
«Κρυάδα» μεν αλλά όχι όσο μεγάλη περίμεναν τα επιτελεία των αλυσίδων επιφυλάσσει η επόμενη διετία για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ.
Τα ποσοστά ανόδου του τζίρου για την οργανωμένη λιανική θα κινηθούν μεταξύ 2,5 και 2,7% (ονομαστική ανάπτυξη) για την επόμενη χρονιά, ή και ενδεχομένως και για το 2023, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Κωνσταντίνου Μαχαίρα, προέδρου του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Όπως ανέφερε ο ίδιος μιλώντας στο 14ο Συνέδριο του ECR με τίτλο «Το μέλλον μας Τώρα: Αποτελεσματική ανταπόκριση σε έναν κόσμο που αλλάζει», από τα περίπου 350 ευρώ το μήνα, τα οποία δαπανούν τα νοικοκυριά σε είδη οικιακής κατανάλωσης τα 250 ευρώ πάνε στα ψώνια από το σούπερ μάρκετ.
Όσον αφορά τη φετινή χρονιά εκτιμάται ότι ο τζίρος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα με πέρυσι ή με μικρή μείωση, καθώς οι ανέμελοι καλοκαιρινοί μήνες τελείωσαν και ένα δύσκολο τρίμηνο για τον κλάδο έχει ξεκινήσει.
Εκτός από την επανεκκίνηση όλων των οικονομικών δραστηριοτήτων που αναμφίβολα «κόβει» πόντους από τις πωλήσεις της οργανωμένης λιανικής, οι αλυσίδες θα πρέπει να αναμετρηθούν με τις περσινές τους επιδόσεις, όταν το δεύτερο ολικό lockdown είχε απογειώσει τον τζίρο, καθώς και με τις πληθωριστικές πιέσεις που αδειάζουν το πορτοφόλι των καταναλωτών μειώνοντας τη δυνατότητά τους για ψώνια, ακόμη και για τα είδη πρώτης ανάγκης.
Το φετινό καλοκαίρι (13 εβδομάδες που τελείωσαν στις 29 Αυγούστου 2021) ελέω τουρισμού, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ενισχύθηκαν κατά 5,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και εκτιμάται ότι διαμορφώθηκαν σε 2,21 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.
Υπενθυμίζεται ότι το 2020 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ εκτινάχθηκε καταγράφοντας επιπλέον έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ ( 11,5 δισ. ευρώ από 10,43 δισ. ευρώ που ήταν το 2019 σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI), με τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς να διαμορφώνεται στο 9,7%.
Μεγαλύτερη ταχύτητα, μεγαλύτερες χρεώσεις
Σε δύσκολη εξίσωση για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ εξελίσσεται και το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων. Παρότι κινείται με εξωφρενικές ταχύτητες όσον αφορά την αποδοχή μεταξύ των καταναλωτών προς το παρόν δεν φέρνει κέρδη.
Όπως σημείωσε στο συνέδριο του ECR ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, ο διευθύνων σύμβουλος της METRO AEBE, δεδομένου ότι το ηλεκτρονικό κανάλι δεν είναι κερδοφόρο για να βελτιωθούν περαιτέρω οι υπηρεσίες και οι παραδόσεις να είναι πιο ακριβείς αναπόφευκτα οδηγείται στο σημείο που ο πελάτης θα πληρώσει επιπλέον τις έξτρα υπηρεσίες που επιθυμεί να λαμβάνει. Ήδη στο εξωτερικό η τάση αυτή έχει αρχίσει να καταγράφεται και μάλιστα είναι κάτι που εξετάζει αυτό το διάστημα και η Amazon.. «Θέλεις παράδοση σε δύο ώρες; Υπάρχει η δυνατότητα αλλά θα υπάρχει χρέωση».
Να σημειωθεί ότι το πρώτο εξάμηνο του 2021 η αξία των πωλήσεων στα e-shops των σούπερ μάρκετ σημείωσε αύξηση 122% συγκριτικά με το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2020.
Η συνολική αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής άγγιξε το πρώτο εξάμηνο τα 140,6 εκατ. ευρώ, και είναι βέβαιο πως θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 163,8 εκατ. ευρώ με τα οποία έκλεισε συνολικά ο κλάδος το 2020, σύμφωνα με την Convert Group.


Latest News

Στο 1,5 δισ. τα έσοδα της Metlen για το α΄ τρίμηνο - Το ορόσημο του Λονδίνου
«Η χρονιά που διανύουμε σηματοδοτεί ένα ορόσημο για τη METLEN στο Λονδίνο», τόνισε ο πρόεδρος και CEO της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος

Τι έδειξε το «πασχαλινό» ταμείο των σούπερ μάρκετ – Από ποιο προϊόν έχασαν 4-5 εκατ. ευρώ
Πηγές της αγοράς των σούπερ μάρκετ μιλώντας προς τον ΟΤ, αναφέρουν ότι η πασχαλινή αγορά κινήθηκε μέτρια φέτος

Πώς οι τράπεζες θωρακίζουν την κερδοφορίας τους - Στη μάχη οι ομολογιακές εκδόσεις
Οι πιέσεις που ασκούν στις τράπεζες οι μειώσεις των επιτοκίων - Η εκδοτική δραστηριότητα θα συνεχισθεί και φέτος με αμείωτη ένταση

Δωδώνη: Νέο εργοστάσιο στα Ιωάννινα και επενδύσεις έως 200 εκατ. από τους αδελφούς Σαράντη
Τι λέει στον ΟΤ ο Δημήτρης Σαράντης για την εξαγορά της Δωδώνης και τα σχέδια για την επόμενη μέρα της εταιρείας

Η Pink Woman μιλάει... ιταλικά - Η εξωστρέφεια και ο τζίρος ρεκόρ
Στην Ιταλία συνεχίζεται η ανάπτυξη του brand Pink Woman - Πώς αποδίδει το επιχειρηματικό μοντέλο επί ελληνικού εδάφους

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών