![ΒΕΑ – Πρόσβαση μικρομεσαίων σε χρηματοδότηση μέσω Αναπτυξιακής Τράπεζας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/EUROS4.jpg)
Το κλίμα ανασφάλειας και αγωνίας για την επιβίωση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων που καλλιεργείται τις τελευταίες ώρες, έρχεται να επισφραγίσει μια περίοδο που η «ραχοκοκαλιά» της ελληνικής οικονομίας βρίσκεται αντιμέτωπη με τα πολλαπλά προβλήματα που προκαλεί η υγειονομική κρίση.
Υπό αυτές τις συνθήκες, η κυβέρνηση καλείται να ανακοινώσει άμεσα μέτρα στήριξης της ρευστότητας και της χρηματοδότησης των επιχειρήσεων, σε αντιδιαστολή με τις αναφορές για συγχωνεύσεις και περιορισμό των μικρομεσαίων.
Άμεση λοιπόν ανάγκη, όπως εκφράζεται από τις επιχειρήσεις – Μέλη του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου της Αθήνας, είναι, η στήριξή τους μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας, για την πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία.
Την ίδια στιγμή οι μικρομεσαίοι, με προϋποθέσεις επιβίωσης και προοπτική ανάπτυξης, στην προσπάθειά τους να απαγκιστρωθούν από την ανάγκη της τραπεζικής ρευστότητας, βλέπουν σήμερα, το Ταμείο Ανάκαμψης, ως την τελευταία ευκαιρία, για διασφάλιση της βιωσιμότητάς τους.
85% επιχειρήσεων χωρίς πρόσβαση σε δανεισμό
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το 85% των επιχειρήσεων, δεν έχουν πρόσβαση σε καμία μορφή δανεισμού, γεγονός που αποδείχθηκε πρόσφατα, όταν το 2020 μόνο 40.000 επιχειρήσεις από τις 840.000 μπόρεσαν να πάρουν δάνεια.
Ο κίνδυνος για την συντριπτική πλειοψηφία των μικρομεσαίων να εγκλωβιστούν υπερχρεωμένες και χωρίς εγγυήσεις, σε μια φθίνουσα πορεία, με προδιαγεγραμμένο τέλος το κλείσιμο, είναι πλέον ορατός. Μια τέτοια εξέλιξη, θα έχει τεράστιες και αλυσιδωτές συνέπειες, τόσο στην ελληνική οικονομία, όσο και την κοινωνία, δεδομένου ότι οι ΜμΕ, αποτελούν το 97% της ελληνικής παραγωγικής διαδικασίας.
Το Επιμελητήριο, έχει εγκαίρως καταθέσει, πλαίσιο συγκεκριμένων προτάσεων, προκειμένου να μπορέσουν οι ελληνικές πολύ μικρές επιχειρήσεις να μεγαλώσουν, να δικτυωθούν, να μεταβιβαστούν, όπως: φορολογικά κίνητρα διαδοχής και δικτύωσης, αποτελεσματική συμβουλευτική υποστήριξη μέσω των Επιμελητηρίων, επιχειρηματικό ΑΦΜ για όλες τις μορφές επιχειρήσεων – και τις ατομικές.
«Το Β.Ε.Α. ως θεσμικός φορέας εκπροσώπησης της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, πιστεύουμε και στηρίζουμε κάθε προσπάθεια που μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη, υπό την προϋπόθεση όμως, ότι θα περιλαμβάνει το σύνολο των επιχειρήσεων και ιδιαιτέρως τις μικρομεσαίες και δεν θα οδηγεί σε αποκλεισμούς, με καταστροφικές για την πλειονότητα των ΜμΕ, συνέπειες.
Περιμένουμε από την πολιτική ηγεσία, να εισακούσει τις δημιουργικές και αναπτυξιακές προτάσεις μας και να μας καλέσει στο τραπέζι των συζητήσεων. Αυτή, θα είναι για μας, η καλύτερη αντιμετώπιση των επιχειρηματιών από το Κράτος», καταλήγει ο πρόεδρος του Β.Ε.Α. Παύλος Ραβάνης.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τράπεζες: Γιατί φορτώνουν με επιπλέον έξοδα το τελευταίο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trapezes_flags_NEA_2025-600x352.png)
Γιατί «φορτώνουν» με επιπλέον έξοδα τους ισολογισμούς οι τράπεζες - Ο πήχης για τα μερίσματα
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δημοσιοποίηση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από τις τράπεζες - Η στρατηγική και ο στόχος για τα μερίσματα
![Miele Hellas: «Bonus» από τους Γερμανούς στην ελληνική εταιρεία – Το στοίχημα των 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/miele-1-600x400.jpg)
Το «bonus» των Γερμανών στη Miele Hellas, το στοίχημα των 100 εκατ. και ο Κωτσόβολος
Τι ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Miele Hellas για την πορεία ανάπτυξης – Το μήνυμα των ιδιοκτητών για την ανάθεση του cluster – Πώς θα αναπτυχθεί
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
![ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_peiraios_megalou333-600x352.png)
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις
![Public: Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_Publichome_Ηράκλειο-600x400.jpg)
Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης
Τα νέα μεγάλα “Public + home” αποτελούν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου των €10 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρία
![Profile Software: Νέο κέντρο ερευνας και ανάπτυξης στην Πάτρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/profile-software-600x300.webp)
Νέο κέντρο R&D στην Πάτρα για την Profile Software
Το νέο κέντρο R&D της Profile Software θα εστιάζει στη δημιουργία Χρηματοοικονομικών και Επιχειρησιακών λύσεων με χρήση AI και LLM
![Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-supermarket-768x402-1-600x314.jpg)
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ