Ένας τρόπος για να σταματήσετε τις αναλήψεις από μία τράπεζα είναι να οδηγήσετε ένα φορτηγό γεμάτο μετρητά μέχρι την πόρτα της τράπεζας και να το ξεφορτώσετε σε πλήρη δημόσια θέα.
Όταν, όμως, προκαλείται πανικός από έλλειψη οδηγών, όπως συμβαίνει στα πρατήρια της Βρετανίας, μία τέτοια λύση δεν είναι δυνατή. Η παροχή βραχυπρόθεσμης βίζας σε οδηγούς φορτηγών από το εξωτερικό ή η επιστράτευση στρατιωτών ελαχιστοποιεί τις βραχυπρόθεσμες διαταραχές. Η μόνη μακροπρόθεσμη λύση – η απότομη αύξηση μισθών για τους οδηγούς φορτηγών- βάζει φωτιά στον πληθωρισμό.
Τα προβλήματα εφοδιασμού, που ώθησαν τους Βρετανούς οδηγούς να τρέξουν να φουλάρουν αυτοκίνητά τους, το Σαββατοκύριακο, είναι η πιο δραματική εκδήλωση κρίσης στο εργατικό δυναμικό φορτηγών, οι αρχές της οποίας χρονολογείται από την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η ένωση Road Haulage Association, μια ομάδα συμφερόντων, έχει πει εδώ και μήνες ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχει έλλειψη 100.000 οδηγών φορτηγών.
Αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό για μία χώρα όπως η Βρετανία, της οποίας τα σιδηροδρομικά δίκτυα έχουν σχεδιαστεί, κυρίως, για επιβάτες, όχι για φορτία. Το RHA υπολογίζει ότι το 98% όλων των εμπορευμάτων που πωλούνται, μεταφέρονται, κάποια στιγμή, με φορτηγό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η κυβέρνηση του πρωθυπουργού, Μπόρις Τζόνσον, αίρει όλα τα εμπόδια, για να διατηρήσει την κίνηση στις αλυσίδες διανομής.
Τα περισσότερα από αυτά τα μέτρα έκτακτης ανάγκης θα χρειαστούν χρόνο για να δώσουν κάποιο αποτέλεσμα. Οι στρατιώτες, για παράδειγμα, δεν μπορούν ξαφνικά να οδηγήσουν ένα εμπορικό βυτιοφόρο. Εν τω μεταξύ, το να αφήνουμε ενεργειακούς γίγαντες, όπως η BP και η Royal Dutch Shell, να συντονίζουν τα δρομολόγια για τις παραδόσεις δεν κάνει ιδιαίτερη διαφορά, εάν δεν υπάρχουν αρκετοί οδηγοί. Τουλάχιστον, οι καταναλωτές δεν μπορούν να αρχίσουν να αποθηκεύουν καύσιμα έτσι όπως αποθήκευαν χαρτί υγείας, στις αρχές της πανδημίας.
Ωστόσο, δεν είναι δυνατή η κανονική παροχή υπηρεσιών μέχρι να βρεθούν νέοι οδηγοί για να καλύψουν τις κενές αυτές θέσεις στην αγορά εργασίας. Αυτό έχει ήδη συμβεί σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπως η Tesco, με ανεπίσημα στοιχεία να δείχνουν ότι έγιναν μέχρι και 50% αυξήσεις στους μισθούς των οδηγών φορτηγών, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Αυτό μπορεί να είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση οδηγών για παραδόσεις καυσίμων, οι οποίοι, βάσει των στοιχείων μέχρι σήμερα, πληρώνονται καλύτερα.
Τέτοιες δραματικές αυξήσεις μισθών θα έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών, οι οποίες, με τη σειρά τους, θα δυσκολέψουν τους υπεύθυνους χάραξης οικονομικής πολιτικής να χαρακτηρίσουν τις πιέσεις ως «παροδικές». Ακόμη και πριν από την κρίση που προκλήθηκε στην προσφορά καυσίμων, η Τράπεζα της Αγγλίας δήλωσε ότι αναμένει ο πληθωρισμός να ξεπεράσει το 4%, κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, διπλάσιο από το αρχικό ποσοστό-στόχος. Το μόνο πράγμα που σίγουρα θα παραδώσουν οι οδηγοί φορτηγών, που βρίσκονται σε ζήτηση στη Βρετανία, είναι η αύξηση των τιμών.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Γιατί τελικά η μεγαλύτερη σύγκρουση του Μασκ είναι με τον Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ίλον Μασκ, είναι ήδη βαθιά συνυφασμένο με το κράτος
Η Αμερική θέλει τον Τραμπ – χωρίς αν ή αλλά…
Η πιθανή επανεκλογή του είναι μια υπαρξιακή καταστροφή για τους Δημοκρατικούς και μια ιστορική αλλαγή του παιχνιδιού για τους συμμάχους των ΗΠΑ
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της