Η πανδημία επιταχύνει την αυτοματοποίηση ακόμα και στις παραδόσεις προϊόντων και στη διανομή φαγητού: τουλάχιστον 1.000 μηχανικοί ντελιβεράδες θα προστεθούν στους στόλους κινεζικών εταιρειών το επόμενο δωδεκάμηνο.

Οι γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba και JD.com, μαζί με την εταιρεία διανομής φαγητού Meituan, προγραμματίζουν να απασχολούν 2.000 ρομπότ το 2022, αριθμός τετραπλάσιος σε σχέση με σήμερα, αναφέρει την Τρίτη το Reuters. Κάποια από τα ρομπότ είναι ιπτάμενα drone, τα περισσότερα όμως είναι μεγάλα κουτιά με ρόδες.

Εκατομμύρια κούριερ στην Κίνα παραδίδουν προϊόντα με κόστος που περιορίζεται μέχρι τα 3 γιουάν (0,40 ευρώ), ωστόσο αρκετές επιχειρήσεις πειραματίζονται με ρομποτικές παραδόσεις από το 2013, εν μέρει επειδή αδυνατούν να βρουν αρκετό προσωπικό.

Η κυβέρνηση έχει, επίσης, επιβάλλει περιόδους ξεκούρασης για τους διανομείς, οι οποίοι πασχίζουν να καλύψουν την υψηλή ζήτηση εν μέσω πανδημίας.

To ρομπότ της Meituan παρουσιάστηκε τον Ιούλιο σε έκθεση στη Σαγκάη (Reuters)

«Η Covid-19 έχει προσφέρει μεγάλη ώθηση» στο πείραμα των ρομποτικών διανομέων, λέει στο Reuters ο Σιά Χουασιά, επικεφαλής επιστήμονας της Meituan. Η εταιρεία λάνσαρε την υπηρεσία τον Φεβρουάριο του 2020, νωρίτερα από ό,τι προγραμμάτιζε αρχικά.

Ο στόλος της περιλαμβάνει σήμερα 100 ρομπότ, των οποίων το κόστος μειώθηκε από τα 600.000 γουάν (79.000 ευρώ) το 2020 στα 400.000 γουάν (53.000) ευρώ φέτος. Σύμφωνα με τον Σιά, μέχρι το 2025 η τιμή θα έχει πέσει στα 27.000 ευρώ, οπότε τα ρομπότ της εταιρείας θα φτάνουν τα 10.000.

Νωρίτερα από ό,τι προγραμμάτιζε αρχικά λάνσαρε την ρομποτική υπηρεσία και η JD.com, η οποία διαθέτει σήμερα περίπου 200 ρομπότ και να τα αυξήσει στα 1.000 μέχρι το τέλος του έτους.

Ρομπότ παράδοσης της JD.com σε δρόμο του Πεκίνου (Reuters)

Η Alibaba, το κινεζικό αντίστοιχο της Amazon, έχει πραγματοποιήσει ένα εκατομμύριο ρομποτικές παραδόσεις με τα 200 ρομπότ της, αριθμός που προγραμματίζεται να αυξηθεί στα 1.000 μέχρι τον Μάρτιο και στα 10.000 τα επόμενα τρία χρόνια.

Το κόστος των ρομπότ της Alibaba και της JD.com υπολογίζεται στα 33.000 ευρώ, αλλά συνεχώς πέφτει.

Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, οι παραδόσεις από αυτόνομα ρομπότ θα μπορούσαν να μειώσουν το κόστος των παραδόσεων κατά 10% έως 40% στις πόλεις.

Τα ρομπότ παρουσιάζουν, ωστόσο, και μειονεκτήματα, όπως η αδυναμία τους να ανέβουν σκάλες ή να κινηθούν σε δύσκολους δρόμους.

Προς το παρόν, τα αυτόνομα ρομπότ προτιμώνται για παραδόσεις προϊόντων αντί για διανομή φαγητού που απαιτεί μεγαλύτερη ταχύτητα.

«Η αποτελεσματικότητα είναι μικρή σε περιοχές με γραφεία. Ο κόσμος παραγγέλνει πολύ φαγητό αλλά η χωρητικότητα των οχημάτων είναι περιορισμένη» λέει η 25χρονη Ζανγκ Τζι καθώς ένα ρομπότ της παραδίδει ένα πακέτο στο γραφείο της στο Πεκίνο.

Με ρομπότ πειραματίζονται και εταιρείες εκτός Κίνας. Η ρωσική Yandex και η αμερικανική Yandex, για παράδειγμα, σκοπεύουν να αρχίσουν σύντομα τις ρομποτικές παραδόσεις φαγητού σε αμερικανικές πανεπιστημιουπόλεις.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tεχνητή νοημοσύνη
Τεχνητή Νοημοσύνη: Η έλλειψη ενέργειας για τα data centers αλλάζει τον τεχνολογικό χάρτη της Ευρώπης
Tεχνητή νοημοσύνη |

Η αδηφάγα Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τεχνολογικό χάρτη της Ευρώπης - Που πάνε τα νέα data centers

Η πεινασμένη για ενέργεια τεχνητή νοημοσύνη καταπονεί τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της Ιρλανδίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη θέση της χώρας ως τεχνολογικού κόμβου της Ευρώπης

Κυριάκος Μητσοτάκης για AI: Τεράστια ευκαιρία για τη χώρα η Τεχνητή Νοημοσύνη
Tεχνητή νοημοσύνη |

Κυριάκος Μητσοτάκης για AI: Τεράστια ευκαιρία για τη χώρα η Τεχνητή Νοημοσύνη

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συζήτησε με το μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη και αντιπρόεδρο του Endeavor Greece Ανδρέα Σταυρόπουλο στο πλαίσιο του GenAI Summit