 20% των μετοχών της Hertz

Ο Πούτιν επαινεί τον Μασκ συγκρίνοντάς τον με σοβιετικό πρωτοπόρο πυραύλων
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν επαίνεσε τον Ίλον Μασκ για τα επιτεύγματά του στα διαστημικά ταξίδια και τον θεωρεί τολμηρό οραματιστή αντάξιο των σοβιετικών πρωτοπόρων του διοαστήματος

«Τσουνάμι» απολύσεων στις γερμανικές επιχειρήσεις - 1 στις 3 σχεδιάζει περικοπές το 2025
Οι προοπτικές για το 2025 παραμένουν ζοφερές στη Γερμανία και τον επιχειρηματικό της κόσμο, σύμφωνα με έρευνα

Έτοιμη για τη μεγάλη στροφή η Ευρώπη - Πώς επιδρούν οι δασμοί στο μοντέλο της
Η Citi προβλέπει μεγάλη στροφή στο οικονομικό μοντέλο της Γηραιάς Ηπείρου - Οι επιπτώσεις στο εμπόριο από τους δασμούς Τραμπ