Μετά από συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών, 16 μεγάλες αεροπορικές εταιρείες δεσμεύτηκαν για καλύτερη ενημέρωση και έγκαιρη αποζημίωση των επιβατών σε περίπτωση ακυρώσεων πτήσεων.
Η Κομισιόν, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, είχε ειδοποιήσει τις αρχές επιβολής της Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (CPC) τον Δεκέμβριο του 2020 να αντιμετωπίσουν τις πρακτικές ακύρωσης και επιστροφής πολλών αεροπορικών εταιρειών στο πλαίσιο της πανδημίας COVID-19.
Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, Didier Reynders, δήλωσε: «Είναι καλά νέα για τους καταναλωτές ότι οι αεροπορικές εταιρείες συνεργάστηκαν κατά τη διάρκεια των συζητήσεων και δεσμεύτηκαν να σέβονται τα δικαιώματα των επιβατών και να βελτιώνουν την επικοινωνία τους. Στην αρχική φάση της πανδημίας, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες έσπρωξαν κουπόνια στους επιβάτες. Ενεργούσαν ενάντια στους κανόνες της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών. Αυτό ήταν απαράδεκτο. Μετά την κοινή μας δράση, χαίρομαι που οι περισσότεροι από αυτούς συμφώνησαν να επιστρέψουν αυτά τα κουπόνια. Καλώ τις αρχές να διασφαλίσουν ότι οι υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες θα προσφέρουν επίσης επιστροφή χρημάτων για τέτοια κουπόνια ».
Η Επίτροπος για τις Μεταφορές, Adina Vălean, δήλωσε: «Χαιρετίζω το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος της καθυστέρησης επιστροφής χρημάτων έχει εκκαθαριστεί και ότι όλες οι ενδιαφερόμενες αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να λύσουν τα υπόλοιπα ζητήματα. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των επιβατών. Η ανάκαμψη του τομέα των αερομεταφορών εξαρτάται από αυτό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αξιολογούμε επί του παρόντος τις ρυθμιστικές επιλογές για την ενίσχυση της προστασίας των επιβατών από μελλοντική κρίση, όπως προβλέπεται στη Στρατηγική Βιώσιμης και Έξυπνης Κινητικότητας ».
Επισκόπηση των δεσμεύσεων των αεροπορικών εταιρειών
Οι δεσμεύσεις που ανέλαβαν οι αεροπορικές εταιρείες είναι οι ακόλουθες:
- οι εκκρεμότητες αποζημίωσης που έχουν απομείνει έχουν εκκαθαριστεί στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων και οι επιβάτες θα αποζημωθούν εντός 7 ημερών, όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ
- οι επιβάτες θα ενημερώνονται σαφέστερα για τα δικαιώματα των επιβατών τους σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης από αεροπορική εταιρεία ·
- οι αεροπορικές εταιρείες θα δώσουν την ίδια σημασία στους ιστότοπούς τους, τα e-mail και την άλλη επικοινωνία με τους επιβάτες στις διάφορες επιλογές που έχει ο επιβάτης σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης από την αεροπορική εταιρεία: αναδρομολόγηση, επιστροφή χρημάτων και-εάν προσφέρεται από την αεροπορική εταιρεία-επιστροφή χρημάτων σε ένα κουπόνι
- κατά την επικοινωνία τους με τους επιβάτες, οι αεροπορικές εταιρείες θα διακρίνουν σαφώς τις ακυρώσεις πτήσεων από την αεροπορική εταιρεία (και τα νόμιμα δικαιώματα του επιβάτη) από τις ακυρώσεις πτήσεων από τον επιβάτη (και πιθανά συμβατικά δικαιώματα που μπορεί να έχει ο επιβάτης σε αυτές τις περιπτώσεις σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της αεροπορικής εταιρείας μεταφορά);
- Οι επιβάτες μπορούν να λάβουν κουπόνια μόνο εάν τα επιλέξουν ρητά. Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες συμφώνησαν ότι τα αχρησιμοποίητα κουπόνια που έπρεπε να αποδεχτούν οι επιβάτες στα πρώτα στάδια της πανδημίας, μπορούν να επιστραφούν σε χρήματα εάν ο επιβάτης το επιθυμεί.
- οι επιβάτες που έκλεισαν την πτήση τους μέσω ενδιάμεσου και έχουν δυσκολίες να λάβουν επιστροφή χρημάτων από τον ενδιάμεσο, μπορούν να απευθυνθούν στην αεροπορική εταιρεία και να ζητήσουν άμεση επιστροφή χρημάτων. Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να ενημερώσουν τους επιβάτες για αυτή τη δυνατότητα και τυχόν όρους για να ζητήσουν άμεση επιστροφή χρημάτων στους ιστότοπούς τους.
Επόμενα βήματα
Το δίκτυο CPC θα κλείσει τώρα τους διαλόγους του με όλες τις αεροπορικές εταιρείες, αλλά θα συνεχίσει να παρακολουθεί εάν οι δεσμεύσεις εφαρμόζονται σωστά. Οι εθνικές αρχές θα αποφασίσουν πώς θα αντιμετωπίσουν το εκκρεμές ζήτημα των κουπονιών που δεν επιστρέφονται και που προωθήθηκαν στους καταναλωτές στην πρώιμη φάση της πανδημίας. Το δίκτυο CPC θα ανταλλάξει επίσης πληροφορίες σχετικά με συνεχιζόμενες έρευνες από τα μέλη τους σχετικά με πιθανές αθέμιτες πρακτικές ορισμένων μεσολαβητών, κυρίως στον τρόπο με τον οποίο ενημερώνουν τους καταναλωτές για τους όρους και τις αμοιβές των υπηρεσιών τους.
Ιστορικό
Λόγω της συνέχισης των δύσκολων συνθηκών αποζημίωσης για τους καταναλωτές, και μετά από προειδοποίηση από τον οργανισμό ομπρέλας καταναλωτών σε επίπεδο ΕΕ BEUC, η Επιτροπή ειδοποίησε τις εθνικές αρχές τον Δεκέμβριο του 2020.
Τον Φεβρουάριο του 2021, το δίκτυο των εθνικών αρχών καταναλωτή με επικεφαλής έξι συντονιστικές αρχές – από το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Ισπανία και τη Σουηδία – και με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ζήτησε πληροφορίες από τις 16 αεροπορικές εταιρείες που αναφέρονται συχνότερα στις καταγγελίες καταναλωτών.
Οι αεροπορικές εταιρείες που συμμετείχαν στο διάλογο ήταν οι: Aegean Airlines, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Easyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling και Wizz Air.
Αυτή είναι η μεγαλύτερη δράση CPC στην ιστορία του δικτύου CPC και η πρώτη ενέργεια που βασίστηκε σε προειδοποίηση της Επιτροπής. Αυτή η προειδοποίηση ενεργοποιήθηκε μέσω εξωτερικών ειδοποιήσεων από την BEUC και τις εθνικές ενώσεις καταναλωτών και ένα μεγάλο αριθμό καταγγελιών που είχε λάβει η Επιτροπή, τα Ευρωπαϊκά Κέντρα Καταναλωτή και οι εθνικές αρχές σχετικά με τις πρακτικές ακύρωσης και επιστροφής των αεροπορικών εταιρειών λόγω COVID-19.
Latest News
Εσοδα 10,7 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο για την Telekom Italia
Ο CEO της Telekom Italia υποσχέθηκε πως η εταιρεια θα ανακοινώσει την απόφασή της για μέρισμα στις αρχές του 2025
Στο εδώλιο πρώην Γάλλος αρχικατάσκοπος που είχε προσληφθεί από την LVMH
Ο Μπερνάρ Σκουαρσίνι κατηγορείται ότι χρησιμοποίησε τον κρατικό μηχανισμό για να πάρει δουλειές από την LVMH
Ρεκόρ μετανάστευσης σημειώθηκε το 2023 στις πλούσιες χώρες του ΟΟΣΑ [διαγράματα]
Νέο ρεκόρ στη μετανάστευση για τις πλούσιες χώρες του ΟΟΣΑ - Εφτασε τα 6,5 εκατομμύρια πέρυσι
Ο Τραμπ αποκλείει τη συμμετοχή του Ντίμον στην κυβέρνηση - Η ανάρτηση στο Truth Social
«Ευχαριστώ τον Τζέιμι Ντίμον για την εξαιρετική του υπηρεσία στη χώρα μας!», έγραψε ο νεοεκλεγής Ντόναλντ Τραμπ
«Δεν θα βιαστούμε να μειώσουμε τα επιτόκια» διαμηνύει ο Πάουελ
Ο πρόεδρος της Fed προειδοποιεί ότι η πορεία προς τη μείωση του πληθωρισμού θα είναι «ανώμαλη»
Γαλλία και Ιταλία: Ανάγκη για ταχύτερη δημοσιονομική εξυγίανση - Ανάλυση Alpha Bank [γραφήματα}
Η ανάλυση της τράπεζας λαμβάνει υπόψη το δημοσιονομικό πεδίο που επικρατεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Οι 10 επικίνδυνες εβδομάδες στον κόσμο - Το «κενό» των ΗΠΑ
Τι βλέπει ο Economist για το «κενό» που θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν οι «αντίπαλοι» των ΗΠΑ - Η αναγκαία συνεργασία μεταξύ Μπάιντεν και Τραμπ
Η Κίνα «εξοπλίζεται» για εμπορικό πόλεμο με τον Τραμπ - Το «οπλοστάσιο» του Πεκίνου
Η κυβέρνηση του Σι Τζινπίνγκ είναι αποφασισμένη να μην βρεθεί απροετοίμαστη αυτήν τη φορά, όπως το 2016, κατά την πρώτη διακυβέρνηση Τραμπ
To στοίχημα των 625.000 ευρώ: Tα δύο σενάρια για τη μείωση των επιτοκίων
Τα τολμηρά στοιχήματα στην αγορά των δικαιωμάτων προαίρεσης που αφήνουν πίσω την παραδοσιακή μείωση των ευρωεπιτοκίων κατά 25 μ.β.
Επιτέλους, βάλτε φρένο στο «φρένο του χρέους»
Οι θιασώτες της δημοσιονομικής πειθαρχίας συνειδητοποιούν ότι δεν μπορούν να κυβερνήσουν με το «φρένο του χρέους» να τους δένει τα χέρια. Καιρός ήταν, σχολιάζει ο Γιάννης Παπαδημητρίου.