Τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου κατέγραψε η Ελλάδα, όπως προκύπτει από την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2021, που δημοσίευσαν ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο E-commerceEurope και το EuroCommerce.
Η έκθεση του 2021 δείχνει ότι η Δυτική Ευρώπη είναι η ισχυρότερη περιοχή όσον αφορά τον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, διακρατώντας το 64% του συνολικού κύκλου εργασιών για το 2020. Η Νότια Ευρώπη ακολουθεί στη δεύτερη θέση με μόλις 16% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ η Κεντρική Ευρώπη (8%), η Βόρεια και η Ανατολική Ευρώπη (και οι δύο 6%)
Οι ηγέτες στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου B2C παραμένουν το Ηνωμένο Βασίλειο (236 δισεκατομμύρια ευρώ), η Γαλλία (112 δισεκατομμύρια ευρώ), η Γερμανία (93,6 δισεκατομμύρια ευρώ) και η Ισπανία (68,4 δισεκατομμύρια ευρώ). Ωστόσο, οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου εντοπίστηκαν στην Ελλάδα (77%), τη Μολδαβία (49%), τη Ρωσία (41%), την Ελβετία, τη Βόρεια Μακεδονία (37%), και τη Σουηδία (36%).
Άλλα βασικά ευρήματα δείχνουν ότι η χρήση του διαδικτύου στην Ευρώπη αυξήθηκε σε 89% το 2020, από 87% το 2019 και 85% το 2018, με τη Δυτική Ευρώπη (95%) Ο αριθμός των διαδικτυακών αγοραστών αυξήθηκε ταχύτερα κατά τη διάρκεια του 2020 σε σχέση με τα τελευταία 4 χρόνια, με το 71% του πληθυσμού να έχει αγοράσει από ηλεκτρονικό κατάστημα (από 66% το 2019 και 64% το 2018).
Η Δυτική Ευρώπη διαθέτει το υψηλότερο ποσοστό ηλεκτρονικών αγοραστών (86%), ακολουθούμενο από τους καταναλωτές της Βόρειας Ευρώπης (82%). Το Ηνωμένο Βασίλειο είχε το υψηλότερο ποσοστό διαδικτυακών αγοραστών (92%), ακολουθούμενο από τις Κάτω Χώρες (91%), τη Δανία και την Ελβετία (90%), τη Γερμανία και τη Νορβηγία (87%), και τη Σουηδία (86%). Το χαμηλότερο ποσοστό διαδικτυακών αγοραστών εντοπίστηκε, για παράδειγμα, στη Μολδαβία (34%), την Αλβανία (37%), την Ουκρανία και τη Βόρεια Μακεδονία (40%), τη Βουλγαρία (42%), και τη Ρωσία (43%).
Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, το 2020, μία ιδιαίτερη χρονιά που σημαδεύτηκε από την πανδημία, το συνολικό ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο άγγιξε τα 757 δισεκατομμύρια ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 10% από 690 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019. Ο COVID-19 έδωσε σημαντική ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά η απότομη πτώση των διαδικτυακών πωλήσεων στον τομέα του τουρισμού και των υπηρεσιών (εκδηλώσεις, εισιτήρια κ.λπ.) συνέβαλε στην συγκράτηση της συνολικής ανάπτυξης.
Η πανδημία είχε τεράστιο αντίκτυπο στις εξελίξεις στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Το lockdown επιτάχυνε την υπάρχουσα τάση προς την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση των καταστημάτων. Οι επενδύσεις των επιχειρήσεων στα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων, οι οποίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για αρκετά χρόνια, πραγματοποιήθηκαν μέσα σε λίγους μήνες. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποδείχθηκε σανίδα σωτηρίας για τους καταναλωτές, καθώς περιορισμοί, όπως το αναγκαστικό κλείσιμο καταστημάτων, τους εμπόδισαν να αγοράσουν ό,τι χρειάζονταν στα καταστήματα. Ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει αντισταθμίσει πλήρως τις απώλειες που υπέστησαν πολλές ΜΜΕ με φυσικά καταστήματα, έχει απορροφήσει μεγάλο μέρος του οικονομικού σοκ. Ωστόσο, όπως τονίζεται, απαιτούνται περαιτέρω εργασίες για να διασφαλιστεί ότι ο ευρύτερος τομέας του λιανικού εμπορίου μπορεί να επωφεληθεί βέλτιστα από τις λύσεις που προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό