Για να γίνουμε πιο… πράσινοι, θα πρέπει προηγουμένως να γίνουμε ακόμη πιο ρυπογόνοι. Αυτό ουσιαστικά είναι το (θλιβερό) συμπέρασμα που προκύπτει από ανάλυση του πρακτορείου Bloomberg που αναφέρεται στη διασύνδεση του “καυτού” ζητήματος της μετάβασης σε μια πράσινη ενεργειακή εποχή με τις υψηλές ανάγκες σε μέταλλα και commodities.
Η ουσία είναι πως για να επιτευχθεί ο στόχος της ενεργειακής μετάβασης των οικονομιών, της απολιγνιτοποίησης, της ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης, με απώτερο στόχο την πάταξη της κλιματικής αλλαγής και του φαινομένου του θερμοκηπίου, η παγκόσμια κοινότητα θα χρειαστεί προηγουμένως να δημιουργήσει νέα ορυχεία και να αυξήσει ακόμη περισσότερο την παραγωγή πρώτων υλών και μετάλλων, όπως ο χαλκός, προκειμένου να υλοποιηθούν τα ενεργειακά project, η κατασκευή μπαταριών κλπ.
Τέτοιου είδους κινήσεις, όπως εξηγεί ο CFO της Hudbay Minterals Στιβ Ντάγκλας, μοιάζουν απωθητικές σε περιβαλλοντολογικούς όρους, όμως πρακτικά είναι αναπόφευκτες. «Η ενεργειακή μετάβαση δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς χαλκό» εξηγεί χαρακτηριστικά επισημαίνοντας πως χρειάζεται αύξηση της παραγωγής και άρα περισσότερα ορυχεία. Ήδη, εξάλλου, η παραγωγή του μετάλλου εμφανίζεται μειωμένη σε σχέση με τις ανάγκες, με αποτέλεσμα ο κλάδος να βρίσκεται αντιμέτωπος με διαρθρωτικές ελλείψεις της τάξεως των πέντε έως επτά εκατομμυρίων τόνων σε ένα φάσμα τριών-τεσσάρων χρόνων.
Το να δημιουργηθούν καινούργια ορυχεία προφανώς φαντάζει μεγάλη πρόκληση, σε μια εποχή που οι μέτοχοι των εταιρειών ορυχείων δέχονται σκληρές πιέσεις από τις οργανώσεις και τους ακτιβιστές να βελτιώσουν το πράσινο αποτύπωμα τους, ενώ και οι τοπικές κοινότητες αντιδρούν. Οι ελλείψεις στην παραγωγή, σε συνδυασμό με τις διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα έχουν δε, ανεβάσει κάθετα και θα ανεβάσουν περαιτέρω το κόστος των πρώτων υλών.
Ταυτόχρονα η αύξηση του κόστους, των δαπανών των μεταφορών και της ενέργειας, καθιστά δυσκολότερη την προσπάθεια των εταιρειών ορυχείων να ανεβάσουν την παραγωγή τους ή και να ξεκινήσουν τη λειτουργία νέων ορυχείων. Πρόκειται για έναν φαύλο κύκλο που μπορεί τελικά να οδηγήσει σε καθυστερήσεις στην εφαρμογή και υλοποίηση των περιβαλλοντολογικών στόχων.
Latest News
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού