
Nα επιστρέψει ο «πράσινος» δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας, ζήτησε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, μιλώντας σήμερα, στο 19ο ετήσιο Συνέδριο Εταιρικής Υπευθυνότητας του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου με τίτλο: «Citizen Sustain: Building a better urban future».
«Δεν είναι δυνατόν αυτή τη στιγμή να μην έχουμε “πράσινο” δακτύλιο μέσα στην πόλη. Όχι μόνο γιατί έχουμε πολύ αυξημένη κίνηση που την αντιμετωπίζουμε όλοι στην καθημερινότητά μας, αλλά και γιατί ο δακτύλιος που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1980, αποτέλεσε μία ελληνική καινοτομία, την οποία υιοθέτησαν πάρα πολλές πόλεις σε όλο τον κόσμο. Γιατί; Επειδή “δούλευε”», ανέφερε ο κ. Μπακογιάννης κατά τη διάρκεια συζήτησης, στο πλαίσιο του Συνεδρίου.
Επίσης ο δήμαρχος Αθηναίων έδωσε έμφαση στο θέμα της βιώσιμης κινητικότητας, τονίζοντας ότι «ήρθε πλέον η ώρα να δούμε την πόλη μας να αλλάζει». Αναφερόμενος, στο θέμα της κλιματικής κρίσης, που απειλεί κυρίως τα αστικά κέντρα, επισήμανε ότι η Αθήνα έχει χάσει τα 2/5 των μόνιμων κατοίκων της μέσα στην τελευταία 20αετία, κίνδυνος που μπορεί να γίνει ακόμη μεγαλύτερος τα επόμενα 20-30 χρόνια, εφόσον οι συνθήκες παραμείνουν αβίωτες. «Εμείς λέμε ότι μπορούμε να δράσουμε. Να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε από κάτω προς τα πάνω, γειτονιά – γειτονιά. Η Αθήνα έχει 129 γειτονιές. Μπορεί να είναι μία σύγχρονη, μία δυναμική μεγαλούπολη, αλλά η “καρδιά” της χτυπάει στις γειτονιές της», τόνισε και ανέφερε μερικές στοχευμένες δράσεις του Δήμου Αθηναίων απέναντι στην κλιματική κρίση.
«Το σιντριβάνι της Ομόνοιας για παράδειγμα, έχει ρίξει τη θερμοκρασία κατά 3 βαθμούς στο μικρο-κλίμα της περιοχής. Καθένα από τα 33 σιντριβάνια, τα οποία έχουμε αποκαταστήσει έχει ένα μικρο-κλίμα. Έχουμε τα pocket parks: Έχουμε ολοκληρώσει 6, θα φτάσουμε τα 10 μέχρι το τέλος της χρονιάς. Με κάθε πάρκο “τσέπης” μπορεί να μην αλλάζει μία πόλη, αλλά αλλάζει μία γειτονιά», υπογράμμισε ο κ. Μπακογιάννης ενώ αναφέρθηκε και στα μεγαλύτερα έργα που σταδιακά γίνονται πράξη, όπως ο Εθνικός Κήπος, ο Λυκαβηττός, ο Λόφος Στρέφη και η Ακαδημία Πλάτωνος. Όπως είπε, γίνεται μία συστηματική δουλειά στην αποκατάσταση του πρασίνου με τετραπλασιασμό του προϋπολογισμού σε αυτόν τον τομέα. «Η ουσία της συζήτησης είναι ότι χρειαζόμαστε πολύτιμα τετραγωνικά δημόσιου χώρου. Η Αθήνα κατέχει σήμερα τρία ρεκόρ: Έχει τους λιγότερους χώρους πρασίνου ανά κάτοικο, έχει τα μεγαλύτερα σπίτια σε τετραγωνικά ανά κάτοικο και έχει την περισσότερη άσφαλτο ανά κάτοικο. Νομοτελειακά λοιπόν, αυτό μάς οδηγεί στο συμπέρασμα ότι θα πρέπει να επανασχεδιάσουμε την πόλη, όχι γύρω από το αυτοκίνητο όπως στον 21ο αιώνα, αλλά γύρω από τον άνθρωπο στον 21ο αιώνα. Και αυτό είναι κάτι που χρειάζεται γενναίες αποφάσεις, οι οποίες μπορεί να είναι δύσκολες, μπορεί να δημιουργήσουν αναταραχή, ωστόσο είναι αποφάσεις οι οποίες θα είναι για το μέλλον και όχι για το παρελθόν», είπε με έμφαση.
Ο κ. Μπακογιάννης, αναφέρθηκε και στις μόνιμες παρεμβάσεις του Μεγάλου Περιπάτου τονίζοντας ότι η πιλοτική λειτουργία του έργου έχει οδηγήσει σε πολύτιμα συμπεράσματα, καθώς σύμφωνα με το ΕΜΠ οι ρύποι στην οδό Πανεπιστημίου έχουν μειωθεί κατά 27%. «Αυτή τη στιγμή η μελέτη μας προβλέπει περισσότερα δέντρα στην οδό Πανεπιστημίου. Επίσης, 28 δέντρα θα φυτευτούν στο Σύνταγμα. Αυτά έρχονται επιπρόσθετα στα 1500, που έχουμε ήδη φυτέψει σε όλη την πόλη και σε όλα αυτά τα οποία συνεχίζουμε να φυτεύουμε τα επόμενα χρόνια. […] Εμείς συνεχίζουμε βάσει του σχεδιασμού μας. Είναι ένα έργο το οποίο έχει συζητηθεί όσο κανένα, αλλά έχει μελετηθεί και όσο κανένα. Το αποτέλεσμα είναι ότι αισθανόμαστε πάρα πολύ σίγουροι για το τελικό αποτέλεσμα, το οποίο πιστεύω θα δικαιώσει, όχι εμάς, θα δικαιώσει την πόλη».
Τέλος, σε ερώτηση για τη χρηματοδότηση των παρεμβάσεων, ανέφερε ότι αυτή γίνεται με εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, αλλά και με συνδυασμό χρηματοδοτικών εργαλείων. «Το πολύ μεγάλο ζητούμενο είναι η μόχλευση των πόρων. Και εδώ η συνεργασία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα είναι το “κλειδί”. Για πάρα πολλά χρόνια υπήρχε μία άποψη στην χώρα μας, η οποία θα μου επιτρέψετε να πω ήταν ιδεοληπτική. Και πλέον είναι βαθιά αναχρονιστική: Έβλεπε το δημόσιο και το ιδιωτικό ως κάτι το ανταγωνιστικό, ως εχθρούς. Λοιπόν, δεν είναι έτσι. Το μέλλον είναι η συνεννόηση. Και αυτό γίνεται ήδη πράξη στο Δήμο Αθηναίων», κατέληξε ο κ. Μπακογιάννης.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων