
Πόσοι από εμάς δεν έχουμε δύο, τρεις ή και τέσσερις φορτιστές στην κατοχή μας, για να φορτίζουμε το κινητό μας και πόσες φορές έχουμε αντιμετωπίσει πρόβλημα καθώς αδυνατούμε να κάνουμε τη φόρτιση επειδή κάποιοι από τους φορτιστές είναι ασύμβατοι;
Ένα πολύ συχνό πρόβλημα με τεράστιες οικονομικές και περιβαλλοντικές διαστάσεις προσπαθεί να επιλύσει η Κομισιόν προτείνοντας χθες έναν νέο νόμο που θα αναγκάζει τους κατασκευαστές smartphone και άλλους κατασκευαστές ηλεκτρονικών ειδών να εξοπλίζουν τις συσκευές τους με μια τυπική θύρα φόρτισης USB-C.
Το πρόβλημα
Για να έχουμε μια εικόνα του μεγέθους του όλου προβλήματος αρκεί να σημειωθεί ότι μότο το 2020 στην αγορά της ΕΕ πωλήθηκαν περίπου 420 εκατομμύρια κινητά τηλέφωνα και άλλες φορητές ηλεκτρονικές συσκευές. Κατά μέσο όρο, οι καταναλωτές κατέχουν περίπου τρεις φορτιστές κινητών τηλεφώνων, εκ των οποίων χρησιμοποιούν δύο σε τακτική βάση. Παρά το γεγονός αυτό, το 38 % των καταναλωτών αναφέρουν ότι έχουν αντιμετωπίσει προβλήματα τουλάχιστον μία φορά, αδυνατώντας να φορτίσουν το κινητό τους τηλέφωνο επειδή οι φορτιστές που είχαν στη διάθεσή τους ήταν ασύμβατοι.
Η κατάσταση αυτή δεν είναι μόνο ενοχλητική, αλλά και δαπανηρή για τους καταναλωτές, οι οποίοι δαπανούν περίπου 2,4 δισ. ευρώ ετησίως για αυτόνομους φορτιστές που δεν πωλούνται από κοινού με ηλεκτρονική συσκευή. Επιπλέον, οι απορριπτόμενοι και οι αχρησιμοποίητοι φορτιστές εκτιμάται ότι αποτελούν έως και 11.000 τόνους αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού ετησίως. Κι όλα αυτά σε μια περίοδο που έχει ανοίξει για τα καλά η συζήτηση για τις επιπτώσεις των ανθρώπινων παρεμβάσεων στην κλιματική αλλαγή και την περιβαλλοντική υποβάθμιση!
Ο νέος νόμος
Η προτεινόμενη νομοθεσία, που ανακοινώθηκε από την Κομισιόν την Πέμπτη , έχει σχεδιαστεί για να μειώσει τα απόβλητα και να διευκολύνει τη ζωή των καταναλωτών που θεωρητικά θα μπορούν να χρησιμοποιούν έναν φορτιστή για πολλές συσκευές.
Βέβαια αυτή η νομοθεσία θα έχει και κάποιες… παράπλευρες «απώλειες» για κάποιους κολοσσούς του κλάδου τεχνολογίας. Και βέβαια ο λόγος γίνεται για την αμερικανική Apple, καθώς η εταιρεία εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τη δική της υποδοχή Lightning για τη φόρτιση iPhone. Η εταιρεία έχει εξοπλίσει πρόσφατα μερικά iPad και MacBooks με θύρες USB-C.
H Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσπαθεί να κάνει ένα σημαντικό βήμα για τη μείωση των αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, καθώς και της ταλαιπωρίας που προκαλεί στους καταναλωτές η ύπαρξη διαφορετικών, ασύμβατων φορτιστών για τις ηλεκτρονικές συσκευές. Πολυετής συνεργασία με τη βιομηχανία στο πλαίσιο μιας εθελοντικής προσέγγισης έχει επιφέρει μείωση του αριθμού των φορτιστών κινητών τηλεφώνων από 30 σε 3 κατά την τελευταία δεκαετία, αλλά δεν πέτυχε την πλήρη επίλυση του προβλήματος. Εξ ου λοιπόν η Επιτροπή έρχεται να προτείνει νομοθεσία για την καθιέρωση μιας κοινής λύσης φόρτισης για όλες τις σχετικές συσκευές.

Εναρμόνιση θύρας φόρτισης και τεχνολογίας ταχείας φόρτισης
Με τη σημερινή πρόταση αναθεώρησης της οδηγίας για τον ραδιοεξοπλισμό, η θύρα φόρτισης και η τεχνολογία ταχείας φόρτισης των συσκευών θα εναρμονιστούν: Η USB-C θα καταστεί η πρότυπη θύρα για όλα τα έξυπνα τηλέφωνα, τις ταμπλέτες, τις φωτογραφικές μηχανές, τα ακουστικά κεφαλής, τα φορητά ηχεία και τις κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών χειρός. Επιπλέον, η Επιτροπή προτείνει τον διαχωρισμό της πώλησης φορτιστών από την πώληση ηλεκτρονικών συσκευών. Τα παραπάνω μέτρα θα προσφέρουν ευκολία στους καταναλωτές και θα μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που συνδέεται με την παραγωγή και την απόρριψη των φορτιστών, υποστηρίζοντας έτσι την πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση.
Σκληρή αντίδραση της Apple
Όπως είναι λογικό, άμεση ήταν η αντίδραση της Apple στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για έναν κοινό φορτιστή για όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές.
Με ανακοίνωσή της εξέφρασε την ανησυχία της «ότι ο αυστηρός κανονισμός που επιβάλλει έναν μόνο τύπο φορτιστή πνίγει τον ανταγωνισμό παρά τον ενθαρρύνει, πράγμα που με τη σειρά του θα βλάψει τους καταναλωτές στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο».
Ο τεχνολογικός κολοσσός μάλιστα, διατύπωσε την αντίθεσή του στην 24μηνη μεταβατική περίοδο που δίνεται στις εταιρείες, προκειμένου να συμμορφωθούν με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, όταν αυτή τεθεί σε εφαρμογή.
«Σκοτώνουμε τα ‘’φίδια’’»!
Με τον δικό του ιδιαίτερα καυστικό τρόπο παρενέβη στην αντιπαράθεση ο Ευρωπαίος επίτροπος Τιερί Μπρετόν προσπαθώντας εμφανώς να απαξιώσει τις αντιδράσεις της Apple: «Η δουλειά μου είναι να σκοτώνω αυτά τα ‘φίδια’ όποτε μπορώ», δήλωσε χαρακτηριστικά για το θέαμα των πολλαπλών καλωδίων φόρτισης. Και συνέχισε: «Τις ξέρω αυτές τις εταιρείες εδώ και χρόνια. Κάθε φορά που παρουσιάζουμε μια πρόταση, αρχίζουν τα ‘ωχ, θα είναι ενάντια στην καινοτομία’. Λοιπόν, όχι, δεν θα είναι ενάντια στην καινοτομία, δεν θα είναι ενάντια σε κανέναν. Όπως κάθε τι που κάνει η Κομισιόν, θα είναι υπέρ των καταναλωτών».
Με την πρόταση αναθεώρησης της οδηγίας για τον ραδιοεξοπλισμό που παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την Πέμπτη, η θύρα φόρτισης και η τεχνολογία ταχείας φόρτισης των συσκευών θα εναρμονιστούν: Η USB-C θα καταστεί η πρότυπη θύρα για όλα τα έξυπνα τηλέφωνα, τις ταμπλέτες, τις φωτογραφικές μηχανές, τα ακουστικά κεφαλής, τα φορητά ηχεία και τις κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών χειρός. Επιπλέον, η Επιτροπή προτείνει τον διαχωρισμό της πώλησης φορτιστών από την πώληση ηλεκτρονικών συσκευών. Τα παραπάνω μέτρα θα προσφέρουν ευκολία στους καταναλωτές και θα μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που συνδέεται με την παραγωγή και την απόρριψη των φορτιστών, υποστηρίζοντας έτσι την πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση.


Latest News

Πόσο θα κοστίσουν οι δασμοί Τραμπ στους Αμερικανούς - Το σενάριο με 10%
Οι ειδικοί είχαν προειδοποιήσει ότι η προεκλογική ιδέα του Τραμπ θα είχε κόστος για τους Αμερικανούς καταναλωτές και τις επιχειρήσεις

Blackstone: Κινήσεις επέκτασης σε χαρτοφυλάκια μικροεπενδυτών
Η Blackstone συνεργάζεται με τις Vanguard και Wellington για να προσφέρει χαρτοφυλάκια με δημόσια και ιδιωτικά περιουσιακά στοιχεία

Πώς οι δασμοί Τραμπ σε κινεζικά ανταλλακτικά διαταράσσουν τα σχέδια της Tesla
Οι δασμοί πλήττουν την προσπάθεια της Tesla να εισάγει τα απαραίτητα ανταλλακτικά για να κατασκευάσει αυτοκίνητα στις ΗΠΑ

Παρουσία Τραμπ οι διαβουλεύσεις ΗΠΑ-Ιαπωνίας για τους δασμούς
«Η Ιαπωνία έρχεται σήμερα για να διαπραγματευτεί τους Δασμούς, το κόστος της στρατιωτικής υποστήριξης», ανέφερε σε ανάρτησή του ο πρόεδρος των ΗΠΑ

Αυτές είναι οι πιο ακριβές πόλεις του κόσμου για το 2025
Η έκθεση της Henley & Partners για το 2025 κατατάσσει τις πιο ακριβές πόλεις στον κόσμο – Η κατάταξη βασίζεται στην τιμή ανά τετραγωνικό μέτρο για πολυτελή ακίνητα 100 – 200 τ.μ.

Πρόγραμμα Τραμπ για αυτο-απέλαση μεταναστών
Ο Τραμπ θέλει να δημιουργήσει ένα πρόγραμμα αυτο-απέλασης που περιλαμβάνει την παροχή «κάποιων χρημάτων και ένα αεροπορικό εισιτήριο» στους μετανάστες για να φύγουν από τις ΗΠΑ

Γιατί Αυστραλιανό υπερταμείο "ψηφίζει" επενδύσεις στις ΗΠΑ
Το χάος της αγοράς που προκαλούν οι δασμοί δεν έχει αμβλύνει την απήχηση της Αμερικής, λέει το συνταξιοδοτικό ταμείο AustralianSuper

Γιατί η Ουγγαρία φοβάται την ένταξη της Ουκρανίας στην ΕΕ;
Ανεβαίνουν πολύ οι εκτιμήσεις για τον λογαριασμό που θα πληρώσουν οι Ευρωπαίοι για να ενταχτεί η Ουκρανία στην ΕΕ - Οι εκτιμήσεις της Ουγγαρίας

Νέα θέση στην παγκόσμια αγορά όπλων αναζητά η Ινδία
Η Ινδία, μέσω της Τράπεζας Εξαγωγών, προσφέρει χαμηλού κόστους δάνεια για αγορά στρατιωτικού εξοπλισμού σε πελάτες με χαμηλό πιστωτικό προφίλ

Η Κίνα θέτει όρους για συνομιλίες με τις ΗΠΑ στους δασμούς - Ζητά «σεβασμό» και ορισμό αντιπροσώπων
Δύσκολες διαπραγματεύσεις διαφαίνονται για ΗΠΑ και Κίνα όσον αφορά τις μελλοντικές εμπορικές σχέσεις - Τα αγκάθια στις δύο πλευρές