Μπορεί οι αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν μπει δυναμικά στην παραγωγή οχημάτων μηδενικών εκπομπών, όμως, το μεγάλο ερώτημα για τις ίδιες είναι αν μετά το νέο τους άνοιγμα παραμένουν κερδοφόρες, όπως είναι εδώ και πολλές δεκαετίες με την παραγωγή συμβατικών οχημάτων.
Έτσι, ενώ η διείσδυση στην αγορά αυξάνεται διαρκώς, η κερδοφορία που έχει να κάνει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένει χαμηλή, καθώς είναι ελαφρώς υψηλότερη από την οριακή τιμή.
Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα μοντέλα που ανήκουν στις μικρές κατηγορίες. Όσο ο όγκος των οχημάτων δεν είναι ο αναμενόμενος, η κερδοφορία παραμένει χαμηλά, με τις γραμμές παραγωγής να λειτουργούν υπό κανονικές συνθήκες και όχι με συνεχόμενες βάρδιες όπως γίνονταν μέχρι σήμερα για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Πώς θα αυξηθεί η κερδοφορία
Παρά την πίεση των τιμών, η κερδοφορία των ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια και είναι πιθανό να φθάσει στο 8%-10% έως το 2030, ενώ δεν αποκλείεται, σύμφωνα με την έρευνα McKinsey, να επιτευχθούν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους εφαρμόζοντας νέες πρακτικές.
Για να αυξήσουν περαιτέρω την κερδοφορία των ηλεκτρικών οχημάτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να ακολουθήσουν μια πιο τολμηρή προσέγγιση κάνοντας ριζοσπαστικές κινήσεις στα επιχειρηματικά μοντέλα τους. Με αυτό τον τρόπο τα περιθώρια κέρδους μπορούν να αυξηθούν κατά 5%-12% και σε πολλές περιπτώσεις να φθάσει το 20% μέχρι το 2030.
Μην ξεχνάμε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στραφεί προς την ηλεκτροκίνηση έχοντας ως κύριο σκοπό να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων για να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα που σε πολλές περιπτώσεις, εάν δεν συμμορφωθούν, μπορούν τα φθάσουν σε αρκετά δισ. ευρώ.
Από την άλλη είναι μια νέα πτυχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και οφείλουν στην αρχή να την στηρίξουν για να μπορέσουν να αποκομίσουν τα μεγάλα οφέλη αργότερα. Όσο οι μήνες περνούν και οι γραμμές παραγωγής αυξάνονται, το κόστος θα μειώνεται και ταυτόχρονα θα αυξάνεται το κέρδος.
Η μεγάλη διαφορά θα γίνει από βασικά εξαρτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η μπαταρία για παράδειγμα είναι ένα από αυτά, καθώς τα επόμενα χρόνια αναμένεται να γίνει πιο φθηνή και να έχει μεγαλύτερη απόδοση και χωρητικότητα σε σχέση με τις σημερινές.
Από την άλλη η αύξηση της εμπειρίας στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι σημαντικός παράγοντας στην εξοικονόμηση χρόνου, άρα και της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ πάντα οι συνεργασίες μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών έπαιζαν και συνεχίζουν να παίζουν σημαντικότατο ρόλο στην εξεύρεση λύσεων μείωσης του κόστους και βελτίωσης των υφιστάμενων δομών.
Καθοριστική η τεχνολογία
Η ανάλυση κόστους για την φετινή χρονιά για οχήματα της μεσαίας κατηγορίας δείχνει κάποια μείωση του κόστους και αύξηση της ζήτησης των μπαταριών. Η τεχνολογία είναι αυτή που παίζει πρωτεύοντα ρόλο στην παραγωγή αυτοκινήτων και είναι αυτή που ανεβάζει τις τιμές.
Και είναι φυσικό να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας, τα οποία δεν μπορούν να απορροφήσουν την αύξηση. Αυτός είναι και ο λόγος που βλέπουμε αύξηση της τιμών των αυτοκινήτων, η οποία σύμφωνα με προβλέψεις των αναλυτών θα συνεχιστεί για αρκετό καιρό ακόμη.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Πόσα δισ. την ημέρα κοστίζει στις εταιρείες η πολιτική πόλωση στις ΗΠΑ
Οι εργοδότες των ΗΠΑ προειδοποιούν το προσωπικό του να αποφύγει τις συγκρούσεις - Στα ύψη η πόλωση στις αμερικανικές εκλογές
Έφοδος φορολογικών αρχών στα γραφεία του Netflix σε Γαλλία και Ολλανδία
Το Netflix έχει βρεθεί στο στόχαστρο στο πλαίσιο προκαταρκτικής έρευνας για φορολογική απάτη, δήλωσε γαλλική δικαστική πηγή
Η θεωρία του... χάους στις αμερικανικές εκλογές ανεξάρτητα ποιος θα κερδίσει
Τα περιθώρια νίκης είναι στενά και η εμπιστοσύνη στο σύστημα είναι σε ιστορικό χαμηλό
Η Uniper ξεπληρώνει το Βερολίνο για τη «διάσωση»
H Uniper ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής αντιστάθμισης κινδύνου, έχει πουλήσει σημαντικές ποσότητες της μελλοντικής της παραγωγής ενέργειας
Πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν τα αντίποινα της Κίνας με τους δασμούς
H Κίνα θα «ζυγίσει» την απάντησή της και με δεδομένο ότι επιδιώκει στενότερες οικονομικές σχέσεις με την Ευρώπη, την ώρα που κλιμακώνονται οι εντάσεις με τις ΗΠΑ
Πώς διαμορφώθηκαν τα κέρδη της Hugo Boss για το τρίτο τρίμηνο - Ο ρόλος της Κίνας
Αμετάβλητες οι πωλήσεις, καλύτερα τα λειτουργικά κέρδη για τη Hugo Boss το τρίτο τρίμηνο - Παραμένουν μειωμένες οι προβλέψεις
Καταρρέει το επιχειρηματικό μοντέλο της Γερμανίας - Τι σημαίνει για την Ευρώπη
Όλες οι μεγάλες βιομηχανίες της χώρας βρίσκονται σε κρίση, και η οικονομία στη Γερμανία ισοπεδώνεται
Πώς προετοιμάζεται ο πλανήτης για μια νίκη Τραμπ ή Χάρις
Η οικονομία της Αμερικής παραμένει η μεγαλύτερη στον κόσμο και οι πολιτικοί της είναι έτοιμοι να την εργαλειοποιήσουν
Τι θα φέρουν οι αμερικανικές εκλογές στις εταιρείες των ΗΠΑ;
Το αποτέλεσμα θα έχει μεγάλες συνέπειες για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας, των αυτοκινήτων και των φαρμάκων
Κατώτερα των προσδοκιών τα αποτελέσματα γ' τριμήνου για την DHL
Ο γερμανικός όμιλος logistics ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 751 εκατομμυρίων ευρώ για το τρίτο τρίμηνο, έναντι 807 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι