Το Μάρτιο του 2019, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε ψηφίσει υπέρ της κατάργησης των εποχικών αλλαγών της ώρας κι είχε θέσει ως καταληκτική ημερομηνία το 2021.
Ωστόσο, οι διαφωνίες στην ΕΕ, έχουν ως αποτέλεσμα ακόμη να μην έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις.
Τι είχε συμφωνηθεί το 2019
Στις 26 Μαρτίου 2019, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε εγκρίνει την πρόταση της Επιτροπής να σταματήσει η πρακτική της αλλαγής ώρας. Οι ευρωβουλευτές ψήφισαν υπέρ της κατάργησης της με συντριπτική διαφορά (410 έναντι 192).
Η συμφωνημένη αυτή πρόταση δεν έχει ωστόσο αποκτήσει νομική ισχύ, διότι αναμένεται η οριστικοποίησή της από το Συμβούλιο της ΕΕ. Παράλληλα οι διαφωνίες μεταξύ των κρατών, για τη διατήρηση της χειμερινής ή της θερινής ώρας, παρακωλύουν τη διαδικασία.
Τι θα συμβεί φέτος
Μιλώντας στην ιρλανδική ηλεκτρονική έκδοση The Journal, η Ιρλανδή ευρωβουλευτής Ντέιρντρε Κλουν είπε ότι «η πρόταση δεν προχωρά προς το παρόν και έχει φρενάρει».
Η Κλουν υποστηρίζει εδώ και καιρό την κατάργηση των αλλαγών ώρας στην ΕΕ και θέλει οι χώρες να παραμένουν στη θερινή ώρα όλο το χρόνο.
«Εάν οι χώρες επέλεγαν το θερινό ωράριο, θα είχαμε πιο φωτεινά βράδια όλο το χρόνο. Αλλά τον χειμώνα, τα πρωινά θα ήταν πιο σκοτεινά από τα γνωστά σε όλους μας χειμερινά πρωινά».
Φυσικά για μία χώρα όπως η Ελλάδα, δεν είναι και τόσο ευχάριστο. Ωστόσο η ελληνική πλευρά, επιθυμεί την διαμόρφωση κοινής γραμμής σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Πηγές από το υπουργείο Μεταφορών, εκτιμούν ότι στα τέλη Οκτωβρίου θα διεξαχθεί αναλυτική συζήτηση σε επίπεδο αρμοδίων υπουργείων και θα επιδιώξουν όλες οι πλευρές μία συμφωνία.
Η κ. Κλουν υποστήριξε ακόμα ότι «το Κοινοβούλιο συμφώνησε με την πρόταση και την ψηφίσαμε, αλλά τα κράτη μέλη έπρεπε να συμφωνήσουν και υπήρχε διχασμός».
Ποιος θα αποφασίσει τελικά
Την οριστική απόφαση ωστόσο θα λάβει το Συμβούλιο της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έπειτα από ψηφοφορία των κρατών–μελών της ΕΕ.
Αυτό σημαίνει ότι, εάν το 55% των χωρών που εκπροσωπούν τουλάχιστον το 65% του πληθυσμού της ΕΕ θέλουν να καταργηθεί η αλλαγή ώρας –ακόμη και αν οι υπόλοιπες χώρες καταψηφίσουν- όλες οι χώρες πρέπει να συμμορφωθούν.
Latest News
Κακοκαιρία: Δεμένα τα πλοία σε πολλά λιμάνια λόγω των θυελλωδών ανέμων
Κλειστή είναι η γραμμή Αρκίτσα-Αιδηψός, Καβάλα-Πρίνου Θάσου ενώ στη γραμμή Κεραμωτή-Λιμένας Θάσου τα δρομολόγια εκτελούνται μόνο από το πλοίο «Άναξ»
Κάτω από το μηδέν η θερμοκρασία – Χιόνια και σε χαμηλό υψόμετρο
Επιμένει η κακοκαιρία με κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες, χαμηλές θερμοκρασίες, χιόνια ακόμα και σε χαμηλά υψόμετρα και θυελλώδεις άνεμους
«Είμαστε έτοιμη για συνεργασία με τον Τραμπ», διαμηνύει η Γροιλανδία
Ο πρωθυπουργός στη Γροιλανδία έχει υποστηρίξει τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος για ανεξαρτησία του νησιού από τη Δανία
Έτος διαχείρισης κρίσεων το 2025 για την Ευρώπη - Τι προβλέπει ο Economist
Η ήπειρος βρίσκεται στο πιο ευαίσθητο σημείο της εδώ και δεκαετίες - Υπάρχει ο κίνδυνος διαιρέσεων εντός του ευρωπαϊκού μπλοκ
Μητσοτάκης από Σ. Αραβία: Ενισχύουμε τη συνεργασία σε ενέργεια, εμπόριο και επενδύσεις
Μητσοτάκης και Μπιν Σαλμάν επιβεβαίωσαν τη μεγάλη αξία που έχει η διμερής συνεργασία Ελλάδας - Σ. Αραβίας στην κρίσιμη αυτή συγκυρία
Ιαπωνία: Ισχυρός σεισμός– Προειδοποίηση για τσουνάμι
Το εστιακό βάθος του σεισμού υπολογίζεται σε 49 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το EMSC.
Μητσοτάκης: Στη Σαουδική Αραβία συνοδεία έξι υπουργών – Αναβάθμιση των σχέσεων
Επίσημη επίσκεψη στη Σαουδική Αραβία πραγματοποιεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης - Ο στόχος της συνάντησης με τον πρίγκηπα Mohammed bin Salman
Ξεκίνησε η συγκέντρωση δεδομένων στο deiktesOTA.gov.gr
Η ψηφιακή πλατφόρμα συγκεντρώνει ανωνυμοποιημένα δεδομένα για 770 στοιχεία και 167 δείκτες που αφορούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση
Oι 9 στους 10 Έλληνες απαιτούν αλλαγή του οικονομικού συστήματος
Στην Ελλάδα το 72% πιστεύει ότι τα σημερινά παιδιά θα ζήσουν χειρότερα από τους γονείς τους και το 95% θεωρεί ότι η ανισότητα οφείλεται στην υπερβολική πολιτική επιρροή της οικονομικής ελίτ
Διακοπή κυκλοφορίας στην παλιά εθνική Αθηνών-Θηβών λόγω χιονόπτωσης
Έντονα καιρικά φαινόμενα σημειώνονται σε Φθιώτιδα, Ευρυτανία και Φωκίδα, ιδιαίτερα στους ορεινούς και ημιορεινούς όγκους λόγω της κακοκαιρίας