Έπειτα από χρόνια συνεργασίας με τη βιομηχανία στο πλαίσιο μιας εθελοντικής προσέγγισης, η οποία ξεκίνησε το 2009 και έχει ήδη μειώσει τον αριθμό των φορτιστών κινητών τηλεφώνων από 30 σε 3, η Επιτροπή προτείνει τώρα μια νομοθετική προσέγγιση για να παράσχει στους Ευρωπαίους τη δυνατότητα να φορτίζουν τις συσκευές τους με έναν κοινό φορτιστή.

Η USB-C θα είναι η νέα πρότυπη θύρα φόρτισης για όλα τα έξυπνα τηλέφωνα, τις ταμπλέτες, τις φωτογραφικές μηχανές, τα ακουστικά κεφαλής, τα φορητά ηχεία και τις κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών χειρός.

Επιπλέον, η Επιτροπή προτείνει τον διαχωρισμό της πώλησης φορτιστών από την πώληση ηλεκτρονικών συσκευών. Αυτό θα προσφέρει ευκολία στους καταναλωτές και θα επιφέρει μείωση των αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, μείωση που συνιστά σημαντική συμβολή τόσο στον ψηφιακό όσο και στον πράσινο μετασχηματισμό.

Κάθε χρόνο οι Ευρωπαίοι πολίτες δαπανούν περίπου €2,4 δισ. για αυτόνομους φορτιστές, που δεν πωλούνται από κοινού με ηλεκτρονική συσκευή. Επιπλέον, τουλάχιστον το 38% των καταναλωτών αναφέρει ότι έχει αντιμετωπίσει προβλήματα τουλάχιστον μία φορά, αδυνατώντας να φορτίσει το κινητό του, επειδή οι φορτιστές, που είχε στη διάθεσή του, ήταν ασύμβατοι.

Κατά μέσο όρο, οι Ευρωπαίοι κατέχουν περίπου τρεις φορτιστές κινητών τηλεφώνων, εκ των οποίων χρησιμοποιούν δύο σε τακτική βάση. Οι απορριπτόμενοι και αχρησιμοποίητοι φορτιστές εκτιμάται ότι αποτελούν έως και 11.000 τόνους αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού ετησίως.

Με τη πρόταση για αναθεώρηση της Οδηγίας για τον ραδιοεξοπλισμό, η θύρα φόρτισης και η τεχνολογία ταχείας φόρτισης των συσκευών θα εναρμονιστούν: πρακτικά η USB-C θα καταστεί η πρότυπη θύρα για όλα τα “έξυπνα” τηλέφωνα, τα tablets, τις φωτογραφικές μηχανές, τα ακουστικά, τα φορητά ηχεία και τις κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών.

Ο ίδιος φορτιστής

Οι καταναλωτές θα μπορούν, πλέον, να χρησιμοποιούν τον ίδιο φορτιστή για τη φόρτιση κινητών τηλεφώνων και άλλων παρόμοιων ηλεκτρονικών συσκευών, ανεξαρτήτως μάρκας. Αυτή η βελτιωμένη διαλειτουργικότητα μεταξύ της ηλεκτρονικής συσκευής και του κοινού φορτιστή θα εξασφαλίζει ότι η ταχύτητα φόρτισης είναι η ίδια, όταν χρησιμοποιείται συμβατός φορτιστής.

Στόχος, οι διάφοροι κατασκευαστές να μην περιορίζουν αδικαιολόγητα την ταχύτητα φόρτισης και να διασφαλιστεί ότι αυτή θα είναι η ίδια, όταν χρησιμοποιείται συμβατός φορτιστής για μια συσκευή.

Επιπλέον, οι καταναλωτές θα λαμβάνουν καλύτερη ενημέρωση για τις επιδόσεις φόρτισης, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών σχετικά με την ισχύ που απαιτείται από τη συσκευή και το αν η συσκευή υποστηρίζει την ταχεία φόρτιση. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούν να διαπιστώσουν ευκολότερα αν οι υφιστάμενοι φορτιστές τους πληρούν τις απαιτήσεις της νέας συσκευής τους ή θα διευκολύνονται στην επιλογή συμβατού φορτιστή.

Οι νέες απαιτήσεις θα συμβάλουν τελικά στην επαναχρησιμοποίηση των φορτιστών και θα βοηθήσουν τους καταναλωτές να εξοικονομούν €250 εκατ. ετησίως από περιττές αγορές φορτιστών.

Επιπλέον, η Επιτροπή προτείνει τον διαχωρισμό της πώλησης φορτιστών από την πώληση ηλεκτρονικών συσκευών. Πρακτικά, οι καταναλωτές θα μπορούν να επιλέξουν να αγοράζουν νέα ηλεκτρονική συσκευή χωρίς νέο φορτιστή. Με τον τρόπο αυτό, θα περιοριστεί ο αριθμός των αχρείαστων φορτιστών που αγοράζονται ή που μένουν αχρησιμοποίητοι.

Περιβαλλοντικά οφέλη

Η μείωση της παραγωγής και της απόρριψης νέων φορτιστών εκτιμάται ότι θα περιορίσει την ποσότητα των αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού κατά σχεδόν χίλιους τόνους ετησίως.

Τα νέα μέτρα αναμένεται να αποφέρουν περιβαλλοντικά οφέλη μέσω της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά περίπου 180 kt ισοδύναμου CO2 ετησίως.

Δύο χρόνια διορία

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα πρέπει να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο με τη συνήθη νομοθετική διαδικασία (συναπόφαση). Μια μεταβατική περίοδος 24 μηνών από την ημερομηνία θέσπισης της οδηγίας θα δώσει στον κλάδο αρκετό χρόνο για να προσαρμοστεί πριν από την έναρξη της εφαρμογής της.

Για να υπάρξει τελικά κοινός φορτιστής, απαιτείται πλήρης διαλειτουργικότητα και στις δύο πλευρές του καλωδίου: στην ηλεκτρονική συσκευή και στο εξωτερικό τροφοδοτικό. Η διαλειτουργικότητα στην πλευρά της συσκευής, η οποία είναι μακράν η μεγαλύτερη πρόκληση, θα επιτευχθεί με τη σημερινή πρόταση.

Η διαλειτουργικότητα του εξωτερικού τροφοδοτικού θα ρυθμιστεί με αναθεώρηση του κανονισμού της Επιτροπής για τον οικολογικό σχεδιασμό. Η αναθεώρηση αυτή θα δρομολογηθεί εντός του τρέχοντος έτους, ώστε η έναρξη της ισχύος της να ευθυγραμμιστεί με αυτήν της σημερινής πρότασης.

Από το 2009

Η Επιτροπή υποστηρίζει την καθιέρωση κοινής λύσης φόρτισης για τα κινητά τηλέφωνα και τις ηλεκτρονικές συσκευές από το 2009. Τότε, διευκόλυνε την επίτευξη εθελοντικής συμφωνίας μεταξύ των κατασκευαστών.

Το 2011, Apple, Samsung, Huawei και Nokia υπέγραψαν ένα εθελοντικό μνημόνιο συμφωνίας για την εναρμόνιση των φορτιστών για τα νέα μοντέλα smartphone. Η συμφωνία οδήγησε στη μείωση του αριθμού των υφιστάμενων στην αγορά λύσεων φόρτισης για κινητά τηλέφωνα από 30 σε 3. Μετά τη λήξη της ισχύος του μνημονίου το 2014, ο κλάδος υπέβαλε, τον Μάρτιο του 2018, μια νέα πρόταση, η οποία κρίθηκε κατώτερη των προσδοκιών, καθώς δεν επιτύγχανε τον στόχο της καθιέρωσης κοινής λύσης φόρτισης.

Ως εκ τούτου, η Επιτροπή αποφάσισε να ακολουθήσει νομοθετική προσέγγιση για την καθιέρωση κοινής λύσης φόρτισης. «Δώσαμε στον κλάδο άφθονο χρόνο για να βρει τις δικές του λύσεις και πλέον είναι καιρός να αναληφθεί νομοθετική δράση για έναν κοινού τύπου φορτιστή. Η δράση αυτή συνάδει με τις οικολογικές και τις ψηφιακές φιλοδοξίες μας και θα αποφέρει σημαντικά οφέλη για τους καταναλωτές και το περιβάλλον μας», σχολίασε χαρακτηριστικά η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος για μια Ευρώπη Έτοιμη για την Ψηφιακή Εποχή, κυρία Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Τζιτζικώστας : Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2023, δεν έπρεπε να συμβεί
Διεθνή |

Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας

Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»