«Κρυάδα» μεν αλλά όχι όσο μεγάλη περίμεναν τα επιτελεία των αλυσίδων επιφυλάσσει η επόμενη διετία για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ.
Τα ποσοστά ανόδου του τζίρου για την οργανωμένη λιανική θα κινηθούν μεταξύ 2,5 και 2,7% (ονομαστική ανάπτυξη) για την επόμενη χρονιά, ή και ενδεχομένως και για το 2023, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Κωνσταντίνου Μαχαίρα, προέδρου του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Όπως ανέφερε ο ίδιος μιλώντας στο 14ο Συνέδριο του ECR με τίτλο «Το μέλλον μας Τώρα: Αποτελεσματική ανταπόκριση σε έναν κόσμο που αλλάζει», από τα περίπου 350 ευρώ το μήνα, τα οποία δαπανούν τα νοικοκυριά σε είδη οικιακής κατανάλωσης τα 250 ευρώ πάνε στα ψώνια από το σούπερ μάρκετ.
Όσον αφορά τη φετινή χρονιά εκτιμάται ότι ο τζίρος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα με πέρυσι ή με μικρή μείωση, καθώς οι ανέμελοι καλοκαιρινοί μήνες τελείωσαν και ένα δύσκολο τρίμηνο για τον κλάδο έχει ξεκινήσει.
Εκτός από την επανεκκίνηση όλων των οικονομικών δραστηριοτήτων που αναμφίβολα «κόβει» πόντους από τις πωλήσεις της οργανωμένης λιανικής, οι αλυσίδες θα πρέπει να αναμετρηθούν με τις περσινές τους επιδόσεις, όταν το δεύτερο ολικό lockdown είχε απογειώσει τον τζίρο, καθώς και με τις πληθωριστικές πιέσεις που αδειάζουν το πορτοφόλι των καταναλωτών μειώνοντας τη δυνατότητά τους για ψώνια, ακόμη και για τα είδη πρώτης ανάγκης.
Το φετινό καλοκαίρι (13 εβδομάδες που τελείωσαν στις 29 Αυγούστου 2021) ελέω τουρισμού, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ενισχύθηκαν κατά 5,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και εκτιμάται ότι διαμορφώθηκαν σε 2,21 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.
Υπενθυμίζεται ότι το 2020 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ εκτινάχθηκε καταγράφοντας επιπλέον έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ ( 11,5 δισ. ευρώ από 10,43 δισ. ευρώ που ήταν το 2019 σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI), με τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς να διαμορφώνεται στο 9,7%.
Μεγαλύτερη ταχύτητα, μεγαλύτερες χρεώσεις
Σε δύσκολη εξίσωση για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ εξελίσσεται και το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων. Παρότι κινείται με εξωφρενικές ταχύτητες όσον αφορά την αποδοχή μεταξύ των καταναλωτών προς το παρόν δεν φέρνει κέρδη.
Όπως σημείωσε στο συνέδριο του ECR ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, ο διευθύνων σύμβουλος της METRO AEBE, δεδομένου ότι το ηλεκτρονικό κανάλι δεν είναι κερδοφόρο για να βελτιωθούν περαιτέρω οι υπηρεσίες και οι παραδόσεις να είναι πιο ακριβείς αναπόφευκτα οδηγείται στο σημείο που ο πελάτης θα πληρώσει επιπλέον τις έξτρα υπηρεσίες που επιθυμεί να λαμβάνει. Ήδη στο εξωτερικό η τάση αυτή έχει αρχίσει να καταγράφεται και μάλιστα είναι κάτι που εξετάζει αυτό το διάστημα και η Amazon.. «Θέλεις παράδοση σε δύο ώρες; Υπάρχει η δυνατότητα αλλά θα υπάρχει χρέωση».
Να σημειωθεί ότι το πρώτο εξάμηνο του 2021 η αξία των πωλήσεων στα e-shops των σούπερ μάρκετ σημείωσε αύξηση 122% συγκριτικά με το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2020.
Η συνολική αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής άγγιξε το πρώτο εξάμηνο τα 140,6 εκατ. ευρώ, και είναι βέβαιο πως θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 163,8 εκατ. ευρώ με τα οποία έκλεισε συνολικά ο κλάδος το 2020, σύμφωνα με την Convert Group.
Latest News
Παραιτήθηκε ο Π. Καπετανάκος από την Noval Property - Νέος CEO o Μιχαήλ Παναγής
Η νέα σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου της Noval Property - Τι αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της εταιρείας
ΑΧΙΑ: Τι περιμένει η αγορά να «ακούσει» από την Εθνική Τράπεζα
Η Εθνική Τράπεζα διαπραγματεύεται με 0,72x σε όρους P/TE με βάση τις εκτιμήσεις του 2025, με 13,6% RoTE. Η ΑΧΙΑ επαναλαμβάνει τη σύσταση buy
Σύμπραξη Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς – ΕΒΕΑ
Στόχος η προώθηση του Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού
Και με τη... βούλα η πώληση του 90,1% της Alpha Bank Romania στην UniCredit - Τι ακολουθεί
Alpha Bank και UniCredit συνεργάζονται ήδη για να εξυπηρετήσουν ελληνικές επιχειρήσεις στις συναλλαγές με 13 αγορές της Ευρώπης
Το Χρηματιστήριο Αθηνών διοργανώνει το ATHEX Small Cap Roadshow 2024
Ποιες εταιρείες θα συμμετάσχουν στο roadshow
Δωρεά 180 ηλεκτροκίνητων κλινών στο νοσοκομείο Κορίνθου από τη Motor Oil
Η εν λόγω δωρεά εντάσσεται στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Βαρδινογιάννειου Ιδρύματος, του Δήμου Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων και του Δήμου Κορινθίων
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
Μασούτης: Το ΓΕΜΗ λειτουργεί προς όφελος των επιχειρήσεων και των επενδυτών
H KEEE σε συνεργασία με τη Netrino Advisory προχώρησαν σε έρευνα για τον βαθμό ικανοποίησης τόσο των χρηστών όσο και των χειριστών του ΓΕΜΗ
Η Deloitte οικονομικός σύμβουλος για τη συμφωνία κατασκευής σχολείων στην Κεντρική Μακεδονία
Το έργο είναι συνολικής συμβατικής δαπάνης 110,2 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί εντός 24 μηνών
ΔΕΗ: Ακύρωση buy back ιδίων μετοχών από τη ΓΣ – Συστήνεται η PPC INSPECTRA
Η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της ΔΕΗ ενέκρινε την ακύρωση 12,7 εκατ. μετοχών και τη σύσταση θυγατρικής