
Διπλάσιος αριθμός πλοίων άλλαξε χέρια από την αρχή του χρόνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, επιβεβαιώνοντας το σημαντικό ενδιαφέρον για επενδύσεις κυρίως στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δευτερευόντως στα containerships και στα δεξαμενόπλοια. Πρωταγωνιστές σε αυτόν τον φρενήρη αριθμό αγορών second hand (μεταχειρισμένων) πλοίων, οι έλληνες πλοιοκτήτες που έσπασαν το φράγμα των 5 δισ. δολαρίων σε αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι.
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, μέχρι τώρα μεταβιβάστηκαν 1.450 πλοία, έναντι 750 την ίδια περίοδο πέρυσι, εκ των οποίων 715 bulkers, 363 δεξαμενόπλοια, 244 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 19 πλοία μεταφοράς αερίων. Η συνολική αξία των αγοραπωλησιών υπολογίζεται σε 22,08 δισ. δολάρια, όταν πέρυσι όλη τη χρόνια η αξία των αγοραπωλησιών είχε διαμορφωθεί σε 16,5 δισ. δολάρια.
Οι έλληνες εφοπλιστές απέκτησαν ένα στα πέντε πλοία που ενεπλάκησαν σε κάποια συναλλαγή, ενώ σε αξία οι ελληνικές επενδύσεις ανήλθαν σε 5,08 δισ. δολάρια και αποτελούν το 23,5% των συνολικών επενδύσεων που έγιναν μέχρι στιγμής σε second hand πλοία. Ειδικότερα, οι έλληνες πλοιοκτήτες απέκτησαν, μεταξύ άλλων, 184 bulkers αξίας 3,06 δισ. δολαρίων, 68 δεξαμενόπλοια αξίας 1,34 δισ. δολαρίων και 28 containerships αξίας 0,39 δισ. δολαρίων.
Στη λίστα των αγοραστών, στη δεύτερη θέση πίσω από τους Ελληνες, βρίσκονται οι Κινέζοι με αγορές 257 πλοίων αξίας 3,14 δισ. δολαρίων.
Άνοδος της αξίας
Η μεγάλη αξία των πλοίων δεν εξηγείται μόνο από το ότι πουλήθηκαν πολλά πλοία, αλλά και από την άνοδο της αξίας τους το τρέχον έτος. Για παράδειγμα, η τιμή ενός Capesize ηλικίας πέντε ετών έχει ανέβει μέσα σε έναν χρόνο κατά 60% και φτάνει τώρα στα 57,5 εκατ. δολάρια.
Πλοιοκτήτες και αναλυτές αναμένουν ότι η ανοδική κίνηση στους ναύλους των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου θα συνεχιστεί τουλάχιστον για τα επόμενα δύο τρίμηνα και ως εκ τούτου πολλοί σπεύδουν να αποκτήσουν χωρητικότητα για να αξιοποιήσουν τη χρονική συγκυρία. Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υπάρχει επίσης αυξημένο ενδιαφέρον καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις συμφέρει η αγορά ενός πλοίου αντί της ναύλωσής του
Στις δύο αυτές κατηγορίες πλοίων, χύδην φορτίου και containerships, καταγράφηκαν και περιπτώσεις ναυτιλιακών εταιρειών που προχώρησαν φέτος σε μαζικές αγορές. Ενδεικτικά στα containerships είναι η περίπτωση της MSC με έδρα την Ελβετία, που λέγεται ότι από πέρυσι τον Αύγουστο μέχρι φέτος έχει αποκτήσει περίπου 100 πλοία, ενώ στα bulkers ξεχωρίζει η ελληνικών συμφερόντων Costamare, που μπήκε δυναμικά στον κλάδο αγοράζοντας σε λίγους μήνες 37 πλοία.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ