
Σε μαγνήτη για την αγορά και πολύτιμο εργαλείο για την αναθέρμανση των κατασκευών αναδεικνύονται τα έργα ΣΔΙΤ. Με σημαντικά οδικά ΣΔΙΤ, όπως το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ, το Flyover της Θεσσαλονίκης και το Καλαμάτα–Μεθώνη να κυριαρχούν, προσελκύοντας και διεθνή εκπροσώπηση, τα έργα υποδομών νέας γενιάς έχουν άρωμα σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα.
Όπως είπε εχθές, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά την παρουσίαση της μελέτης του ΙΟΒΕ για τη βιομηχανία των κατασκευών, μέσα στο 2021 θα βρίσκονται συνολικά σε εξέλιξη 20 έργα ΣΔΙΤ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 5 δισ. ευρώ.
Στα δυνατά χαρτιά των ΣΔΙΤ περιλαμβάνονται η μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων, οι υψηλές προδιαγραφές κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης βάσει των οποίων γίνεται η αποπληρωμή και η συνακόλουθη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. «Μακριά από δογματισμούς και ιδεοληψίες, είμαστε αποφασισμένοι να αξιοποιήσουμε προς όφελος όλων, την εξειδικευμένη τεχνογνωσία του ιδιωτικού τομέα σε σημαντικούς τομείς των κατασκευών, καθώς και τις δυνατότητες που προσφέρει η μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων» τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Το πακέτο των έργων
Σημαντικά κατασκευαστικά έργα συν το μεγάλο ΣΔΙΤ για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας συνθέτουν ένα παζλ έργων που αθροίζει πάνω από 5 δισ. ευρώ. Μεταξύ αυτών, βρίσκεται και το έργο με το οποίο έκαναν ντεμπούτο στην Ελλάδα τα οδικά ΣΔΙΤ το 2018. Το τμήμα του ΒΟΑΚ από τη Χερσόνησο ως τη Νεάπολη, προϋπολογισμού περίπου 350 εκατ. ευρώ, στο οποίο αναμένεται ανάδοχος το 2022.
Σημαντικό ενδιαφέρον συγκεντρώνουν ακόμη το Flyover της Θεσσαλονίκης και το Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, που αθροιστικά φτάνουν τα 650 εκατ. ευρώ. Επίσης, πέρα από τα απρόοπτα που δεν μπορούν να αποκλειστούν στα διάφορα στάδια της διαγωνιστικής διαδικασίας, και αυτά τα έργα μπορούν να έχουν αναδόχους μέσα στην επόμενη χρονιά.
Αναμένονται ακόμη, πιθανώς εντός φθινοπώρου, οι διαγωνισμοί για την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα- Αμφίπολη, που θα κατασκευαστούν χωρίς διόδια. Στον κατάλογο βρίσκεται και η Παράκαμψη Χαλκίδας, που προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί ως το τέλος του έτους.
Προχωρά ακόμη, ο διαγωνισμός για το Φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, προϋπολογισμού 105 εκατ. ευρώ, το οποίο θα λύσει το σοβαρό υδρευτικό και αρδευτικό πρόβλημα της περιοχής.
Σημαντική θέση στη δεξαμενή των έργων ΣΔΙΤ καταλαμβάνουν τα κτηριακά έργα, ξεπερνώντας το 1 δισ. ευρώ. Σε αυτά περιλαμβάνονται 17 σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας, 12 Δικαστικά Μέγαρα σε Κεντρική Μακεδονία, Κεντρική Ελλάδα και Κρήτη και το νέο βιοκλιματικό κτήριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών. Ακόμη, σε εξέλιξη βρίσκονται διαγωνισμοί για αντιπλημμυρικά έργα, ενώ αναμένεται και ο διαγωνισμός για τη συντήρηση του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος της Αττικής.
Μεγάλο στοίχημα η συντήρηση του σιδηροδρόμου
Μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, πρόκειται να προχωρήσει και το τεράστιο πρότζεκτ της συντήρησης και αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Ένα εγχείρημα που δεν θα έχει προηγούμενο, καθώς μέχρι σήμερα η όποια συντήρηση είναι αποσπασματική ή και κάποιες φορές αναγκαστική λόγω βλαβών.
Στο τραπέζι βρίσκεται η χρηματοδοτική πρόταση που έχει καταθέσει ο ΟΣΕ στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όπως ανέφερε πρόσφατα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Σπύρος Πατέρας, σε συζήτηση με δημοσιογράφους στο πλαίσιο της ΔΕΘ, πρόκειται για μια επένδυση, ύψους 1,3 δισ. ευρώ, μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια, με τη διαδικασία του ΣΔΙΤ. Οι διαγωνισμοί θα αφορούν σε τρεις γραμμές: Αθήνα – Ειδομένη και Προμαχώνα, Φλώρινα – Ορμένιο και Αεροδρόμιο Αθηνών – Πάτρα. Η πρόταση θα προωθηθεί στη διυπουργική επιτροπή και στη γενική γραμματεία ΣΔΙΤ, ώστε αν γίνει δεκτή, να εξασφαλίσει έγκριση ως το τέλος του χρόνου.


Latest News

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο

Υπουργείο Υποδομών: Ανοίγει ξανά η γέφυρα Χειμωνικού στην Κεφαλονιά
Τίθεται σε κυκλοφορία η γέφυρας Χειμωνικού στην Κεφαλονιά μετά την καταστροφή από την κακοκαιρία «Ιανός»

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»
Το έργο, την ένταξη του οποίου υπέγραψε ο Νίκος Παπαθανάσης, είναι συνολικού μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 238.430.480 ευρώ

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.