Οι παγκόσμιοι ηγέτες πρέπει να συνομιλήσουν με την Κίνα και να την πείσουν να ακολουθήσει συγκεκριμένα βήματα προς την εξάλειψη της καύσης του άνθρακα, δήλωσε ο επικεφαλής της ΕΕ για το κλίμα στο CNBC, ενόψει της COP26.
Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα ανακοίνωσε τις προηγούμενες μέρες ότι θα παύσει την κατασκευή νέων ανθρακικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής στο εξωτερικό.
Επίσης, η χώρα έχει ανακοινώσει ότι στοχεύει να πετύχει ουδετερότητα άνθρακα μέχρι το 2060 και ότι θα φτάσει τις μέγιστες εκπομπές μέχρι το 2030. Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι κρίνουν σκόπιμο οι φιλόδοξες αυτές εξαγγελίες να μετουσιωθούν σε άμεση και συγκεκριμένη δράση.
Χρειάζονται συγκεκριμένα βήματα
«Πρέπει να εξετάσουμε το θέμα των εκπομπών. Η Ευρώπη είναι υπεύθυνη για το 8% περίπου των παγκόσμιων εκπομπών – αναλαμβάνουμε μια πολύ, πολύ σοβαρή δέσμευση και πάμε πολύ μακριά. Οι ΗΠΑ έχουν ξαναμπεί “στον χορό”, είναι υπεύθυνες για το 16% περίπου των εκπομπών, αλλά πρέπει να μιλήσουμε με την Κίνα, που είναι υπεύθυνη για περίπου το 28% των παγκόσμιων εκπομπών», δήλωσε ο Φρανς Τίμερμανς, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιος για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία.
«Πρέπει να την πείσουμε να φτάσει στις μέγιστες εκπομπές πολύ νωρίτερα από το 2030 και να καταλήξει σε σχέδια για την εξάλειψη του άνθρακα από την οικονομία της», πρόσθεσε ο κ. Τίμερμανς.
«Οι στόχοι που έχει θέσει ο πρόεδρος Σι για την Κίνα είναι ενθαρρυντικοί. Τον καλούμε, όμως, να καθορίσει πώς θα φτάσει η Κίνα εκεί. Θα ήταν ανακούφιση για τον πλανήτη εάν η Κίνα έδειχνε ότι θα μπορούσε να κορυφώσει τις εκπομπές μέχρι τα μέσα της δεκαετίας-και να παύσει τη χρήση άνθρακα τόσο εντός όσο και εκτός της χώρας», έχει πει και η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.
Δεν αρκεί μόνο η ΕΕ
Η ΕΕ έχει παρουσιάσει μέχρι στιγμής ένα από τα πιο συγκεκριμένα σχέδια για το πώς προτίθεται να μειώσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, επισημαίνει ο συντάκτης του CNBC. Στο πακέτο που περιλαμβάνει ευρύ σχεδιασμό, το “Fit for 55”, η επιτροπή περιγράφει πώς τα 27 μέλη της ΕΕ μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές τουλάχιστον 55% μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Το πακέτο δεν έχει ακόμη εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τις εθνικές κυβερνήσεις, αλλά δίνει το πλαίσιο για τους στόχους που θέτουν οι Βρυξέλλες για την κλιματική πολιτική. Όμως, η ΕΕ αναγνωρίζει ότι χωρίς διεθνή συνεργασία, οι όποιες μονομερείς προσπάθειες θα είναι μάταιες.
Ο Τίμερμανς σημείωσε ότι χωρίς τη συμμετοχή της Κίνας στην τελευταία μεγάλη παγκόσμια διάσκεψη για το κλίμα στο Παρίσι το 2015, η συμφωνία – ορόσημο δεν θα είχε συμβεί.
«Τους χρειαζόμαστε ξανά στη Γλασκώβη. Ελπίζω να τους πείσουμε να είναι τολμηροί», είπε.
Υπάρχουν ερωτηματικά για το πόσο επιτυχής θα είναι η προσεχής συνάντηση COP26. Είναι η πρώτη συγκέντρωση του είδους ,ετά την πανδημία και πολλές κυβερνήσεις εξακολουθούν να δίνουν μάχη για να αντιμετωπίσουν το οικονομικό κόστος που επιφέρουν τα περιοριστικά μέτρα.
Ο Ρομπέρτο Τσιγκολάνι, ο ιταλός υπουργός αρμόδιος για την οικολογική μετάβαση στην Ιταλία, προσδοκά ότι τα πλουσιότερα κράτη θα ανακοινώσουν ότι εντείνουν τη χρηματοδότηση άλλων χωρών προς τη μετάβαση
«Αυτός είναι ο σωστός τρόπος, οι επόμενες εβδομάδες θα είναι κρίσιμες. Ελπίζω να μπορέσουμε να φτάσουμε στην COP26 με καλά νέα. Όλοι εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση», δήλωσε ο Τσινγκολάνι.
Πρόσθεσε ότι ο κόσμος δεν έχει κάνει αρκετά για την κλιματική αλλαγή και ότι είναι καιρός να ακούσουμε ανθρώπους όπως η ακτιβίστρια Γκρέτα Τούνμπεργκ.
Latest News
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας
Τι θα συνέβαινε στην Αθήνα αν είχαμε το ίδιο καιρικό φαινόμενο με τη Βαλένθια
Όπως ανέφερε ο κ. Λέκκας «οι φυσικές διεργασίες, είναι φυσικές διεργασίες. Ό, τι και να κάνουμε εμείς, αυτές ακολουθούν τους δικούς τους νόμους
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή