![Έργα ΣΔΙΤ άνω των 5 δισ. ευρώ κυριαρχούν στις κατασκευές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/thumbnail_ERGA12.jpg)
Σε μαγνήτη για την αγορά και πολύτιμο εργαλείο για την αναθέρμανση των κατασκευών αναδεικνύονται τα έργα ΣΔΙΤ. Με σημαντικά οδικά ΣΔΙΤ, όπως το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ, το Flyover της Θεσσαλονίκης και το Καλαμάτα–Μεθώνη να κυριαρχούν, προσελκύοντας και διεθνή εκπροσώπηση, τα έργα υποδομών νέας γενιάς έχουν άρωμα σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα.
Όπως είπε εχθές, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά την παρουσίαση της μελέτης του ΙΟΒΕ για τη βιομηχανία των κατασκευών, μέσα στο 2021 θα βρίσκονται συνολικά σε εξέλιξη 20 έργα ΣΔΙΤ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 5 δισ. ευρώ.
Στα δυνατά χαρτιά των ΣΔΙΤ περιλαμβάνονται η μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων, οι υψηλές προδιαγραφές κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης βάσει των οποίων γίνεται η αποπληρωμή και η συνακόλουθη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. «Μακριά από δογματισμούς και ιδεοληψίες, είμαστε αποφασισμένοι να αξιοποιήσουμε προς όφελος όλων, την εξειδικευμένη τεχνογνωσία του ιδιωτικού τομέα σε σημαντικούς τομείς των κατασκευών, καθώς και τις δυνατότητες που προσφέρει η μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων» τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Το πακέτο των έργων
Σημαντικά κατασκευαστικά έργα συν το μεγάλο ΣΔΙΤ για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας συνθέτουν ένα παζλ έργων που αθροίζει πάνω από 5 δισ. ευρώ. Μεταξύ αυτών, βρίσκεται και το έργο με το οποίο έκαναν ντεμπούτο στην Ελλάδα τα οδικά ΣΔΙΤ το 2018. Το τμήμα του ΒΟΑΚ από τη Χερσόνησο ως τη Νεάπολη, προϋπολογισμού περίπου 350 εκατ. ευρώ, στο οποίο αναμένεται ανάδοχος το 2022.
Σημαντικό ενδιαφέρον συγκεντρώνουν ακόμη το Flyover της Θεσσαλονίκης και το Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, που αθροιστικά φτάνουν τα 650 εκατ. ευρώ. Επίσης, πέρα από τα απρόοπτα που δεν μπορούν να αποκλειστούν στα διάφορα στάδια της διαγωνιστικής διαδικασίας, και αυτά τα έργα μπορούν να έχουν αναδόχους μέσα στην επόμενη χρονιά.
Αναμένονται ακόμη, πιθανώς εντός φθινοπώρου, οι διαγωνισμοί για την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα- Αμφίπολη, που θα κατασκευαστούν χωρίς διόδια. Στον κατάλογο βρίσκεται και η Παράκαμψη Χαλκίδας, που προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί ως το τέλος του έτους.
Προχωρά ακόμη, ο διαγωνισμός για το Φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, προϋπολογισμού 105 εκατ. ευρώ, το οποίο θα λύσει το σοβαρό υδρευτικό και αρδευτικό πρόβλημα της περιοχής.
Σημαντική θέση στη δεξαμενή των έργων ΣΔΙΤ καταλαμβάνουν τα κτηριακά έργα, ξεπερνώντας το 1 δισ. ευρώ. Σε αυτά περιλαμβάνονται 17 σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας, 12 Δικαστικά Μέγαρα σε Κεντρική Μακεδονία, Κεντρική Ελλάδα και Κρήτη και το νέο βιοκλιματικό κτήριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών. Ακόμη, σε εξέλιξη βρίσκονται διαγωνισμοί για αντιπλημμυρικά έργα, ενώ αναμένεται και ο διαγωνισμός για τη συντήρηση του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος της Αττικής.
Μεγάλο στοίχημα η συντήρηση του σιδηροδρόμου
Μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, πρόκειται να προχωρήσει και το τεράστιο πρότζεκτ της συντήρησης και αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Ένα εγχείρημα που δεν θα έχει προηγούμενο, καθώς μέχρι σήμερα η όποια συντήρηση είναι αποσπασματική ή και κάποιες φορές αναγκαστική λόγω βλαβών.
Στο τραπέζι βρίσκεται η χρηματοδοτική πρόταση που έχει καταθέσει ο ΟΣΕ στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όπως ανέφερε πρόσφατα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Σπύρος Πατέρας, σε συζήτηση με δημοσιογράφους στο πλαίσιο της ΔΕΘ, πρόκειται για μια επένδυση, ύψους 1,3 δισ. ευρώ, μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια, με τη διαδικασία του ΣΔΙΤ. Οι διαγωνισμοί θα αφορούν σε τρεις γραμμές: Αθήνα – Ειδομένη και Προμαχώνα, Φλώρινα – Ορμένιο και Αεροδρόμιο Αθηνών – Πάτρα. Η πρόταση θα προωθηθεί στη διυπουργική επιτροπή και στη γενική γραμματεία ΣΔΙΤ, ώστε αν γίνει δεκτή, να εξασφαλίσει έγκριση ως το τέλος του χρόνου.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Από το Σαρακήνικο μέχρι τη Σαντορίνη: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/sarakiniko05-600x400.jpg)
Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας
![Μετρό: Τέλη του 2025 θα φτάσει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας της νέας γραμμής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/metropontikas2_grammi4_avax-600x400.jpeg)
Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών
![ΣΔΙΤ: Έγκριση υλοποίησης μονάδων ολοκληρωμένης ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/recycle-600x450.jpg)
«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ
![Αλέξανδρος Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για το επενδυτικό πρόγραμμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Alexandros_Exarchou_aktor-600x400.jpg)
Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων
![Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος – Οι συμπληρωματικές εργασίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/patra-pyrgos-dromos-1-600x369.jpg)
Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ
![ΕΥΔΑΠ – Δήμος Σπάτων: Επεσαν οι υπογραφές για το Δίκτυο Αποχέτευσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/unnamed-35-600x400.jpg)
Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ
![ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Δελτίο-Τύπου_ALUMIL_Κεντρική-Φωτογραφία-600x414.jpg)
ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις
Η ALUMIL εγκαινίασε το νέο της βαφείο ενισχύοντας τη συνολική παραγωγική της ικανότητα και επιταχύνει τους χρόνους εξυπηρέτησης πελατών
![Ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής: Πώς θα αναπτυχθεί η πρωτεύουσα έως το 2035](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Hellinikon-1024x401-1-600x235.jpg)
Η Αθήνα την επόμενη 10ετία – Η νέα πόλη των 30.000 κατοίκων και η επέκταση του Μετρό στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού
Με επίκεντρο τον πόλο του Ελληνικού το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής
![Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/kakokairia-karditsa-2-1-600x400.jpg)
Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
Τις αποφάσεις για τα έργα αποκατάστασης των ζημιών σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias υπέγραψε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών
![Υπερταμείο: Στο «σφυρί» 110 παλιά μηχανήματα των ΕΑΣ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/pyrkal-600x309.jpg)
Από δράπανα μέχρι τόρνους – Στο σφυρί 110 παλιά μηχανήματα των ΕΑΣ
Το Υπερταμείο για τις ανάγκες ανάπτυξης του κυβερνητικού πάρκου στον Υμηττό βγάζει σε ηλεκτρονική δημοπρασία αποχαρακτηρισμένο εξοπλισμό των ΕΑΣ (πρώην ΠΥΡΚΑΛ)