Σε μαγνήτη για την αγορά και πολύτιμο εργαλείο για την αναθέρμανση των κατασκευών αναδεικνύονται τα έργα ΣΔΙΤ. Με σημαντικά οδικά ΣΔΙΤ, όπως το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ, το Flyover της Θεσσαλονίκης και το Καλαμάτα–Μεθώνη να κυριαρχούν, προσελκύοντας και διεθνή εκπροσώπηση, τα έργα υποδομών νέας γενιάς έχουν άρωμα σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα.
Όπως είπε εχθές, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά την παρουσίαση της μελέτης του ΙΟΒΕ για τη βιομηχανία των κατασκευών, μέσα στο 2021 θα βρίσκονται συνολικά σε εξέλιξη 20 έργα ΣΔΙΤ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 5 δισ. ευρώ.
Στα δυνατά χαρτιά των ΣΔΙΤ περιλαμβάνονται η μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων, οι υψηλές προδιαγραφές κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης βάσει των οποίων γίνεται η αποπληρωμή και η συνακόλουθη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. «Μακριά από δογματισμούς και ιδεοληψίες, είμαστε αποφασισμένοι να αξιοποιήσουμε προς όφελος όλων, την εξειδικευμένη τεχνογνωσία του ιδιωτικού τομέα σε σημαντικούς τομείς των κατασκευών, καθώς και τις δυνατότητες που προσφέρει η μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων» τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Το πακέτο των έργων
Σημαντικά κατασκευαστικά έργα συν το μεγάλο ΣΔΙΤ για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας συνθέτουν ένα παζλ έργων που αθροίζει πάνω από 5 δισ. ευρώ. Μεταξύ αυτών, βρίσκεται και το έργο με το οποίο έκαναν ντεμπούτο στην Ελλάδα τα οδικά ΣΔΙΤ το 2018. Το τμήμα του ΒΟΑΚ από τη Χερσόνησο ως τη Νεάπολη, προϋπολογισμού περίπου 350 εκατ. ευρώ, στο οποίο αναμένεται ανάδοχος το 2022.
Σημαντικό ενδιαφέρον συγκεντρώνουν ακόμη το Flyover της Θεσσαλονίκης και το Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, που αθροιστικά φτάνουν τα 650 εκατ. ευρώ. Επίσης, πέρα από τα απρόοπτα που δεν μπορούν να αποκλειστούν στα διάφορα στάδια της διαγωνιστικής διαδικασίας, και αυτά τα έργα μπορούν να έχουν αναδόχους μέσα στην επόμενη χρονιά.
Αναμένονται ακόμη, πιθανώς εντός φθινοπώρου, οι διαγωνισμοί για την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα- Αμφίπολη, που θα κατασκευαστούν χωρίς διόδια. Στον κατάλογο βρίσκεται και η Παράκαμψη Χαλκίδας, που προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί ως το τέλος του έτους.
Προχωρά ακόμη, ο διαγωνισμός για το Φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, προϋπολογισμού 105 εκατ. ευρώ, το οποίο θα λύσει το σοβαρό υδρευτικό και αρδευτικό πρόβλημα της περιοχής.
Σημαντική θέση στη δεξαμενή των έργων ΣΔΙΤ καταλαμβάνουν τα κτηριακά έργα, ξεπερνώντας το 1 δισ. ευρώ. Σε αυτά περιλαμβάνονται 17 σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας, 12 Δικαστικά Μέγαρα σε Κεντρική Μακεδονία, Κεντρική Ελλάδα και Κρήτη και το νέο βιοκλιματικό κτήριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών. Ακόμη, σε εξέλιξη βρίσκονται διαγωνισμοί για αντιπλημμυρικά έργα, ενώ αναμένεται και ο διαγωνισμός για τη συντήρηση του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος της Αττικής.
Μεγάλο στοίχημα η συντήρηση του σιδηροδρόμου
Μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, πρόκειται να προχωρήσει και το τεράστιο πρότζεκτ της συντήρησης και αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Ένα εγχείρημα που δεν θα έχει προηγούμενο, καθώς μέχρι σήμερα η όποια συντήρηση είναι αποσπασματική ή και κάποιες φορές αναγκαστική λόγω βλαβών.
Στο τραπέζι βρίσκεται η χρηματοδοτική πρόταση που έχει καταθέσει ο ΟΣΕ στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όπως ανέφερε πρόσφατα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Σπύρος Πατέρας, σε συζήτηση με δημοσιογράφους στο πλαίσιο της ΔΕΘ, πρόκειται για μια επένδυση, ύψους 1,3 δισ. ευρώ, μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια, με τη διαδικασία του ΣΔΙΤ. Οι διαγωνισμοί θα αφορούν σε τρεις γραμμές: Αθήνα – Ειδομένη και Προμαχώνα, Φλώρινα – Ορμένιο και Αεροδρόμιο Αθηνών – Πάτρα. Η πρόταση θα προωθηθεί στη διυπουργική επιτροπή και στη γενική γραμματεία ΣΔΙΤ, ώστε αν γίνει δεκτή, να εξασφαλίσει έγκριση ως το τέλος του χρόνου.
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024