Διπλάσιος αριθμός πλοίων άλλαξε χέρια από την αρχή του χρόνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, επιβεβαιώνοντας το σημαντικό ενδιαφέρον για επενδύσεις κυρίως στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δευτερευόντως στα containerships και στα δεξαμενόπλοια. Πρωταγωνιστές σε αυτόν τον φρενήρη αριθμό αγορών second hand (μεταχειρισμένων) πλοίων, οι έλληνες πλοιοκτήτες που έσπασαν το φράγμα των 5 δισ. δολαρίων σε αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι.
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, μέχρι τώρα μεταβιβάστηκαν 1.450 πλοία, έναντι 750 την ίδια περίοδο πέρυσι, εκ των οποίων 715 bulkers, 363 δεξαμενόπλοια, 244 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 19 πλοία μεταφοράς αερίων. Η συνολική αξία των αγοραπωλησιών υπολογίζεται σε 22,08 δισ. δολάρια, όταν πέρυσι όλη τη χρόνια η αξία των αγοραπωλησιών είχε διαμορφωθεί σε 16,5 δισ. δολάρια.
Οι έλληνες εφοπλιστές απέκτησαν ένα στα πέντε πλοία που ενεπλάκησαν σε κάποια συναλλαγή, ενώ σε αξία οι ελληνικές επενδύσεις ανήλθαν σε 5,08 δισ. δολάρια και αποτελούν το 23,5% των συνολικών επενδύσεων που έγιναν μέχρι στιγμής σε second hand πλοία. Ειδικότερα, οι έλληνες πλοιοκτήτες απέκτησαν, μεταξύ άλλων, 184 bulkers αξίας 3,06 δισ. δολαρίων, 68 δεξαμενόπλοια αξίας 1,34 δισ. δολαρίων και 28 containerships αξίας 0,39 δισ. δολαρίων.
Στη λίστα των αγοραστών, στη δεύτερη θέση πίσω από τους Ελληνες, βρίσκονται οι Κινέζοι με αγορές 257 πλοίων αξίας 3,14 δισ. δολαρίων.
Άνοδος της αξίας
Η μεγάλη αξία των πλοίων δεν εξηγείται μόνο από το ότι πουλήθηκαν πολλά πλοία, αλλά και από την άνοδο της αξίας τους το τρέχον έτος. Για παράδειγμα, η τιμή ενός Capesize ηλικίας πέντε ετών έχει ανέβει μέσα σε έναν χρόνο κατά 60% και φτάνει τώρα στα 57,5 εκατ. δολάρια.
Πλοιοκτήτες και αναλυτές αναμένουν ότι η ανοδική κίνηση στους ναύλους των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου θα συνεχιστεί τουλάχιστον για τα επόμενα δύο τρίμηνα και ως εκ τούτου πολλοί σπεύδουν να αποκτήσουν χωρητικότητα για να αξιοποιήσουν τη χρονική συγκυρία. Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υπάρχει επίσης αυξημένο ενδιαφέρον καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις συμφέρει η αγορά ενός πλοίου αντί της ναύλωσής του
Στις δύο αυτές κατηγορίες πλοίων, χύδην φορτίου και containerships, καταγράφηκαν και περιπτώσεις ναυτιλιακών εταιρειών που προχώρησαν φέτος σε μαζικές αγορές. Ενδεικτικά στα containerships είναι η περίπτωση της MSC με έδρα την Ελβετία, που λέγεται ότι από πέρυσι τον Αύγουστο μέχρι φέτος έχει αποκτήσει περίπου 100 πλοία, ενώ στα bulkers ξεχωρίζει η ελληνικών συμφερόντων Costamare, που μπήκε δυναμικά στον κλάδο αγοράζοντας σε λίγους μήνες 37 πλοία.
Latest News
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία