
Με στόχο τη μετεξέλιξή του σε έναν καινοτόμο όμιλο παροχής ενεργειακών προϊόντων χαμηλών εκπομπών CO2, τη μείωση του ανθρακικού του αποτυπώματος κατά 50% μέχρι το 2030 και την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας (net zero) μέχρι το 2050, με βάση τους στόχους της ΕΕ, ο Όμιλος ΕΛΠΕ αναπτύσσει μία ολοκληρωμένη στρατηγική ενεργειακού μετασχηματισμού.
Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με το σχετικό δελτίου Τύπου, ο Όμιλος ΕΛΠΕ δρομολογεί το διυλιστήριο του μέλλοντος. Εκεί θα αναπτύσσονται καινοτόμες τεχνολογίες και θα αξιοποιούνται νέες πρώτες ύλες, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μπλε και πράσινο υδρογόνο και ανακυκλούμενο CO2, θέτοντας έτσι τις βάσεις για την παραγωγή πράσινων καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Το διυλιστήριο του μέλλοντος θα βελτιώνει την ενεργειακή αποδοτικότητά του μέσω διαχείρισης των ενεργειακών συστημάτων του και υιοθέτησης νέων τεχνολογιών.
Ταυτόχρονα, θα προωθεί τις συνεργασίες βιομηχανικών κλάδων για ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών χαμηλού άνθρακα. Αυτές οι συνεργασίες θα έχουν απώτερο στόχο τη μείωση των εκπομπών σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα.
Επιπλέον, μέσα από τα διυλιστήρια του μέλλοντος, η βιομηχανία διύλισης θα εξακολουθεί να συνεισφέρει οικονομικά και επιστημονικά στην ΕΕ και να παρέχει θέσεις εξειδικευμένης εργασίας.
Το διυλιστήριο του μέλλοντος θα αποτελεί ένα βιομηχανικό σύμπλεγμα, όπου τα καύσιμα χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα, τα πράσινα καύσιμα, θα υφίστανται επεξεργασία για να πληρούν τις προδιαγραφές της αυτοκινητοβιομηχανίας και των μεταφορών στο σύνολό τους.
Τα πράσινα καύσιμα θα διαδραματίσουν στρατηγικό ρόλο στη μετάβαση σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία έως το 2050, αφού η ανάπτυξη τους για τις οδικές μεταφορές, θα δημιουργήσει τις συνθήκες και για τη μείωση των εκπομπών από τα καύσιμα της αεροπορίας και της ναυτιλίας.
Η πορεία της Διύλισης προς την παραγωγή πράσινων καυσίμων έχει ξεκινήσει με τις πρώτες επενδύσεις σε μονάδες παραγωγής βιοκαυσίμων και συνθετικών καυσίμων. Με το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο, η παραγωγή υγρών καυσίμων χαμηλού άνθρακα θα μπορούσε να μειώσει μέχρι και 100Mt τις εκπομπές CO2 από τις ευρωπαϊκές μεταφορές έως το 2035.
Επισημαίνεται, ακόμη, ότι ο ευρωπαϊκός κλάδος διύλισης έχει ήδη επενδύσει στην ενεργειακή του μετάβαση, στοχεύοντας να ηγηθεί της ανάπτυξης των νέων τεχνολογιών για διάθεση πράσινων καυσίμων σε μεγάλη κλίμακα. Σε αυτό το πλαίσιο, κάθε λίτρο υγρού καυσίμου θα μπορούσε να είναι κλιματικά ουδέτερο έως το 2050, συμβάλλοντας σε μείωση των εκπομπών κατά 100% από τις οδικές μεταφορές, και 50% από τη ναυτιλία και την αεροπορία. Πρόκειται για μία πρόταση φιλόδοξη, που ωστόσο διαθέτει τις κατάλληλες βάσεις για να καταστήσει εφικτό ένα μέλλον μηδενικών ρύπων στον τομέα των μετακινήσεων.


Latest News

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030