Σε μαγνήτη για την αγορά και πολύτιμο εργαλείο για την αναθέρμανση των κατασκευών αναδεικνύονται τα έργα ΣΔΙΤ. Με σημαντικά οδικά ΣΔΙΤ, όπως το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ, το Flyover της Θεσσαλονίκης και το Καλαμάτα–Μεθώνη να κυριαρχούν, προσελκύοντας και διεθνή εκπροσώπηση, τα έργα υποδομών νέας γενιάς έχουν άρωμα σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα.
Όπως είπε εχθές, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά την παρουσίαση της μελέτης του ΙΟΒΕ για τη βιομηχανία των κατασκευών, μέσα στο 2021 θα βρίσκονται συνολικά σε εξέλιξη 20 έργα ΣΔΙΤ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 5 δισ. ευρώ.
Στα δυνατά χαρτιά των ΣΔΙΤ περιλαμβάνονται η μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων, οι υψηλές προδιαγραφές κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης βάσει των οποίων γίνεται η αποπληρωμή και η συνακόλουθη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. «Μακριά από δογματισμούς και ιδεοληψίες, είμαστε αποφασισμένοι να αξιοποιήσουμε προς όφελος όλων, την εξειδικευμένη τεχνογνωσία του ιδιωτικού τομέα σε σημαντικούς τομείς των κατασκευών, καθώς και τις δυνατότητες που προσφέρει η μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων» τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Το πακέτο των έργων
Σημαντικά κατασκευαστικά έργα συν το μεγάλο ΣΔΙΤ για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας συνθέτουν ένα παζλ έργων που αθροίζει πάνω από 5 δισ. ευρώ. Μεταξύ αυτών, βρίσκεται και το έργο με το οποίο έκαναν ντεμπούτο στην Ελλάδα τα οδικά ΣΔΙΤ το 2018. Το τμήμα του ΒΟΑΚ από τη Χερσόνησο ως τη Νεάπολη, προϋπολογισμού περίπου 350 εκατ. ευρώ, στο οποίο αναμένεται ανάδοχος το 2022.
Σημαντικό ενδιαφέρον συγκεντρώνουν ακόμη το Flyover της Θεσσαλονίκης και το Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, που αθροιστικά φτάνουν τα 650 εκατ. ευρώ. Επίσης, πέρα από τα απρόοπτα που δεν μπορούν να αποκλειστούν στα διάφορα στάδια της διαγωνιστικής διαδικασίας, και αυτά τα έργα μπορούν να έχουν αναδόχους μέσα στην επόμενη χρονιά.
Αναμένονται ακόμη, πιθανώς εντός φθινοπώρου, οι διαγωνισμοί για την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα- Αμφίπολη, που θα κατασκευαστούν χωρίς διόδια. Στον κατάλογο βρίσκεται και η Παράκαμψη Χαλκίδας, που προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί ως το τέλος του έτους.
Προχωρά ακόμη, ο διαγωνισμός για το Φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, προϋπολογισμού 105 εκατ. ευρώ, το οποίο θα λύσει το σοβαρό υδρευτικό και αρδευτικό πρόβλημα της περιοχής.
Σημαντική θέση στη δεξαμενή των έργων ΣΔΙΤ καταλαμβάνουν τα κτηριακά έργα, ξεπερνώντας το 1 δισ. ευρώ. Σε αυτά περιλαμβάνονται 17 σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας, 12 Δικαστικά Μέγαρα σε Κεντρική Μακεδονία, Κεντρική Ελλάδα και Κρήτη και το νέο βιοκλιματικό κτήριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών. Ακόμη, σε εξέλιξη βρίσκονται διαγωνισμοί για αντιπλημμυρικά έργα, ενώ αναμένεται και ο διαγωνισμός για τη συντήρηση του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος της Αττικής.
Μεγάλο στοίχημα η συντήρηση του σιδηροδρόμου
Μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, πρόκειται να προχωρήσει και το τεράστιο πρότζεκτ της συντήρησης και αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Ένα εγχείρημα που δεν θα έχει προηγούμενο, καθώς μέχρι σήμερα η όποια συντήρηση είναι αποσπασματική ή και κάποιες φορές αναγκαστική λόγω βλαβών.
Στο τραπέζι βρίσκεται η χρηματοδοτική πρόταση που έχει καταθέσει ο ΟΣΕ στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όπως ανέφερε πρόσφατα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Σπύρος Πατέρας, σε συζήτηση με δημοσιογράφους στο πλαίσιο της ΔΕΘ, πρόκειται για μια επένδυση, ύψους 1,3 δισ. ευρώ, μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια, με τη διαδικασία του ΣΔΙΤ. Οι διαγωνισμοί θα αφορούν σε τρεις γραμμές: Αθήνα – Ειδομένη και Προμαχώνα, Φλώρινα – Ορμένιο και Αεροδρόμιο Αθηνών – Πάτρα. Η πρόταση θα προωθηθεί στη διυπουργική επιτροπή και στη γενική γραμματεία ΣΔΙΤ, ώστε αν γίνει δεκτή, να εξασφαλίσει έγκριση ως το τέλος του χρόνου.
Latest News
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030